2011-01-15, 01:08
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ratsit är ändrat från den 1 jan 2011 så man kan inte ta upplysningar om betalningsanmärkningar utan att kopia sänds ut till den omfrågade.
Tidigare kunde jag som har ett företag göra det utan att kopia gick ut.... men nu är det tji.
Men det har kommit något nytt... Ratlibris och där kan jag köpa en katalog för just Örebro för 249 kr.
Men tycker inte att det är värt det för att få veta nåt om SB:s ekonomi.

nej, verkligen inte. Å andra sidan tycker jag att SB:s minsta problem just nu är att folk ta en kreditupplysning på honom
Citera
2011-01-15, 01:11
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
detsamma jag undrar

Han var säkert ledig men han skulle vistas för alibis skull
Citera
2011-01-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Har varit min teori också hela tiden tills nyligen då jag läste Leif GW s uttalande om att styckning av kropp är väldigt ovanligt om inte det är så att dådet skett på ett sådant ställe att det är svårt att bära ut den utan att bli sedd. I det fallet att det skett i grustaget kan han ha styckat kroppen för att göra sig av med bevisning. Som i fallet med MA där MA brände kroppen.

Jag tänkte också på det, om BO bragdes om livet i bilen, borde inte då borde hundarna ha markerat?
För det borde ev hunnit bli liklukt - men nu vet jag inte hur lång tid efter döden då doften uppkommer. GM kan i o f s kört ilfart ut till gropen - om man tänker efter så är det rimligt. Inte hem till någon, lite svårt att dölja att man bär på en människa.
Citera
2011-01-15, 01:21
Avslutad
En elev till EM som sjunger en låt om EM. http://www.youtube.com/watch?v=sN8Gir7VAIU

http://na.se/nyheter/orebro/1.1067664-de-tander-ljus-for-sin-mordade-larare
– När retorikkursen nästan var över sa jag till Eva att jag inte ville att det skulle ta slut. Då sa hon till mig att ”life is about saying hello and saying goodbye” och jag skrev en låt om det. Eva hann höra låten och hon sa att hon tyckte mycket om den.
Citera
2011-01-15, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heddalotta
Jag tänkte också på det, om BO bragdes om livet i bilen, borde inte då borde hundarna ha markerat?
För det borde ev hunnit bli liklukt - men nu vet jag inte hur lång tid efter döden då doften uppkommer. GM kan i o f s kört ilfart ut till gropen - om man tänker efter så är det rimligt. Inte hem till någon, lite svårt att dölja att man bär på en människa.
Om han inte använt klorin.
Citera
2011-01-15, 01:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
http://na.se/nyheter/orebro/1.1067754-vem-svarade-i-evas-telefon-

Ja fortsättning följer!
Vore mycket intressant att veta när lunchmötet skulle äga rum och exakt när personen ringde upp EMs mobil.

Mellan 12:15 och 12:20 dyker SB upp på golfhallen, till synes oberörd. Och lämnar vid 13-tiden

Om vi antar att personen som skulle träffa EM på lunchmöte ringde när EM var 10-15 minuter sen, så får vi följande möjligheter:

1: Lunchmötet börjar 11:00. Sällskapet ringer vid 11:15. En timme senare kommer SB till golfhallen. Tidsmässigt möjligt att det är SB som svarar eller att EM är med SB.

2: Lunchmötet börjar 11:30. Sällskapet ringer vid 11:45. SB kommer till golfhallen en halvtimme senare. Möjligt men tveksamt.

3: Lunchmötet börjar 12:00 eller senare. Sällskapet ringer 12:15 eller senare. Inte möjligt.
Citera
2011-01-15, 01:32
Medlem
Citat:
Om han inte använt klorin.

ponera att BO dog i bilsätet, då bör sätet blekts något. När jag var yngre blekte jag mina jeans med klorin, det räckte bra med att tvåla in med klorin, sedan tvätta dem. Så var de ljusa.

men om BO lades in i bagageutrymmet med gummimatta, då är spåren borta.
Citera
2011-01-15, 01:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Har för mig att användaren Intermittentexplosivitet är bra på det där. Hallå, Intermittentexplosivitet: Finns du med oss?

Har för mig att han sagt att det kan ta runt en kvart eller så.

Om det är så är det kanske möjligt att hinna köra till grustaget och dumpa kroppen där tills vidare utan att det uppstår lukt i bilen.

Dessutom kanske tjocka ytterkläder dämpar ytterligare en stund så att det inte sprider sig till bilen?
Citera
2011-01-15, 01:34
Avslutad
Mitt på ljusa dagen kan det hänt nåt där ute i grusgropen, och snabbt som fan blir han tvingad att dölja kroppen och åka där ifrån, för att sedan återvända på natten. Är det promenadstråk där ute?
Citera
2011-01-15, 01:34
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
En elev till EM som sjunger en låt om EM. http://www.youtube.com/watch?v=sN8Gir7VAIU

http://na.se/nyheter/orebro/1.1067664-de-tander-ljus-for-sin-mordade-larare
– När retorikkursen nästan var över sa jag till Eva att jag inte ville att det skulle ta slut. Då sa hon till mig att ”life is about saying hello and saying goodbye” och jag skrev en låt om det. Eva hann höra låten och hon sa att hon tyckte mycket om den.

Intressant att EM spelade med sådana tankar. Om hon verkligen var inne på att säga goodbye och införa ändringar i sitt liv (lämna jobbet i Oru, satsa på eget, en ny bekantskap) är det mycket möjligt att hon äntligen beslöt sig för att lämna relationen med SB bakom sig, såväl materiellt som känslomässigt.
Citera
2011-01-15, 01:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vore mycket intressant att veta när lunchmötet skulle äga rum och exakt när personen ringde upp EMs mobil.

Mellan 12:15 och 12:20 dyker SB upp på golfhallen, till synes oberörd. Och lämnar vid 13-tiden

Om vi antar att personen som skulle träffa EM på lunchmöte ringde när EM var 10-15 minuter sen, så får vi följande möjligheter:

1: Lunchmötet börjar 11:00. Sällskapet ringer vid 11:15. En timme senare kommer SB till golfhallen. Tidsmässigt möjligt att det är SB som svarar eller att EM är med SB.

2: Lunchmötet börjar 11:30. Sällskapet ringer vid 11:45. SB kommer till golfhallen en halvtimme senare. Möjligt men tveksamt.

3: Lunchmötet börjar 12:00 eller senare. Sällskapet ringer 12:15 eller senare. Inte möjligt.

Någonstans har jag sett tiden 11.30... men hittar inte var...
Citera
2011-01-15, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Någonstans har jag sett tiden 11.30... men hittar inte var...
Kanske Facebook länken där hon efterlyses. Hade de inte skrivit om lunchmötet i början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in