2011-01-15, 00:42
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Jo, jag såg den där litet tidigare idag. Ett av påståendena - att han verkade förvirrad - är intressant. Det andra påståendet - att han avvek flera gånger från arbetsplatsen - verkar vara rent nonsens av flera skäl:

För det första lämnar väl alla tjänstemän jobbet då och då för möten, ärenden och liknande. För det andra brukar folk inte ha så otroligt bra koll på varandra på den typen av arbetsplatser att man direkt märker om nån är ute en stund. Tycker det känns som en efterhandskonstruktion av nån kollega som fått reda på att han är misstänkt; då är det lätt att förstora upp bagateller och dra upp saker som egentligen är fullt normala.

Dessutom: I mellandagarna brukar universitet och högskolor inte vara hårdbemannade, direkt. Och många passar på att uträtta privata saker under dagen.

Ja så kan det ju naturligtvis vara. Eftersom jag själv inte arbetar där så vet jag ju inte hur det brukar gå till. Tydligen brukade SB inte avvika från arbetet enligt källan:
"Kollegor har berättat för polisen att mannen upprepade gånger plötsligt försvann från arbetsplatsen, något han aldrig brukar göra. 51-åringen upplevdes även förvirrad på jobbet."
Citera
2011-01-15, 00:43
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Skulle vara intressant att veta vad SB gav för nyårslöfte.....

Det är helt stört..men jag har faktiskt också tänkt på det. För visst blev det en nyårsskål vid tolvslaget med sambon och goda vänner.
Citera
2011-01-15, 00:51
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Skulle vara intressant att veta vad SB gav för nyårslöfte.....

Att sluta vänstra, vilket han eventuellt kommer inte kunna göra de närmaste åren
Citera
2011-01-15, 00:52
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Det är helt stört..men jag har faktiskt också tänkt på det. För visst blev det en nyårsskål vid tolvslaget med sambon och goda vänner.
Vad tyst det blev härinne nu, Är alla inne och kollar Ratsit eller
Citera
2011-01-15, 00:54
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Jo antagligen så frångicks nog inte traditionerna. Vi ger ju en massa olika löften vid dessa tillfällen som att sluta röka tex. Undrar vad som rörde sig i hans huvud ??
Citera
2011-01-15, 00:54
Medlem
urkinhas avatar
Citat:

varför ratsit? är det något som är aktuellt? (konstigt nog var jag inne på ratsit )

EDIT: polleten har fallit...man behöver kreditupplysning LARGE eller MEDIUM för att veta, vilket skickas med post om jag inte minns fel
Senast redigerad av urkinha 2011-01-15 kl. 00:59.
Citera
2011-01-15, 00:57
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
varför ratsit? är det något som är aktuellt? (konstigt nog var jag inne på ratsit )
SB;s tillgångar och skulder
Citera
2011-01-15, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Jo, jag såg den där litet tidigare idag. Ett av påståendena - att han verkade förvirrad - är intressant. Det andra påståendet - att han avvek flera gånger från arbetsplatsen - verkar vara rent nonsens av flera skäl:

För det första lämnar väl alla tjänstemän jobbet då och då för möten, ärenden och liknande. För det andra brukar folk inte ha så otroligt bra koll på varandra på den typen av arbetsplatser att man direkt märker om nån är ute en stund. Tycker det känns som en efterhandskonstruktion av nån kollega som fått reda på att han är misstänkt; då är det lätt att förstora upp bagateller och dra upp saker som egentligen är fullt normala.

Dessutom: I mellandagarna brukar universitet och högskolor inte vara hårdbemannade, direkt. Och många passar på att uträtta privata saker under dagen.
Arbetade han överhuvudtaget den dagen, var han inte ledig med alla aktiviteter?
Citera
2011-01-15, 01:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Ratsit är ändrat från den 1 jan 2011 så man kan inte ta upplysningar om betalningsanmärkningar utan att kopia sänds ut till den omfrågade.
Tidigare kunde jag som har ett företag göra det utan att kopia gick ut.... men nu är det tji.
Men det har kommit något nytt... Ratlibris och där kan jag köpa en katalog för just Örebro för 249 kr.
Men tycker inte att det är värt det för att få veta nåt om SB:s ekonomi.
Citera
2011-01-15, 01:02
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Arbetade han överhuvudtaget den dagen, var han inte ledig med alla aktiviteter?
detsamma jag undrar
Citera
2011-01-15, 01:04
Medlem
http://na.se/nyheter/orebro/1.1067754-vem-svarade-i-evas-telefon-

Ja fortsättning följer!
Citera
2011-01-15, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heddalotta
Ja sen tänker jag också. Jag tror inte att han hade verktyg med sig samtidigt detta hände, vad vad man följt tråden och uppgifter i media. Så tror jag detta var ytterst oplanerat.

Är det möjligt att GM råkade döda henne i grustaget, och stack efter GM hade gömt kroppen under snön därav hundarnas markering, GM reagerade med att måste göra något (golfa / tvätta - kanske fick blod på sitt plagg) sedan åkte GM ut igen och gjorde det makabra arbetet.
Då bör blodet i kroppen stelnat en tanke på väderslaget, samt att kroppen EV var dold av snön. När GM utför det GM gjorde, så kan det inte ha kommit så mycket blod då det ev stelnat. Om det var så att blod runnit ut, hade han möjligheten att skyffla bort blodspåren och lägga dem i en påse. ( med kläderna kanske)

Om någon tycker det känns kallt att åka ut och göra det efteråt, GM var nog i en stor chock över vad denne gjort, och en sådan hemsk sak kan nog få en känna att man måste vad som helst för att få bort det. Då börjar man möjligen tänka på andra fall, och fundera bästa möjliga vis att INTE åka fast.

Varför jag funderat ut så här, är för att jag inte har några trådar eller upplysningar från tidningar om vad GM gjorde efter tex 16:00, dagen då BO försvann. Rätta gärna mig!

Hoppas det kommer fram så småingom, om vad exakt som hände.
Har varit min teori också hela tiden tills nyligen då jag läste Leif GW s uttalande om att styckning av kropp är väldigt ovanligt om inte det är så att dådet skett på ett sådant ställe att det är svårt att bära ut den utan att bli sedd. I det fallet att det skett i grustaget kan han ha styckat kroppen för att göra sig av med bevisning. Som i fallet med MA där MA brände kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in