2011-01-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Mellan bergrummen i Skymhyttan och Hästskoberget står det en gammal plåthangar. Bakom hangaren går ett gammalt järnvägsspår. På spåret står det gamla vagnar. Detta är nån halvmil från Rv50 på vägen mot Nora. Inte mer är 100m från riksvägen. Vem hinner först? Husvagnen vetefan, men det kan stå nått skrot intill där.
Går det få en bild därifrån, kanske via google eller så??
Citera
2011-01-04, 22:30
Medlem
Zniffens avatar
För alla som inte orkar backa o uppa sig i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av TurnThePage
Det är fortfarande lite vi vet. Men jag tänkte försöka sammanfatta det lilla åtminstone.

Namn: Eva M.
Ålder: 51 år.
Bild: här.
Civilstånd: Ogift.
Familj: 3 söner.
Försvann: Under förmiddagen den 29 december.
Sågs senast: på Stubbengatan (nära Örnsro) iklädd en vit Didrikson-jacka.
Arbete: Flera stycken. Driven en konsultfirma sedan flera år tillbaka, samt har nyligen engagerat sig i firman U21 tillsammans med L-G. S (66 år). som hon känner sedan flera år tillbaka genom universitetet samt P. P. (49 år). Företagets lokaler är placerade på Stubbengatan 2.

Tidigare i höst slutade hon som programansvarig för Retorikprogrammet. Tanken som jag förstår det var att hon skulle avsluta sitt arbete på Örebro Universitet för att fortsätta med U21 och det egna företaget.

De kurser på universitetet som hon själv varit lärare i under 2010 är: Cross Cultural Rheotoric samt Kommunikativt ledarskap A1 och A2.

Från oru.se:
Eva M. är programansvarig för Retorikprogrammet – kommunikativt ledarskap. Hon har mångårig erfarenhet av undervisning och uppdrag gentemot såväl offentlig sektor som det privata näringslivet och är i dag kursansvarig för kurserna i Kommunikativt ledarskap och Speech & Presentation Skills.

Från ratsit:
Antal bolagsengagemang: 3 st
Eva Magnusson Konsult Aktiebolag (556557-4737), Styrelseledamot
U21 Partner AB (556796-2146), Styrelseledamot
Eva Magnusson konsultfirma (591110-XXXX-00001), Innehavare

Länkar:

* Facebookgruppen
* Ratsit
* Oru.se

Artiklar i aftonbladet.se finns här,här och här.
Artiklar från Na.se finns här, här, här samt här.

Viktigt nu är inte att storma ut och vända stenar efter tänkbara dödsfynd! Utan kartläggning av misstänkt häktad GM, men inte heller stirra sig blinda på GM eller merier, o annat löst snack. Vad gjorde BO sista timmarna? vilka/vem kan vilja BO illa? vilka miljöer rördes sig BO, misstänkt GM i?

Vem sitter på mer fakta?
Citera
2011-01-04, 22:30
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Bilen blir man även konfunderad på. Varför låstes den inte och varför togs inte nycklarna med?
Pga en panikartad och förhastad sekvens efter en möjlig incident? Mycket möjligt.

Det har jag varit inne på tidigare i tråden:

För att han hoppades att den skulle bli stulen och därmed försvinna eller åtminstone att ev. spår i bilen skulle förstöras.
Citera
2011-01-04, 22:32
Medlem
Det tunga grävarna har som sagt inte ännu givit sig till känna i tråden. Utan att ha läst alla inlägg så undrar jag vad SB skulle ha haft för motiv till att föra bort/mörda EM?
Citera
2011-01-04, 22:35
Medlem
mrbarbros avatar
Tack för svaren....

jag vet ju egentligen inte vad jag vill uppnå, ni förstår kanske hur jag känner...
J (Evas son )o jag har som sagt känt varandra länge och man vill göra ngt... vet bara inte vad..förutom att bara finnas som stöd om det behövs...

men som sagt man vill ju inte förstöra ngt heller.. chanserna är ju kanske inte stora men de kan finnas där.. hoppet är det sista som lämnar mig och många av er andra o självklart familjen med hans bröder och morfar...
Senast redigerad av mrbarbro 2011-01-04 kl. 22:37.
Citera
2011-01-04, 22:46
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarbro
Tack för svaren....

jag vet ju egentligen inte vad jag vill uppnå, ni förstår kanske hur jag känner...
J (Evas son )o jag har som sagt känt varandra länge och man vill göra ngt... vet bara inte vad..förutom att bara finnas som stöd om det behövs...

men som sagt man vill ju inte förstöra ngt heller.. chanserna är ju kanske inte stora men de kan finnas där.. hoppet är det sista som lämnar mig och många av er andra o självklart familjen med hans bröder och morfar...

Bra!

Plats mellan Kumla/Örebro kommer kontrolleras i morgon.

Om det är något man kan göra finns man på PM!
Citera
2011-01-04, 22:48
Medlem
Satmaarans avatar
Nu har man varit på långpromenad med hunden. Det är sjukt mycket snö ute . Varit runt sörbybackarna, inget ovanligt och hunden har varit lugn.

Är fortfarande nyfiken på vart Evas bil stod parkerad?! Någon som sitter på info ang detta?
Citera
2011-01-04, 22:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarbro
Tack för svaren....

Att bara sitta vid datorn och inte göra något känns så frustrerande och vore jag närmare så hade jag åkt dit med. Men över 30 mil i det här föret avskräcker.

Att gå ut och gå och leta på ställen som kan gömma en människa kan knappast förstöra någonting med tanke på all snö som har fallit sen i onsdags och tydligen faller i dag med.
Att öppna dörrar och titta utan att röra och meddela polisen direkt man hittar något misstänkt... det måste vara helt ok.
En hel del uppslag till var man kan leta har ju kommit fram i tråden på dom senaste sidorna.

Känner så med Evas familj och vänner och hoppas att hon hittas snart.
Citera
2011-01-04, 22:55
Medlem
Har det verkligen hittats en bil som kan knytas till BO?
Citera
2011-01-04, 22:57
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satmaaran
Nu har man varit på långpromenad med hunden. Det är sjukt mycket snö ute . Varit runt sörbybackarna, inget ovanligt och hunden har varit lugn.

Är fortfarande nyfiken på vart Evas bil stod parkerad?! Någon som sitter på info ang detta?

BO+s bil stod i parkeringshus i länet med nycklar i. Mer exakt info har man inte officiellt i dagsläget, men billigt talat bilen hittades inte i Örebro Centralt utan på annan ort.

Nu tager Zniffen en stunds vila innan transport till Örebro i morgon för närmare studie i fallet.

Håll till godo och sluta spekulera så mycket och kavla ut fakta speciellt om misstänkt GM eller andra som kan vara av intresse!
Citera
2011-01-04, 22:58
Medlem
sekazzs avatar
Har "en bild" av ett ställe där det känns som hon befinner sig om det nu vill sig så illa att hon är bragd om livet.
Kan inte vägen dit om jag inte sitter i en bil.
Imorgon bitti åker jag dit och kollar och hoppas att jag inte hittar något, eller?
Citera
2011-01-04, 22:59
Medlem
JustAnotherNicks avatar
Funderar på att åka till Nora i morgon för att kolla läget... Men vill gärna veta lite mer detaljerat vart ni menar att dessa ställen ligger... Stämmer det att det är vid "samåkningsparkeringen"? Någon som kan pricka ut dessa ställen (de va väl fler än ett?) på en karta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in