2011-01-04, 22:59
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satmaaran
Nu har man varit på långpromenad med hunden. Det är sjukt mycket snö ute . Varit runt sörbybackarna, inget ovanligt och hunden har varit lugn.

Är fortfarande nyfiken på vart Evas bil stod parkerad?! Någon som sitter på info ang detta?

I ett parkeringshus har jag hört. En av mina föräldrar (vill inte säga vem) sa det, och denne är kusin med Eva.
Citera
2011-01-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zniffen
Bra!

Plats mellan Kumla/Örebro kommer kontrolleras i morgon.

Om det är något man kan göra finns man på PM!

Kan det vara Kvarntorp? Där finns det mycket gamla gruvhål mm, dessutom ligger det ju numer en golfbana på det gamla dagbrottsområdet.
Citera
2011-01-04, 23:08
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherNick
Funderar på att åka till Nora i morgon för att kolla läget... Men vill gärna veta lite mer detaljerat vart ni menar att dessa ställen ligger... Stämmer det att det är vid "samåkningsparkeringen"? Någon som kan pricka ut dessa ställen (de va väl fler än ett?) på en karta?

Mig veterligen finns det bara en samåkningsparkering.

Du åker mot Nora, jag förutsätter att du åker från Örebrohållet. Svänger sedan av mot Nora så att du kommer under vägen som går vidare mot Lindesberg. Precis där körfälten möts, d v s då du får mötande trafik, finns det en samåkningsparkering till vänster. Den kan man åka in på. Det går sedan en väg jämns med vägen som går in mot Örebro. Den kan man åka på så långt det går tills man kommer till själva porten till berget. (Jag har inte varit där själv, men man ser lite från vägen.) Berget är naturligtvis stort.

Kanske har någon annan något bättre tips på var man ska leta därikring.
Citera
2011-01-04, 23:08
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satmaaran
Nu har man varit på långpromenad med hunden. Det är sjukt mycket snö ute . Varit runt sörbybackarna, inget ovanligt och hunden har varit lugn.

Är fortfarande nyfiken på vart Evas bil stod parkerad?! Någon som sitter på info ang detta?
Det är möjligt att jag missuppfattar dig helt nu och om så är fallet så rätta gärna. Pratar vi parkeringar längs Stubbenvägen i Örebro så är väl detta enda tänkbara eller menar du parkeringsplats mer speicifikt?

http://i51.tinypic.com/2e3pys2.png
Citera
2011-01-04, 23:13
Medlem
JustAnotherNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Mig veterligen finns det bara en samåkningsparkering.

Du åker mot Nora, jag förutsätter att du åker från Örebrohållet. Svänger sedan av mot Nora så att du kommer under vägen som går vidare mot Lindesberg. Precis där körfälten möts, d v s då du får mötande trafik, finns det en samåkningsparkering till vänster. Den kan man åka in på. Det går sedan en väg jämns med vägen som går in mot Örebro. Den kan man åka på så långt det går tills man kommer till själva porten till berget. (Jag har inte varit där själv, men man ser lite från vägen.) Berget är naturligtvis stort.

Kanske har någon annan något bättre tips på var man ska leta därikring.

Tack, tror jag vet vart det är. Men var det bara detta ställe ni fundrade på i Nora? Eller fanns det fler platser i Nora som skulle kunna stämma in på tåg/berg/tunnlar osv?

Och så en fråga: Vad tror ni om Järle? Finns det inte ett "tågmuseum" där?
Citera
2011-01-04, 23:15
Medlem
mrbarbros avatar
Är den misstänkte GM bekant med det området runt Nora eller kommer han från ngn annan del av Örebro området?

Eller kan man kolla upp vad han äger och inte äger, mark, skog, sommarhus osv osv... Eller hans sambo oxå för den delen...
Citera
2011-01-04, 23:15
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherNick
Tack, tror jag vet vart det är. Men var det bara detta ställe ni fundrade på i Nora? Eller fanns det fler platser i Nora som skulle kunna stämma in på tåg/berg/tunnlar osv?

Kolla lite längre tillbaks i tråden - Potatishackan tror jag var inne på samma ställe som jag, men sen var det någon som lämnade koordinater för inte så många inlägg sedan.
Citera
2011-01-04, 23:16
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarbro
Är den misstänkte GM bekant med det området runt Nora eller kommer han från ngn annan del av Örebro området?

Vi vet inte så mycket om GM och dennes eventuella kännedom om område kring Nora.

"Eller kan man kolla upp vad han äger och inte äger, mark, skog, sommarhus osv osv... Eller hans sambo oxå för den delen..."

Ja! TACK!
Citera
2011-01-04, 23:31
Medlem
RotelBruss avatar
Denna plats i kanten på Villingsbergs skjutfält stämmer djävligt bra in på beskrivningen från mediet. Enormt stort valv i bergrum med räls som leder in en bit i berget. Fick en sån aha-upplevelse när jag läste mediets beskrivning, vad nu den har för betydelse i sammanhanget? Här är en länk till platsen iaf. Valvet syns från vägen/badplatsen nere vid sjön.

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=hovmanstorpas j%C3%B6n&sll=59.409932,14.886904&sspn=0.024198,0.0 55189&ie=UTF8&hq=&hnear=Hovmanstorpasj%C3%B6n&t=h& ll=59.413849,14.884887&spn=0.001512,0.003449&z=18
Citera
2011-01-04, 23:34
Medlem
Fiolins avatar
Sökte på ratsit.se och hitta.se för att leta ev släktingar till ev GM. Kan ha funnit föräldrar o bror, kan dock ej styrka släktskap på ngt sätt, mer än att samma efternamn återfinns vägen Runnaby ("bak"vägen mot Nora), samt vid sjön Lången. Dessa platser har ju varit intressanta tidigare i tråden. Detta är heller inte så långtifrån rastplatsen Skärmarboda.
Citera
2011-01-04, 23:40
Medlem
mrbarbros avatar
Har ev en bra kontakt hos skattmasen... där borde all ägande finnas registrerad, antingen på GM / sambo eller övrig familj...

Samt även övrig släkt och deras ägande av olika saker som skog/mark/fastigheter...

Skicka PM då tråden har blivit så ofantligt stor samt att vissa uppgifter säkerligen inte ska skrivas här...

min inlogg till upplysning.se var låst ... så skicka de saker jag behöver..
Citera
2011-01-04, 23:41
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotelBrus
Denna plats i kanten på Villingsbergs skjutfält stämmer djävligt bra in på beskrivningen från mediet. Enormt stort valv i bergrum med räls som leder in en bit i berget. Fick en sån aha-upplevelse när jag läste mediets beskrivning, vad nu den har för betydelse i sammanhanget? Här är en länk till platsen iaf. Valvet syns från vägen/badplatsen nere vid sjön.

Jag tror att du får äran att åka dit... Jag kommer ihåg att jag har sett det där eländet, men kommer nog att irra bort mig däruppe... Visste inte att det fanns räls där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in