2011-01-12, 22:43
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Jo sant men det är med största sannolikhet den i p-huset, skulle polisen gå igenom alla kameror i stan skulle dom få hålla på en evighet, och den här uppgiften är vad jag tror det polisen har gått på från första stund, när hon hoppade in i bilen. Uppgiften är ju ny förr oss o media men absolut inte för polisen......

Kameran där hon ses hoppa in i hans bil är mest troligt i samma garage där hennes bil senare hittades. De kamerorna är de första som polisen har granskat. Detta hade säkert kommit fram redan när han häktades som skäligen misstänkt.
Citera
2011-01-12, 22:44
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Kameran där hon ses hoppa in i hans bil är mest troligt i samma garage där hennes bil senare hittades. De kamerorna är de första som polisen har granskat. Detta hade säkert kommit fram redan när han häktades som skäligen misstänkt.

Det var precis det jag menade med mitt inlägg
Citera
2011-01-12, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Antagligen är det så... och då förstår man ju bättre att han häktades som skäligen misstänkt för människorov.
Citera
2011-01-12, 22:48
Medlem
Kungbatmans avatar
Men vad som är intressant att veta är ju vad för teknisk bevisning åklagaren pratar om som dom har på honom?
Citera
2011-01-12, 22:49
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Det är ju bara alibi om man vet exakt vilken tid hon dött. Det skapar tvärtom misstankar. Ser inte alla hans dagar ut på det viset med full aktivitet talar det snarare för stora ansträngingar att skapa alibi eller skydda sig mot stark ångest. Troligast är att hon mördats tidigare antingen kvällen innan, under natten eller tidig morgon. SMSet till sonen kan vara skickat av vem som helst (t ex SMS-kungen). Vänner som intygar saker kan göra det för att de faktiskt tror att någon är oskyldig. Han kan också ha dödat henne och lämnat henne någonstans ute i skogen och gjort alla aktiviterna därefter.
Jag menade inte att jag tror att han är oskyldig, men det innebär att det blir trångt om tid för honom att utföra styckningen i samband med mordet, som väl bör ha ägt rum på onsdagsförmiddagen. Det troligaste är väl då att han styckade kroppen vid ett senare tillfälle - kanske dagen därpå (torsdagen) då han skulle ut och "åka skidor".
Citera
2011-01-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ni på plats, är detta ett betalgarage?
Citera
2011-01-12, 22:50
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Antagligen är det så... och då förstår man ju bättre att han häktades som skäligen misstänkt för människorov.

Precis men en fråga kvarstår, varför lämnade hon nycklarna i bilen? Var det inte tänkt att dom skulle åka iväg utan bara prata och eva glömde att nycklarna satt i bilen, eller har han kört iväg med henne utan hennes vilja? Eller åkte SB tillbaka med nycklarna och satte i dom i Evas bil efter han mördat henne?
Citera
2011-01-12, 22:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
De soptunnor jag har tänkt på är tex soprum där folk slänger kassar,påsar i en container,Sopbilen kommer på morgonen tippar över alla sopor in i bilen.De åker till något ställe med alla sopor och bränner,Vem tittar i de påsarna .ingen

Varför inte här? http://i1237.photobucket.com/albums/ff471/UllaBullaBengtsson/GoogleEarth_Image.jpg

Nån som vet vilken dag de tömmer på Tallbacksvägen?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-12 kl. 22:59.
Citera
2011-01-12, 22:53
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Det är ju bara alibi om man vet exakt vilken tid hon dött. Det skapar tvärtom misstankar. Ser inte alla hans dagar ut på det viset med full aktivitet talar det snarare för stora ansträngingar att skapa alibi eller skydda sig mot stark ångest. Troligast är att hon mördats tidigare antingen kvällen innan, under natten eller tidig morgon. SMSet till sonen kan vara skickat av vem som helst (t ex SMS-kungen). Vänner som intygar saker kan göra det för att de faktiskt tror att någon är oskyldig. Han kan också ha dödat henne och lämnat henne någonstans ute i skogen och gjort alla aktiviterna därefter.

Ja kanske när kroppn var fryst.Det var väl minus 15-16 vid nyår tror jag.När kroppen är frusen blöder den väl inte? stod på svenska mord tex,
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nej, det menade jag inte. Jag menar en äkta soptipp, där ex. matrester och dylikt hamnar. Även på soptippar sorteras det nuförtiden, men matsopor brukar hamna på ett större sopberg.

Däremot kan jag även tänka mig soptunnar, modell större, vid rastplatser.Vet någon om det finns dylik utmed den här färdvägen från Örebro?

Det måste väl finnas villaägare/gårdsägare som har egna soptunnor i Örebro? Han kan ha kört längs motorvägen och hivat ut från bilen i diken, och slyiga områden eller slängt i soptunnor på bensinstationer etc. Rent teoretiskt kan han ha slängt ut delar nästan var som helst. Det har ju snöat mycket och under nyårsperioden var det mycket kallt vilket medförde att inte så många var ute och gick för rent nöjes skull.
Citera
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Precis men en fråga kvarstår, varför lämnade hon nycklarna i bilen? Var det inte tänkt att dom skulle åka iväg utan bara prata och eva glömde att nycklarna satt i bilen, eller har han kört iväg med henne utan hennes vilja?
Jag får intrycket av att hon lämnat sin bil med nycklarna i och satt sig i hans bil för att prata, men att han i stället kört iväg med henne.
Citera
2011-01-12, 22:54
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erwin.J.E.Rommel
Återigen: I bifogad länk säger polismästarn att anmälan om försvinnande gjordes den 30/12, alltså på torsdagen.

http://webbtv.na.se/player/play/132488

Och det är samma dag som det missade lunchmötet med vännen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in