2011-01-27, 22:47
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zedisdead
Förlåt om jag irriterar er. Iofs så är det jag vet absolut inget som får EM att framstå i dålig dager så jag kan ju lika gärna säga det. På Grindstugan finns grupper för de som har anhöriga som missbrukar droger. Eva gick i en sådan grupp och inte så långt före hon blev mördad berättade hon om en man som hon var kär i. Det enda problemet med denne man var dock att han använde sig av heroin.

Denne man kanske inte tyckte det var ok att EM talade om detta? I mitt huvud är detta ett motiv, vilket det här mordet hittills verkat sakna.

Nåväl det var allt för mig, nu ska jag sova.

Vore intressant å veta vem denna man var
Citera
2011-01-27, 22:48
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Heroin stämmer inte in på SB.

Det påstås att vissa kan sköta sitt arbete trots heroinmissbruk, men kan man verkligen åka Vasalopp på heroin?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Förlåt om jag irriterar er. Iofs så är det jag vet absolut inget som får EM att framstå i dålig dager så jag kan ju lika gärna säga det. På Grindstugan finns grupper för de som har anhöriga som missbrukar droger. Eva gick i en sådan grupp och inte så långt före hon blev mördad berättade hon om en man som hon var kär i. Det enda problemet med denne man var dock att han använde sig av heroin.

Denne man kanske inte tyckte det var ok att EM talade om detta? I mitt huvud är detta ett motiv, vilket det här mordet hittills verkat sakna.

Tur för oss, så att vi också kan sova inatt. Eller, kan vi det, nu kommer nästa fråga. Vem är denne man? Är det kanske inte han i häktet? Eller är det han?
Nej, nu går det verkligen runt i skallen.
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Lägger in länken igen till Grindstugan i Nora.

http://www.grindstugan-info.se/index.htm

Behandling för alkohol/drog/beroende
Vi kan ge dig verktygen om du är villig att förändra dina tankar och vanor.

I en fin miljö på hemmaplan, erbjuder vi dig att tillfriskna.
Vi arbetar efter Minnesotamodellen som bygger på självhjälpsfilosofi och kognitivt tankesätt med AA -Anonyma Alkoholisters 12-stegsprogram som grund
Vår behandling sker i öppenvård.
Vi har också anhörigprogram.

Självhjälpsgrupper

AA (Anonyma Alkoholister) för den som är beroende av alkohol.
NA (Narcotics Anonymous) för den som använt läkemedel eller narkotika.
Spelberoendes Förening för den som är beroende av spel.

Länken ovan går till Grindstugan i ÖREBRO. Nora kommun erbjuder kontakten med Grindstugan och deras tjänster till kommuninvånarna.
Citera
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Heroin stämmer inte in på SB.

Hur vet du det
Citera
2011-01-27, 22:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Är du säker på heroin? Kan det har varit kokain eller amfetamin vilket ju verkar vara en troligare drog om det gäller SB.

Men Eva hade ju eventuellt en ny kärlek... kan det vara honom hon menar eller vet du om SB är mannen hon pratade om?
Citera
2011-01-27, 22:51
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu är det så att ni pratat om helt olika ställen.
Mellringe golfbana och Örebro Golfhall som ligger på Dialoggatan 12 A i Vivalla företagsby.
http://www.orebrogolfhall.se/index.aspx?site=orebrogolfhall.se&page=home

Lidl ligger på Dialoggatan 6... alltså bredvid varandra nästan.

Edit: Tänk om golfspelet kanske bara var en täckmantel för att kunna smyga iväg och köpa klorin som någon annan var inne på.

SB åker hem paniktvättar... behöver klorin och alibi... löser golftid... smiter iväg till Lidl drygt 50 m bort.
Fågelvägen bara ca 2 km från hans hem... till golfhallen...

Det var just den teorin jag nämnde när jag blev så hånad av mefedronkungen
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Ja, och det skulle förklara en hel del i det här fallet.
Citera
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Grindstugan ligger i Örebro på skolgatan 36-38, INTE i Nora. Det är ett AB och har ett moderbolag. Samma ledamöter i båda bolagen. Ingen kommun äger Grindstugan, ej heller landstinget! Kommunerna köper således in behandlingstjänsten. De behandlar ALLA typer av missbruk.

De har i alla fall sin mail via Landstinget: grindstugan(a)orebroll.se

I bolagets verksamhet står det:
85600 - Stödverksamhet för utbildningsväsendet

Vad nu det betyder? Stöttar de lärare med problem eller hjälper dem med elever med problem?
Citera
2011-01-27, 22:52
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Hur vet du det

Han skulle inte må så bra i häktet om han gick på heroin
Citera
2011-01-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Eller ett alibi? Ett bra sätt att få grannen att veta att man är hemma. Om han ponerade med att kunna bli misstänkt, visste han att inget skulle hittas i tvättstugan och har visat att han när hemma vid den här tiden. Personligen skulle jag inte spara ett kvitto i plånboken för en betald golftid. Är det öppet köp, om det går dåligt Ett alibikvitto kanske?
Jag har en dålig vana att spara en massa meningslösa kvitton så att jag med jämna mellanrum måste röja ur plånboken. SB kanske hade 10 andra kvitton oxå, det framgår aldrig såvitt jag vet. Var det endast golfkvittot blir man ju däremot j-t misstänksam.
Citera
2011-01-27, 22:53
Medlem
mankan88s avatar
http://www.grindstugan-info.se/

Grindstugan ligger i Örebro. http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6573321&gvY=1466798&gvH =114
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in