2011-01-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ok... kontrollerande kille... då ska jag spekulera fritt...
Han mötte Eva... det blev bråk och det gick överstyr och han dödade henne av misstag... eller trodde att han hade dödat henne och greps av panik och gömde henne... men var?

Eftersom jag har ett öppet sinne... och vet att det finns mer än vad vi kan se... så tog jag kontakt med en medial person... och för det lär jag få skit... men det struntar jag i.

Det här är vad jag fick från mediet...

Ser en man som tror att hon är död. Han har tunt hår och lite avlångt ansikte.
Hon frös ihjäl.
Ser henne vid en backe och det finns en husvagn där
Ser ut som en tjock dörr i närheten av berget. Kan vara ett skyddsrum eller ett lokstall.
Ser också baksidan på en järnvägsvagn, typ en sån de fraktar i.

Ser en tunnel i ett berg eller liknande där hon finns.
Vad jag inte förstår är hur hon kommit sig dit genom snön.*
Det är som en tunnel som är rund på taket, ser ut som gamla sortens jordkällare.
Eller ett stort tält som man har olika maskiner i, har också den formen.
Hon är där i närheten. Men vet inte vilken riktining hon är åt.

Take it or leave it...
Men kanske någon vill ut och promenera lite och se sig omkring...
Det skadar ju ingen... om man bara tänker på att röra så lite som möjligt om man hittar någonting.

INTRESSANT!

Lokstall = Bangård
Husvagn = Fritidsområde ---> Kolonilott

Finns i närheten här på Norr. Stenkast ifrån varandra. Dvs en bangård och ett område med en massa kolonilotter.

"Ser också baksidan på en järnvägsvagn, typ en sån de fraktar i"
Finns ett antal av den sorten på just bangården. Man brukar se dem från vägen/cykelvägen.
Citera
2011-01-04, 19:52
Bannlyst
ni som bor i närheten - stick dit och kolla om hon är där .kanske hon lever fortfarande
alla tips som kommer in är ju jätte bra ,vare sig det är medialt eller ej
Citera
2011-01-04, 19:52
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ÄNTLIGEN LITE FART PÅ ER...

Jag bor tyvärr för långt bort för att kunna hänga med... annars hade jag ställt upp med bil och kommit som ett skott.

Tycker inte att det ger mycket att sitta inne här hemma när man skulle kunna vara ute och leta.

Tänk om man kunde få ihop ett sånt gäng som vid Rasmus Johanssons försvinnande i Gbg.

Lycka till och ta det försiktigt.

Senaste spåret är ju verkligen värt att någon kikar upp, det skadar ju som sagt inte!
Citera
2011-01-04, 19:54
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Du har nog rätt tyvärr:/ men de finns väl inga järnvägsvagnar där vid avfarten till Nora, eller har jag fel? Annars vore det nog ett troligt "jagdumparkroppenipanikställe".
Jo, en liten bit på vägen mot Nora så står det vagnar. I dagsljus tror jag de syns utan att man behöver gå ur bilen.
X6595450
Y1459935
Citera
2011-01-04, 19:55
Medlem
Satmaarans avatar
Tar en sväng med hunden och kollar läget vid sörbybackarna. Finns skyddsrum vid båda backarna så att säga. Jag får lite friskt luft och hunden blir garanterat glad =)
Citera
2011-01-04, 19:57
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Du har nog rätt tyvärr:/ men de finns väl inga järnvägsvagnar där vid avfarten till Nora, eller har jag fel? Annars vore det nog ett troligt "jagdumparkroppenipanikställe".

Jag och Potatishackan tänker nog på samma ställe där vid avfarten till Nora. Jag visste bara inte att det hette Skymhyttan och Hästskoberget. Vid bergsrummet som ligger vid avfarten, ett gammalt ställe för att samla en brigad (!?) då det begav sig. Där har det iaf funnits containrar. Visserligen ligger det lite väl öppet... Strax efter att man kommer in på vägen mot Nora finns en samlingsplats för samåkare.

Potatishackan sa att det skulle finnas en järnväg i närheten av det ställe som h*n tänkte på.
Citera
2011-01-04, 19:58
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Jo, en liten bit på vägen mot Nora så står det vagnar. I dagsljus tror jag de syns utan att man behöver gå ur bilen.
X6595450
Y1459935

Mycket intressant! Är de ingen fb:are som har vägarna förbi som kan kika där??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
ni som bor i närheten - stick dit och kolla om hon är där .kanske hon lever fortfarande
alla tips som kommer in är ju jätte bra ,vare sig det är medialt eller ej

Inget område man vågar sig in på kvällen/natten. Dessutom är det bommat för allmänheten.
Låter nog polisen göra det i stället.
Kan den häktade möjligen ha en kolonilott?
Citera
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLazio
Vet Du om den här mediala personen hade en rosa klänning och ett hår som påminner om ett bomullshav, som man har limmat ihop med osynligt lim, så att det blir som en stor havsboll på huvudet?
Såg hon i den där jordkällaren, fåglar som simmade i den kalla luften, så att det skapades återtanke till livets livsval?
Det var tammefan det roligaste jag nånsin läst!!!!It brought a tear to my eye and a drop of pee in my pants!!!
Citera
2011-01-04, 19:59
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Oja, spåren ligger där. Lite närmare Nora korsar vägen dem. Finns inga bommar så det är nog ingen som tänker på det.
Citera
2011-01-04, 20:00
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Jag och Potatishackan tänker nog på samma ställe där vid avfarten till Nora. Jag visste bara inte att det hette Skymhyttan och Hästskoberget. Vid bergsrummet som ligger vid avfarten, ett gammalt ställe för att samla en brigad (!?) då det begav sig. Där har det iaf funnits containrar. Visserligen ligger det lite väl öppet... Strax efter att man kommer in på vägen mot Nora finns en samlingsplats för samåkare.

Potatishackan sa att det skulle finnas en järnväg i närheten av det ställe som h*n tänkte på.

Jo det finns järnväg där som inte används längre , men har aldrig sett några vagnar, men det kan lika gärna vara jag som aldrig tänkt på det bara.
Citera
2011-01-04, 20:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
INTRESSANT!

Lokstall = Bangård
Husvagn = Fritidsområde ---> Kolonilott

Finns i närheten här på Norr. Stenkast ifrån varandra. Dvs en bangård och ett område med en massa kolonilotter.

"Ser också baksidan på en järnvägsvagn, typ en sån de fraktar i"
Finns ett antal av den sorten på just bangården. Man brukar se dem från vägen/cykelvägen.

GM har troligtvis gömt kroppen på en plats han väl känner till, nära hans bostad eller en plats han ofta vistas på.
Detta var den första plats han i sitt panikrus kom att tänka på, även om han i efterhand förstått att det kanske inte var den mest lämpliga.
Han kan ha besökt platsen vid ett senare tillfälle för att försöka förbättra omständigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in