2011-01-15, 19:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
E sågs på Nygatan ca 07.55. Vi antar att hon kör raka vägen och ställer bilen i garaget så är hon där ca 08.05.

Avståndet enl. hitta.se mellan garaget på Norrgatan och Stubbengatan är ca 3 km. Beroende på promenad takten så tar det ca 20-30 minuter. Isf anländer hon till jobbet ca 08.30.

S säger följande: ca 12.20-13.15 finns han i Vivalla golfhall. Det tar ca 7-8 min att åka från bostaden till golfhallen alltså antar vi att han lämnade hemmet ca 12.05-12.10. Innan dess har han stoppat i tvätt ca 11.50-11.55.

Han säger sig ha tränat på ett gym tidigare så det kan ju vara svettig kläder som han tvättar. Låt oss anta att han tränar ca 60 min. Det tar ca 15-20 min att duscha och klä sig och ytterligare ca 15 min att ta sig hem. Hem ca 11.40 lämnar gym ca 11.25 börja duscha ca 11.05. Tränar mellan 10.00-11.00.

Om detta stämmer så ska han mellan 08.30 och 10.00 ha hämtat henne och ev. bragt henne om livet, skaffat undan kroppen så den inte ska upptäckas och åkt till gym.

Iofs så är väl både gymträning och golf ett sätt att bli av med aggresivitet och skärpa sig.

Är detta troligt??

Vad säger att GM gjorde allt på en dag?

Citat:
Ursprungligen postat av Sansavi
Informationen om krokar, specialverktyg och obduktionen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8414325.ab

Krokar står det inget om
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-15 kl. 19:14.
Citera
2011-01-15, 19:11
Medlem
Sansavis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Om man ska vara lite petig har inte polisen sagt ett pillevitt om obduktionen.
Det enda jag hittar om obduktionen och som polisen uttalat sig om, är från NA

Fats det här med riggning av lik med krokar och styckning är ju väldigt spännande. Jag har lovat mig själv att inte sitta så mycket på FB. Det går si så där. Det här fallet vill man följa till slutet.

Pillevitt=vanligt uttryck från GW, precis som "Det är hugget, som stucket" som svar på om liket styckades på platsen.

Informationen om krokar, specialverktyg och obduktionen
Citera
2011-01-15, 19:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Om man ska vara lite petig har inte polisen sagt ett pillevitt om obduktionen.
Det enda jag hittar om obduktionen och som polisen uttalat sig om, är från NA
Jodå. I dagens Aftonbladet:

Hoppsan sa. Var visst två på den pucken.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-15 kl. 19:17.
Citera
2011-01-15, 19:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Datorn är ointressant. Alla stänger inte av sin dator har jag märkt.

Jag avfärdar inget förrän det är konkret. Mina anhöriga hade sagt motsatsen om mig, det hade stått - ATT datorn var avslagen förbryllade... men just att man påtalar det kan tyda på att hon kanske stängde av sin. Jag skulle kunna säga mina anhörigas/vänners vanor om det.
Citera
2011-01-15, 19:14
Medlem
Kams avatar
Citat:
E sågs på Nygatan ca 07.55. Vi antar att hon kör raka vägen och ställer bilen i garaget så är hon där ca 08.05.

Avståndet enl. hitta.se mellan garaget på Norrgatan och Stubbengatan är ca 3 km. Beroende på promenad takten så tar det ca 20-30 minuter. Isf anländer hon till jobbet ca 08.30.

S säger följande: ca 12.20-13.15 finns han i Vivalla golfhall. Det tar ca 7-8 min att åka från bostaden till golfhallen alltså antar vi att han lämnade hemmet ca 12.05-12.10. Innan dess har han stoppat i tvätt ca 11.50-11.55.

Han säger sig ha tränat på ett gym tidigare så det kan ju vara svettig kläder som han tvättar. Låt oss anta att han tränar ca 60 min. Det tar ca 15-20 min att duscha och klä sig och ytterligare ca 15 min att ta sig hem. Hem ca 11.40 lämnar gym ca 11.25 börja duscha ca 11.05. Tränar mellan 10.00-11.00.

Om detta stämmer så ska han mellan 08.30 och 10.00 ha hämtat henne och ev. bragt henne om livet, skaffat undan kroppen så den inte ska upptäckas och åkt till gym

Iofs så är väl både gymträning och golf ett sätt att bli av med aggresivitet och skärpa sig.

Är detta troligt??
Är det sant att han varit på gym, eller är det endast hans egen uppgift? Lyft tungt kanske
Citera
2011-01-15, 19:18
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är det sant att han varit på gym, eller är det endast hans egen uppgift? Lyft tungt kanske

Det låter lite väl mycket att gå på gym först och spela golf sen. Kan inte ha varit mycket till träning först i så fall.
Citera
2011-01-15, 19:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad säger att GM gjorde allt på en dag?

Att han bragt henne om livet samt gömt undan kroppen tror jag är samma dag men en styckning behöver ju inte ske samma dag.
Citera
2011-01-15, 19:21
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Kan ha missat något i alla tidsangivelser... Men varför uppger SB att han hämtat Eva på e.m? Och samtidigt har kämpat med att få ihop alibi under förmiddagen... Rent teoretiskt förefaller det som han inte har haft en aning om att hon utsatts för ett brott.. Utan tar till en liten "vit lögn" för att snabbt kunna gå därifrån. Tror att han varit mer mån om att hålla sig så nära sanningen som möjligt om han hade vetat hur det hela skulle utvecklas.

Därför att han vet att hon har mördats på förmiddagen, och därför drar en vals om att detta var på eftermiddagen (han vet väl inte om att det ev finns tidangivelser på filmen där de ses tillsammans) för på f.m hade han ju aktiviteter för sig, och om han påstår de har träffats på e.m så kan ju inte han bli misstänkt gällande förmiddagen.
Citera
2011-01-15, 19:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att han bragt henne om livet samt gömt undan kroppen tror jag är samma dag men en styckning behöver ju inte ske samma dag.

Håller med du
Han kanske funderar under sina träningspass hur han ska bli av med kroppen...
För stämmer tiderna kan han inte hinna alltihop på en dag
Han hade väl flera dagar på sig
Fin tidslinje du hade där det gillar vi...
Citera
2011-01-15, 19:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det låter lite väl mycket att gå på gym först och spela golf sen. Kan inte ha varit mycket till träning först i så fall.

51-åringen ska dessutom enligt egen utsago varit och tränat på ett gym tidigare samma dag."
Källa: Expressen
Citera
2011-01-15, 19:24
Medlem
enlitenmanniskas avatar
Citat:

I AB-artikeln som det nyss länkades till står det att hon bragts om livet och "kort därefter" styckades. Där föll min teori om att GM väntade någon längre tid, tills kroppen bar fryst.
Citera
2011-01-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jodå. I dagens Aftonbladet:

Hoppsan sa. Var visst två på den pucken.

Var någonstans i artikeln uttalar sig polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in