2011-01-04, 23:47
Medlem
JustAnotherNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotelBrus
Denna plats i kanten på Villingsbergs skjutfält stämmer djävligt bra in på beskrivningen från mediet. Enormt stort valv i bergrum med räls som leder in en bit i berget. Fick en sån aha-upplevelse när jag läste mediets beskrivning, vad nu den har för betydelse i sammanhanget? Här är en länk till platsen iaf. Valvet syns från vägen/badplatsen nere vid sjön.

Vetefan om ja hittar dit...

Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Jag tror att du får äran att åka dit... Jag kommer ihåg att jag har sett det där eländet, men kommer nog att irra bort mig däruppe... Visste inte att det fanns räls där.

Ne det känns som att man ska ha lite bättre lokalkännedom för att hitta ut dit eller vilja springa omkring där
Citera
2011-01-04, 23:47
Medlem
Lönnlöst att spekulera i detta egentligen. Den häktade var på fri fot i 2-3 dagar innan denne greps.
Det kan röra sig om ett otroligt stort geografiskt område där hon skulle kunna befinna sig.
Behöver inte ens vara i kommunen, i länet eller ens i Närke.

Polisen gör nog sitt yttersta i nuläget och en lösning på det hela lär framkomma inom en snar framtid.
Det enda man kan göra är att hålla ögon och öron öppna, samt skänka en tanke till de anhöriga och inte minst Eva.
Citera
2011-01-04, 23:51
Medlem
Allvarligt talat. MEDIUM?
Och jag tror inte att man känner till Säbylundssjön bara för att man spelar golf i Mosjö GK. Lika lite som om man känner till Mosjö GK bara för att man shoppat på Marieberg.

Nej, jag tror på RV207 mot Mellsa? Där finns många småvägar.
Citera
2011-01-04, 23:53
Medlem
mrbarbros avatar
S-tefan

Du har egentligen helt rätt i det du säger, men du förstår säkert hur frustrerad jag och många andra känner sig och man vill bara göra ngt.

Jag hoppas att Eva fortfarande är i livet, hur liten chans det än må vara..

Och mina tankar går precis som dina till familjen... de behöver stödet o tankarna mest av alla!
Citera
2011-01-04, 23:57
Medlem
DemiJjurgens avatar
Kan dom som tjatar om medium bara skita ner sig? En människa är försvunnen.. Hur jävla kul vore det för dom anhöriga om jag skulle komma in o dilla om påskharen och Bigfoot i samma tråd?! Tänk lite!
Citera
2011-01-05, 00:03
Medlem
R.B.Scotts avatar
Har läst tråden från början och efter att sett bilden på EM insåg jag att den saknade var min klassföreståndare i skolan för länge sedan samt att vår klass var hemma hos henne en gång i Nora.
Antagligen var det i samband med någon avslutning skulle jag tro men det var väldigt länge sedan och minnet är ganska svagt. Det sjuka är att så fort jag fattade att det var Eva så fick jag genast upp en bild i huvudet av hur trädgården vid hennes hus såg ut. Sjukt.
Minns henne som ganska hård men rättvis som lärare. Hoppas trots tidsaspekten och vädret att hon är vid liv men utan några medgivande från GM kan det nog bli svårt att finna henne utomhus i det här vädret.
Mina tankar går till familjen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarbro
S-tefan

Du har egentligen helt rätt i det du säger, men du förstår säkert hur frustrerad jag och många andra känner sig och man vill bara göra ngt.

Jag hoppas att Eva fortfarande är i livet, hur liten chans det än må vara..

Och mina tankar går precis som dina till familjen... de behöver stödet o tankarna mest av alla!

Jo. Känner likadant. Speciellt när det är lokal anknytning och att möjligheten faktiskt finns att man råkar springa på något som skulle leda till en lösning på det hela.
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Mig veterligen finns det bara en samåkningsparkering.

Du åker mot Nora, jag förutsätter att du åker från Örebrohållet. Svänger sedan av mot Nora så att du kommer under vägen som går vidare mot Lindesberg. Precis där körfälten möts, d v s då du får mötande trafik, finns det en samåkningsparkering till vänster. Den kan man åka in på. Det går sedan en väg jämns med vägen som går in mot Örebro. Den kan man åka på så långt det går tills man kommer till själva porten till berget. (Jag har inte varit där själv, men man ser lite från vägen.) Berget är naturligtvis stort.

Kanske har någon annan något bättre tips på var man ska leta därikring.

Fetmarkerat: Först är vägbom, sedan är det stora grindar, så det går inte att ta sig ända fram.
Citera
2011-01-05, 00:10
Medlem
JustAnotherNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Fetmarkerat: Först är vägbom, sedan är det stora grindar, så det går inte att ta sig ända fram.

Åfan... Ingen idé att kolla upp stället alltså?
Citera
2011-01-05, 00:12
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotelBrus
Denna plats i kanten på Villingsbergs skjutfält stämmer djävligt bra in på beskrivningen från mediet. Enormt stort valv i bergrum med räls som leder in en bit i berget. Fick en sån aha-upplevelse när jag läste mediets beskrivning, vad nu den har för betydelse i sammanhanget? Här är en länk till platsen iaf. Valvet syns från vägen/badplatsen nere vid sjön.

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=hovmanstorpas j%C3%B6n&sll=59.409932,14.886904&sspn=0.024198,0.0 55189&ie=UTF8&hq=&hnear=Hovmanstorpasj%C3%B6n&t=h& ll=59.413849,14.884887&spn=0.001512,0.003449&z=18

Rätt otillgänglig mark som man kan lätt kan köra fast i speciellt nu Just därikring är det rätt så ödsligt, inga hus o så.
Intressant plats, därför att det går att ta sig dit via skogsväg från örebro via "Runnabyvägen", via Klockhammar.
De flesta är oftast hemtamast i sina barndomstrakter, säkert mer än i "golftrakter". Är man jägare så har man oftast millimeterkoll på sina jaktmarker.
Citera
2011-01-05, 00:14
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherNick
Åfan... Ingen idé att kolla upp stället alltså?

Nej, men kanske terräng runtomkring?!
Citera
2011-01-05, 00:18
Medlem
JustAnotherNicks avatar
Ah fan tar en vända dit i morgon o tar en promenix. Jag vet ej vart detta ställe ligger, men min sambo vet tydligen så vi drar dit iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in