Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Två noteringar.
Vid senaste högskoleprovet offentliggjordes vilka som fått 2.0 genom åren och 8 - 10 manliga personer presenterades med namn, bild och resultat om jag minns rätt nu. Det kan ha varit Expressen som publiserade listan.
Vad gäller smartness och mord kan vi nog slå fast att den smarte har större chans att komma undan än vad en skralt begåvad person har.
Mmm. Men jag måste inflika att en person som på något sätt har empatisk förmåga inom normalspannet kanske inte bara tänker på sitt eget skinn i denna situation. De flesta förstår väl att det är troligen jävligt hemskt för offrets barn mfl. att inte få veta vad som hänt mamma när hon dog på detta vedervärdiga sätt och få ett svar på "varför". Å andra sidan har misstänkte gm själv barn och gm vet att det är jävligt hemskt för dem att få veta att pappa kanske mördat någon.
Jag tror alltså, det krävs viss kyla förutom smartness att komma undan. Och kyla tror jag han har.
Sedan kan man diskutera hur smart det är att sprida kroppsdelar där man brukar skida (men det är vanligt att välja en sådan plats och han kan ju komma undan med det verkar det som).