2011-01-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Begreppet sexmissbruk är öht en ren social konstruktion. Det tog bara det svenska samhället knappt tjugo är efter att det avskaffade Nymfomanen runt 1970 för att det skulle tycka sig behöva återuppfinna henne som Sexmissbrukaren. En sexmissbrukare är någon som har sex med fler personer än, eller under omständigheter som inte, samhället eller den rådande normen för tillfället accepterar - ingenting annat.

Belägg för dina påståednden eller egna tyckanden?
Citera
2011-01-14, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Var det så styckningen gick till, med hjälp av bilen? Är det möjligt tro, att om man kör fram och tillbaka över kroppen så går den i flera delar..
ja shore Godnatt lämnar den här tråden nu så får ni fortsätta fjolla runt! EMs huvud hoppas de finner det att han varit för smart för sitt eget bästa och gömt det för klurigt, så kanske man kan räkna ut det den vägen genom hans personlighet!
Citera
2011-01-14, 00:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kollade förresten upp SBs golf-handicap: Det är 7 om jag hittat rätt (men jag är inte 100. Nån annan får gärna konfirmera eller korrigera).

7 är ett mycket bra golfhandicap och man når inte dit utan många års slit och träning. Många kommer aldrig i närheten fast de tränar och sliter i många år.

Inte ovanligt att folk med sådant handicap går och slår några hinkar regelbundet under vintern.

Huruvida SBs påstådda besök på rangen var verkligt och/eller om det är ett försök att få alibi vet jag dock inte.

Nej, och man kan ju undra om det var nåt han brukade göra, "gå och slå några hinkar" alltså.
Citera
2011-01-14, 00:06
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Var det så styckningen gick till, med hjälp av bilen? Är det möjligt tro, att om man kör fram och tillbaka över kroppen så går den i flera delar..

Nej, det tror jag inte skulle vara möjligt.
Jag tror inte hon blev överkörd det var bara en teori. I så fall har han kört på henne och hon skadats/dödats.
Jag tror inte han utförde styckningen i samband med att hon dog. I så fall skulle det bero på att han antingen fick panik för att han inte lyckades flytta offret (för tungt eller för stora risker) och det var nödvändigt eller så skulle han planerat det innan. Det troligaste är att han lagt henne på ett ställe och sedan återvänt för att se om hon är kvar. Då har han fått ett behov att flytta henne (och att stycka).
Citera
2011-01-14, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Äntligen säjer jag med!
Vi är fler som lämnade den här tråden då den förvandlades till en hjärtespalt för svikna kvinnor som applicerat sin bitterhet mot män på SB.
Att SB har haft affärer med olika kvinnor har nu förlänat honom diagnosen psykopat med hjälp av Wikipedia.
Självfallet har de då tagit av sej sina egna offerkoftor och iklätt Eva och SB:s sambo i dom.
Detta utan minsta vetskap om hur det förhåller sej.
Offret Eva sitter hjälplöst fast i demonens klor och försöker förgäves slå sej fri.
En kvinna helt utan vilja, förstånd eller förmågan att agera självständigt?
Frågar nån något om vad som är känt om SB:s sambo får de en skarp tillsägelse av en medlem som upplyser dom att sambon inte vet nånting och att hon är ett offer (offer skriks ut med stora bokstäver).
Hur vet denna medlem det?
Har nån rättighet att bestämma vad som skrivs eller frågas i tråden?
Var tog då yttrandefriheten vägen?
Vi kommer tillbaka till tråden den dag då det disktueras utifrån vad som är känt
Tack tack, jag håller med! En bra tråd har förvandlats till dynga!
Citera
2011-01-14, 00:09
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det låter rimligt, de kanske hittade en sko eller annat första gången.

Nu menade jag inte fynd i båda ändarna såsom - i båda ändarna av en kropp - utan i båda ändarna av vägen. Kanske betydde Rusakulan något speciellt för både EM och GM? Oavsett vem som är GM! Jag har svårt att tro att om det är den häktade som är GM att denne gör något Random vad gäller sista viloplats, oavsett att GM har delat EM.
Citera
2011-01-14, 00:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kollade förresten upp SBs golf-handicap: Det är 7 om jag hittat rätt (men jag är inte 100. Nån annan får gärna konfirmera eller korrigera).

7 är ett mycket bra golfhandicap och man når inte dit utan många års slit och träning. Många kommer aldrig i närheten fast de tränar och sliter i många år.

Inte ovanligt att folk med sådant handicap går och slår några hinkar regelbundet under vintern.

Huruvida SBs påstådda besök på rangen var verkligt och/eller om det är ett försök att få alibi vet jag dock inte.

Om jag minns rätt så är det tydligen bevisat i och med att han betalade för den tiden och biljett eller någon annan form av bevis ska finnas.
Väldigt trött nu och orkar inte leta bland alla artiklar.
Citera
2011-01-14, 00:15
Medlem
Timeouts avatar
Ny artikel i Aftonbladet nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab

Delar från artikeln

Personer i Evas närmaste omgivning vittnar nu för Aftonbladet om att de var oroliga för henne redan före försvinnandet. Relationen med 51-åringen blev allt mer komplicerad.
– Vi hörde en del konstiga saker om mannen hon träffade. Att han ljög mycket för Eva. Ja, att han levde ett dubbelliv helt enkelt, säger en bekant med god insyn.
”Mådde inte bra”
Eva beskrivs av personer i sin omgivning som ”en stark kvinna”, som bland annat har kombinerat livet som ensamstående mamma åt tre barn med att studera. Hon skrattade ofta, tyckte om att resa och hade ett stort friluftsintresse.
Men relationen till 51-åringen förändrade Eva.
– Hon gick ner i vikt och mådde inte bra under den senaste tiden.

Där fanns också uppgifter om golfspelet.

Vid lunchtid den 29 december använde den misstänkte 51-åringen tvättstugan i det flerfamiljhus som han bor i och han spelade även golf på golfhallen i Örebro.
Polisen har hittat ett kvitto i mannens plånbok och enligt det betalade han 80 kronor för en halvtimmes spel klockan 12.25.
Citera
2011-01-14, 00:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Nu menade jag inte fynd i båda ändarna såsom - i båda ändarna av en kropp - utan i båda ändarna av vägen. Kanske betydde Rusakulan något speciellt för både EM och GM? Oavsett vem som är GM! Jag har svårt att tro att om det är den häktade som är GM att denne gör något Random vad gäller sista viloplats, oavsett att GM har delat EM.

Jag fattade det, det var bara "slumpen" att jag skrev sko...
Däremot tror jag inte platsen valdes ut pga någon personlig orsak, utan snarast det, som för stunden, verkade mest lämpligast. Man kör inte gärna runt på delar även om det händer (som mördaren vid Hovs Hallar).
Citera
2011-01-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Äntligen säjer jag med!
Vi är fler som lämnade den här tråden då den förvandlades till en hjärtespalt för svikna kvinnor som applicerat sin bitterhet mot män på SB.
Att SB har haft affärer med olika kvinnor har nu förlänat honom diagnosen psykopat med hjälp av Wikipedia.
Självfallet har de då tagit av sej sina egna offerkoftor och iklätt Eva och SB:s sambo i dom.
Detta utan minsta vetskap om hur det förhåller sej.
Offret Eva sitter hjälplöst fast i demonens klor och försöker förgäves slå sej fri.
En kvinna helt utan vilja, förstånd eller förmågan att agera självständigt?
Frågar nån något om vad som är känt om SB:s sambo får de en skarp tillsägelse av en medlem som upplyser dom att sambon inte vet nånting och att hon är ett offer (offer skriks ut med stora bokstäver).
Hur vet denna medlem det?
Har nån rättighet att bestämma vad som skrivs eller frågas i tråden?
Var tog då yttrandefriheten vägen?
Vi kommer tillbaka till tråden den dag då det disktueras utifrån vad som är känt

Bästa inlägget hittills!
Citera
2011-01-14, 00:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ny artikel i Aftonbladet nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab

Delar från artikeln

Personer i Evas närmaste omgivning vittnar nu för Aftonbladet om att de var oroliga för henne redan före försvinnandet. Relationen med 51-åringen blev allt mer komplicerad.
– Vi hörde en del konstiga saker om mannen hon träffade. Att han ljög mycket för Eva. Ja, att han levde ett dubbelliv helt enkelt, säger en bekant med god insyn.
”Mådde inte bra”
Eva beskrivs av personer i sin omgivning som ”en stark kvinna”, som bland annat har kombinerat livet som ensamstående mamma åt tre barn med att studera. Hon skrattade ofta, tyckte om att resa och hade ett stort friluftsintresse.
Men relationen till 51-åringen förändrade Eva.
– Hon gick ner i vikt och mådde inte bra under den senaste tiden.

Där fanns också uppgifter om golfspelet.

Vid lunchtid den 29 december använde den misstänkte 51-åringen tvättstugan i det flerfamiljhus som han bor i och han spelade även golf på golfhallen i Örebro.
Polisen har hittat ett kvitto i mannens plånbok och enligt det betalade han 80 kronor för en halvtimmes spel klockan 12.25.

Det står också att:

Eva anmäldes försvunnen när hon inte kom till ett planerat möte under förmiddagen den 29 december. Polisen uppger att Evas bil, en silverfärgad Golf, hittades i anslutning till försvinnandet.

om golfspelandet: – Han kom väl kanske fem, tio minuter innan han betalade och började spela, säger ägarna som räknar mannen som en nära vän.
Den 29 december märkte de inget avvikande i 51-åringens uppträdande när han kom till golfhallen.
Vännerna tror att den häktade mannen är oskyldig.
– Jag känner ingen lugnare människa. Han svär aldrig ens på golfbanan. Det här är ofattbart.

Det står också att han den 30 skulle åka skidor i Karlslund med sina barn.

Det mest intressant är att få veta vad han gjorde mellan kl 7.30 - 12.25?
Citera
2011-01-14, 00:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, och man kan ju undra om det var nåt han brukade göra, "gå och slå några hinkar" alltså.
Eftersom det inte är oändligt många golfare som går och slår på vintern finns en god chans att personalen kommer ihåg honom om han kom dit ofta.

Om han brukade betala med kort så kan polisen hitta belägg den vägen.

Men om han betalade kontant går inte det. Och då får man också fråga sig vilken sorts kvitto han hade från den aktuella dagen: Var det betalat med kort är det bra. Var det kontant betalning är det i princip värdelöst eftersom det kan ha plockats upp ur nån papperskorg vid ett senare tillfälle.

Edit: Ägarna verkar ha känt igen honom enligt senaste artikeln i Aftonbladet.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-14 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in