2011-01-17, 09:01
Medlem
PDF på skidspår

http://www.regionorebro.se/blameny/naturfriluftsliv/akaskidor.4.6011b709115adf67320800029.html

Norra
http://www.regionorebro.se/download/18.69e6473b11e03a5069680003894/Kilsbergssparet_nord.pdf

Södra
http://www.regionorebro.se/download/18.69e6473b11e03a5069680003903/Kilsbergssparet_syd.pdf
Senast redigerad av lessur 2011-01-17 kl. 09:12.
Citera
2011-01-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
F som i family då
Ja ser inget märkvärdigt med att inte tala om sambon men ska dom förhöra den sambon är det väl lika bra att ta alla sambos /älskarinnor osv...
E*j* St*fan Böljesson nuvarande sambo
*nn*lie M*r** *nd*rss*n 47år
Du gör dig löjlig. Det som är intressant är alla relationer i närtid. Runt EM speciellt och runt SB eftersom han är häktad. Det är därför intressant att veta mer om sambon och dennes leverne, om EMs relationer och ev. hotbild e.t.c
Citera
2011-01-17, 09:15
Medlem
Skulle inte SB ut och åka skidor med en kompis/anhörig? Ställdes det in?
Citera
2011-01-17, 09:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Dagens Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8420682.ab
Vi har tidigare uppfattat det som att polisen tror att mordet har skett ute. Antingen en missuppfattning eller så har polisen ändrat uppfattning. Ur artikel:

"Mikael Rying är ganska säker på att mordet skedde inomhus, och att det var därför kroppen styckades. För att kunna föras ut obemärkt. – Det tyder också på att det är någon som kände henne. En inbrottstjuv, till exempel, skulle ju inte ha någon anledning att göra det."
Citera
2011-01-17, 09:18
Bannlyst
Har inte varit på sedan i går, nu har man alltså hittat tre delar. Bålen och två avlånga delar, är det rätt?
Citera
2011-01-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi har tidigare uppfattat det som att polisen tror att mordet har skett ute. Antingen en missuppfattning eller så har polisen ändrat uppfattning. Ur artikel:

"Mikael Rying är ganska säker på att mordet skedde inomhus, och att det var därför kroppen styckades. För att kunna föras ut obemärkt. – Det tyder också på att det är någon som kände henne. En inbrottstjuv, till exempel, skulle ju inte ha någon anledning att göra det."

Fast det där är ju ingen av poliserna som uttalar sig, utan en kriminolog vid Mittuniversitetet.
Polisens ståndpunkt behöver ju inte ha ändrats pga detta.
Citera
2011-01-17, 09:27
Medlem
novolettes avatar
Eftersom han verkar ha paketerat likdelarna väl, men sedan spridit ut dom utan att gömma dom med större omsorg verkar vara en gåta.

Kan det då vara så här?
Efter mordet så styckade han och paketerade omsorgsfullt, detta ville han ha gjort direkt och på ett bra sätt. Nu börjar tiden bli knapp och han behöver alibi. Terrängen var var snörik och vattnet fruset, därför svårt att snabbt göra sig av med detta, han sprider därför ut delarna för att åka och träna och golfa.
Tanken är att han ska återvända till platserna på skidor eftersom han är en van skidåkare ska ingen tycka detta är konstigt. Han planerar att med ryggsäck plocka upp delarna för att gömma dom mer omsorgsfullt och väl.
Polisen och häktningen hinner dock före.
Citera
2011-01-17, 09:27
Medlem
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.
Citera
2011-01-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Kan det då vara så här?
Efter mordet så styckade han och paketerade omsorgsfullt, detta ville han ha gjort direkt och på ett bra sätt. Nu börjar tiden bli knapp och han behöver alibi. Terrängen var var snörik och vattnet fruset, därför svårt att snabbt göra sig av med detta, han sprider därför ut delarna för att åka och träna och golfa.
Tanken är att han ska återvända till platserna på skidor eftersom han är en van skidåkare ska ingen tycka detta är konstigt. Han planerar att med ryggsäck plocka upp delarna för att gömma dom mer omsorgsfullt och väl.
Polisen och häktningen hinner dock före.

Ja, det är väl inte helt otroligt - framförallt med tanke på att de delar som hittats faktiskt gjort det utan att leta så noga (med undantag för hunden som markerade) . Det tyder väl på att de inte gömts speciellt väl. Kanske i mörker?
Citera
2011-01-17, 09:31
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Har inte varit på sedan i går, nu har man alltså hittat tre delar. Bålen och två avlånga delar, är det rätt?
Det finns väl egentligen inga konkreta uttalanden från polisen hur många delar och vad man hittat. Dock är det vid tre tillfällen (som jag förstått) som man gjort fynd. Resten bygger nog mest på antaganden, rykten och spekulationer.
Men det första fyndet verkar med stor sannolikhet vara bålen efter vad som framkommit.
Citera
2011-01-17, 09:35
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Till och från så dyker det upp kommentarer från användare som tror att den misstänkte GM inte är inblandad. Förklara då för mig varför han först påstår att han inte känner henne för att sedan, när han konfronteras med det faktum att det finns bildbevis på att hon kliver in i hans bil, ändra sig.

För mig är det solklart att han är inblandad. Med eller utan hjälp återstår att se.
Han har inte påstått att han inte känner henne, däremot så förnekade han i början att de forfarande hade en relation.
Enligt hans advokat så har han inte ändrat sin berättelse utan kompletterat med mer uppgifter.
Citera
2011-01-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är faktiskt lite osäker på om ordentligt förpackade likdelar lämnar doftspår. Om man förutsätter att paketen är kliniskt rena på utsidan och inte kan lämna fysiska spår. Kanske någon annan här som vet?

Vid spårning efter lik har likhundar markerat på isbelagda sjöar, där det legat en kropp på sjöns bottet. De har näsa för sånt här. Fråga mig inte hur de gör men de måste ha en herrans massa luktanordningar uppe i snoken. De har så mycket att lukta med att de kan "se" runt hörn i alla fall.
Jag testade med en hund jag hade och höll en godis i en hand. Sedan knöt jag händerna och hunden fick välja. Det var nog den tristaste övning den hunden upplevt. Ingen match alls även när jag böt hand och måste ha haft godislukt i bägge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in