2011-01-27, 18:08
Medlem
Med tanke på allt snack om klorin så kom jag att tänka på när jag i våras sannera ett nyköpt hus från kattpisslukt. Skickade sambon att handla en låda med klorin. I butiken berättar dom att klorin är förbjudet, att de får sälja det som finns i lager men inte ta in mer. Dock fanns nåt liknande eller rättare sagt klorin som är galet mkt utspätt. Med nytt namn. Och med tanke på att detta va ca 8 mån senare och i en butik med mkt kunder så borde deras lager tagit slut. Så har nån köpt detta för att städa undan ett mord så tror jag att det är ett dömt misslyckande.

Kan tillägga att när jag använde skiten så lukta det inte mer än ett glas saft.
Citera
2011-01-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Bra tänkt. Hoppas de har kvitton som bekräftar köpet. Kanske trodde han inte att han skulle bli misstänktoch att klorinköpet skulle kopplas ihop med EM.s försvinnande.

Finns det ett kvitto så finns det oftast en film, särskilt på LIDL som tidigare har anklagats för allt för omfattande kameraövervakning och inspelning av främst anställda. Vi snackar typ om kameror även i omklädningsrummet.
Citera
2011-01-27, 18:26
Medlem
mercys avatar
Såg i ett inlägg (hittar det inte nu) att det finns en LIDL vid den golfanläggning SB spelade på. Tänk om SB betalade i förskott, slog ett par bollar och sen smet iväg till LIDL för inköpen, tillbaka till golfklubben och vips hade han ett finfint alibi
Citera
2011-01-27, 18:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haagbard
Gällande Nyttorp så är det inte nödvändigt, polisen var där, en journalist var där, markägaren var där.
Nyttorp är beläget exakt där jag förklarat att det är beläget.

Jag blir lite nyfiken på hur du vet att det var EM:s Nyttorp. Det var nämligen en person, som bor granne med EM:s stuga, som uttalade sig i AB den 5/1. Han som sa att EM och sönerna brukade vara där några veckor på somrarna, men att stugan mest nyttjades av en son.

Och om inte AB hade fått kontakt med grannen långt innan du mötte polisen, så måste det finnas flera stugor.
Jag minns inte exakt datum för ditt inlägg om polisen i skogen, men inte var det så länge sen som den 5:e.

Jag antar att de inte httade nåt kärleksnäste eller nån mordplats där, då borde de inte fortsätta att söka.
Citera
2011-01-27, 18:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Med tanke på allt snack om klorin så kom jag att tänka på när jag i våras sannera ett nyköpt hus från kattpisslukt. Skickade sambon att handla en låda med klorin. I butiken berättar dom att klorin är förbjudet, att de får sälja det som finns i lager men inte ta in mer. Dock fanns nåt liknande eller rättare sagt klorin som är galet mkt utspätt. Med nytt namn. Och med tanke på att detta va ca 8 mån senare och i en butik med mkt kunder så borde deras lager tagit slut. Så har nån köpt detta för att städa undan ett mord så tror jag att det är ett dömt misslyckande.

Kan tillägga att när jag använde skiten så lukta det inte mer än ett glas saft.

Du fick nog felaktiga uppgifter där för förbjudet är klorin absolut inte... men vissa affärer väljer att inte sälja det längre av miljöskäl.
Köpte själv vanligt klorin för någon månad sedan och det enda problemet är att den med citrusdoft inte verkar gå att få tag i så jag fick ta den vanliga blå.
Citera
2011-01-27, 18:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Nu kan man spekulera varför får en bilolycka honom att berätta om sveket till sin fru.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När man kör av vägen så kanske man får en nära döden upplevelse och han var i chock och ville berätta för att "lätta" sitt samvete.

Underligare saker har ju hänt...
Man hör ju hela tiden talas om människor som berättar om hemligheter när dom ligger för döden för tydligen vill dom inte dö med vissa saker på sitt samvete.
Eller också var det så att han hade fått skador som han behövde förklara på något sätt. Och då blev en trafikolycka em bekväm ursäkt.

Vem vet - han och EM kanske rök ihop ordentligt. Han fick skador och dessutom en minnesbeta (det kanske var på gränsen att nåt gick illa eller också hotade EM med att avslöja förhållandet) och bestämde sig för att nu skulle han avstå från vänstrandet.

Att då förklara skadorna med en trafikolycka och samtidigt berätta om affären med EM kanske var ett praktiskt sätt att lösa problemen (skulle i alla fall kunna vara ett typiskt beteende om man är en manipulativ typ).
Citera
2011-01-27, 18:45
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nja rättstat, det beror lite på.. "lika inför lagen" är vi då rakt inte, läste om mannen (egen företagare) som dömts för ett mord begånget för länge sedan, han har för stora belopp anställt 4 advokater och sakkunniga och på det sättet fått domstolen att åter ta upp fallet. Denna gång lutar det starkt åt en friande dom.. Vilken normal person har de resurserna?
Nej, inte riktigt. Han är dömd i tingsrätten 25 oktober 2010 för ett mord begånget 24 år tidigare. Det är till hovrättsförhandlingen, efter att ha överklagat domen,som han skaffat extra advokathjälp.
Citera
2011-01-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Uppgiften om att SB var med i första FN-kontingenten i Libanon kom via yoda70:
Och att han inte kunde ha varit bl dessa trupper fr SpaceCat:

Förstår inte varför det är så viktigt med Afghanistan veteraner och FN-soldater hela tiden. Även om ingen kan säga säkert om personen var i någon utlandsstyrka eller ej så påstås det att den är det och dessutom kommer folk dragande med PTSS "Post Traumatiskt Stress Syndrom".
PTSS är i princip aldrig inblandat i några mord, men däremot dråp och är kraftfullt relaterat till icke-civilt-samhälle lämpliga "fight instead of flee" reaktioner med folk vars fight or flee triggas med resultatet att de beter sig som tränat i kombination med naturliga steroider och morfiner som ger ett tillfälligt, blixtsnabbt och överraskande rus.

http://www.liveleak.com/view?c=1&i=969_1263249923
http://www.metacafe.com/watch/yt-vrwJ7jdacrY/ac_transit_bus_fight/

Det händer alltså inte i överlagda situationer och kräver oftast provokationer för att utlösas. Vidare brukar "fight" reflexen upphöra vid "kapitulation" såvida den inte stimuleras i övrigt.

Så PTSS och veteraner från utlandsstyrkan är nog inte en förklaring i det här fallet.
Citera
2011-01-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nja rättstat, det beror lite på.. "lika inför lagen" är vi då rakt inte, läste om mannen (egen företagare) som dömts för ett mord begånget för länge sedan, han har för stora belopp anställt 4 advokater och sakkunniga och på det sättet fått domstolen att åter ta upp fallet. Denna gång lutar det starkt åt en friande dom.. Vilken normal person har de resurserna?

Det där var väl en sanning med modifikation, han har inte fått resning, han blev dömd i Tingsrätten, och överklagade till hovrätten och det är den rättegången som startat nu och inför den har han tagit in "egen" expertis, för att bevisa sin oskuld
Citera
2011-01-27, 18:58
Medlem
Timeouts avatar
Från Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8470216.ab

HAN SKA CHOCKAS
Polisen har hittat stora delar av styckmördade Evas kropp i skogarna utanför Örebro. Men det har den häktade universitetschefen ingen aning om.
I morgon ska han chockas med uppgifterna i det första stora förhöret.
– Jag tror inte att han kommer att erkänna, säger kriminalkommissarien Bo Wide.
29 dagar och 500 vittnesförhör efter mordet på Eva, 51 – nu ska också den misstänkte 51-åringen ställas till svars i ett första, mer omfattande, förhör.
Universitetschefen nekar bestämt till all inblandning i mordet och har lämnat en omfattande redogörelse för vad han gjorde runt tiden för Evas försvinnande.

Vidare i artikeln...
Universitetschefen har ingen aning om hur långt polisen kommit i utredningen. Han känner exempelvis inte till kroppsdelarna som hittats utspridda i Kilsbergen.

Ja jösses... Det lär nog bli en chock om han är skyldig...

Edit: Men det här fattar jag inte... mer från artikeln.
Under de kommande dagarna fortsätter polisen jakten efter platsen för mordet och styckningen. Man letar framför allt efter övergivna stugor i området mellan Närkes Kil och Nora. Aftonbladet har pratat med flera bybor som varit i kontakt med polisen.
– De undrade om vi kände till övergivna stugor utan rinnande vatten och jag gav dem några tips, säger en person.

Varför just utan rinnande vatten?
Ska man göra det han gjort så är väl vatten att tvätta rent med efteråt en förutsättning???
Senast redigerad av Timeout 2011-01-27 kl. 19:00.
Citera
2011-01-27, 19:11
Medlem
[quote=Timeout]Från Aftonbladet

Vidare i artikeln...
Universitetschefen har ingen aning om hur långt polisen kommit i utredningen. Han känner exempelvis inte till kroppsdelarna som hittats utspridda i Kilsbergen.

Ja jösses... Det lär nog bli en chock om han är skyldig...//

Ja jösses, vad händer om han är oskyldig och får veta detta? ojoj...
Citera
2011-01-27, 19:12
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från Aftonbladet

HAN SKA CHOCKAS
Polisen har hittat stora delar av styckmördade Evas kropp i skogarna utanför Örebro. Men det har den häktade universitetschefen ingen aning om.
I morgon ska han chockas med uppgifterna i det första stora förhöret.
– Jag tror inte att han kommer att erkänna, säger kriminalkommissarien Bo Wide.
29 dagar och 500 vittnesförhör efter mordet på Eva, 51 – nu ska också den misstänkte 51-åringen ställas till svars i ett första, mer omfattande, förhör.
Universitetschefen nekar bestämt till all inblandning i mordet och har lämnat en omfattande redogörelse för vad han gjorde runt tiden för Evas försvinnande.

Vidare i artikeln...

Ja jösses... Det lär nog bli en chock om han är skyldig...

Edit: Men det här fattar jag inte... mer från artikeln.
Under de kommande dagarna fortsätter polisen jakten efter platsen för mordet och styckningen. Man letar framför allt efter övergivna stugor i området mellan Närkes Kil och Nora. Aftonbladet har pratat med flera bybor som varit i kontakt med polisen.
– De undrade om vi kände till övergivna stugor utan rinnande vatten och jag gav dem några tips, säger en person.

Varför just utan rinnande vatten?
Ska man göra det han gjort så är väl vatten att tvätta rent med efteråt en förutsättning???

Är det någon som vet om inte advokaten har berättat för den misstänkte gm att kroppsdelar är hittade?Det står att gm har ingen aning om det.Advokaten måste a berättade det för honom*?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in