Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Syftet kan ju vara att försvåra arbetet med att fastställa dödsorsaken. Vi har ju alla förljt målet med MA. Att tex om döden orsakats av ett slag i huvudet med ett föremål eller strypning, skilja huvudet från kroppen och gömma det.
Ja sen tänker jag också. Jag tror inte att han hade verktyg med sig samtidigt detta hände, vad vad man följt tråden och uppgifter i media. Så tror jag detta var ytterst oplanerat.
Är det möjligt att GM råkade döda henne i grustaget, och stack efter GM hade gömt kroppen under snön därav hundarnas markering, GM reagerade med att måste göra något (golfa / tvätta - kanske fick blod på sitt plagg) sedan åkte GM ut igen och gjorde det makabra arbetet.
Då bör blodet i kroppen stelnat en tanke på väderslaget, samt att kroppen EV var dold av snön. När GM utför det GM gjorde, så kan det inte ha kommit så mycket blod då det ev stelnat. Om det var så att blod runnit ut, hade han möjligheten att skyffla bort blodspåren och lägga dem i en påse. ( med kläderna kanske)
Om någon tycker det känns kallt att åka ut och göra det efteråt, GM var nog i en stor chock över vad denne gjort, och en sådan hemsk sak kan nog få en känna att man måste vad som helst för att få bort det. Då börjar man möjligen tänka på andra fall, och fundera bästa möjliga vis att INTE åka fast.
Varför jag funderat ut så här, är för att jag inte har några trådar eller upplysningar från tidningar om vad GM gjorde efter tex 16:00, dagen då BO försvann. Rätta gärna mig!
Hoppas det kommer fram så småingom, om vad exakt som hände.