2011-01-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kollade förresten upp SBs golf-handicap: Det är 7 om jag hittat rätt (men jag är inte 100. Nån annan får gärna konfirmera eller korrigera).

7 är ett mycket bra golfhandicap och man når inte dit utan många års slit och träning. Många kommer aldrig i närheten fast de tränar och sliter i många år.

Inte ovanligt att folk med sådant handicap går och slår några hinkar regelbundet under vintern.

Huruvida SBs påstådda besök på rangen var verkligt och/eller om det är ett försök att få alibi vet jag dock inte.

Om man funderar på framtiden skulle inte Säter passa fint för en gammal player med 7 i handikapp?
Säters golfklubb har 18 hål och ligger vackert vid sjön Ljustern.
Citera
2011-01-14, 00:35
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Relationer och sex är vanliga motiv. Fast inte hade han tid med det du föreslår om han nu hade fullt med älskarinnor

Är det helt uteslutet att det kan handla om pengar eller affärer (kanske tom skumraskaffärer?).

Ingenting är uteslutet. Han kan ha lånat pengar av henne (till bilen eller den utlandsresan han skulle göra med sambon).
Citera
2011-01-14, 00:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ny artikel i Aftonbladet nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab

<text>
Tack för länken!

Det som står om golfspelet i artikeln får mig att tro att SB antingen är oskyldig eller också en så iskall psykopat att vi aldrig sett dess like:

"– Han kom väl kanske fem, tio minuter innan han betalade och började spela, säger ägarna som räknar mannen som en nära vän.

Den 29 december märkte de inget avvikande i 51-åringens uppträdande när han kom till golfhallen.

Vännerna tror att den häktade mannen är oskyldig.

– Jag känner ingen lugnare människa. Han svär aldrig ens på golfbanan. Det här är ofattbart."

Har man just mördat och kanske styckat en människa har jag ytterst svårt att tro att man klarar av att slå bollar som vanligt. Golf är ett precisionsspel som kräver ordentlig koncentration och där även mycket små variationer gör att man sprider bollarna till höger och vänster.

Har svårt att tro att någon människa kan uppamma den mentala energi som krävs för att göra detta bra om man begått ett sådant dåd strax innan.
Citera
2011-01-14, 00:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Om man funderar på framtiden skulle inte Säter passa fint för en gammal player med 7 i handikapp?
Säters golfklubb har 18 hål och ligger vackert vid sjön Ljustern.
Citera
2011-01-14, 00:45
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Han kan väl ha dödat henne på kvällen den 28/12 eller natten mellan 18/12 och 29/12. SMS:et på morgonen den 29/12 kanske han skickade från Evas mobil.
Citera
2011-01-14, 00:47
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Han kan väl ha dödat henne på kvällen den 28/12 eller natten mellan 18/12 och 29/12. SMS:et på morgonen den 29/12 kanske han skickade från Evas mobil.

Hur förklarar man då att hon sågs i sin bil på morgonen den 29:e samt den bild från övervakningskamera som fångat henne kliva in i en bil den 29:e?
Citera
2011-01-14, 00:48
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Men uppgifter både i tråden och i någon tidning (hittar inte vilken) gör gällande att hon setts både i bilen på Nygatan vid 07:45 och på jobbet på förmiddagen.

Dock är jag själv inte 100% säker på dessa uppgifter.

Edit: Silvermedalj till mig!
Citera
2011-01-14, 00:48
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Frågar nån något om vad som är känt om SB:s sambo får de en skarp tillsägelse av en medlem som upplyser dom att sambon inte vet nånting och att hon är ett offer (offer skriks ut med stora bokstäver).
Hur vet denna medlem det?
Har nån rättighet att bestämma vad som skrivs eller frågas i tråden?
Var tog då yttrandefriheten vägen?

Håller med. Konstigt att sambon till SB inte har tagits upp mer i denna tråd.
Citera
2011-01-14, 00:50
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hur förklarar man då att hon sågs i sin bil på morgonen den 29:e samt den bild från övervakningskamera som fångat henne kliva in i en bil den 29:e?

Sorry, glömde det i all hast. Men dock vet vi ju inte om alla dessa tidsuppgifter stämmer...
Citera
2011-01-14, 00:56
Avslutad
Citat:
För att polisen är tyst och antagligen är de det för att de har span på henne! Eller så har hon ett bra Alibi var bortrest tex.
Citera
2011-01-14, 00:59
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Det står så knäpphändigt om henne, både ifrån dom som verkar känna SB och ifrån media så svårt att bilda sig en uppfattning om henne och om hennes del i det hela osv.
Hon kan ju vara avskriven och ha alibi bl.a.

Nån som vet?
Citera
2011-01-14, 01:00
Medlem
wonderlands avatar
edit: dp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem