2011-06-15, 17:01
Medlem
Spindelfridas avatar
Snälla, rara, söta...
I morgon är Eva Magnussons jordfästning. Söner, föräldrar, andra anhöriga och vänner, samlas i Nora kyrka för att ta farväl.
Kan inte vi i denna tråd försöka ta så mycket hänsyn att vi bortser från en bouppteckning och vad den eventuellt kan berätta? Kan vi inte sätta stopp för alla spekulationer och avvakta en eventuell FUP eller liknande? Måste vi fortsätta att gräva och gnaga och spekulera? Nej, låt Eva vila i frid och lugn.
Visst, vi har - och har haft - ett intresse i detta förfärliga fall. Men låt oss för en gångs skull ta en paus, åtminstone i morgon, av respekt för den döda, hennes anhöriga och vänner.
I morgon önskar jag en tyst dag, till minne av Eva Magnusson och av respekt för hennes söner. Det är min innerliga önskan...
En dag kommer sanningen fram - det är min fasta övertygelse...
Citera
2011-06-15, 17:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Snälla, rara, söta...
I morgon är Eva Magnussons jordfästning. Söner, föräldrar, andra anhöriga och vänner, samlas i Nora kyrka för att ta farväl.
Kan inte vi i denna tråd försöka ta så mycket hänsyn att vi bortser från en bouppteckning och vad den eventuellt kan berätta? Kan vi inte sätta stopp för alla spekulationer och avvakta en eventuell FUP eller liknande? Måste vi fortsätta att gräva och gnaga och spekulera? Nej, låt Eva vila i frid och lugn.
Visst, vi har - och har haft - ett intresse i detta förfärliga fall. Men låt oss för en gångs skull ta en paus, åtminstone i morgon, av respekt för den döda, hennes anhöriga och vänner.
I morgon önskar jag en tyst dag, till minne av Eva Magnusson och av respekt för hennes söner. Det är min innerliga önskan...

Märkligt, är inte hon begravd än och när var SB:s begravning?
Citera
2011-06-15, 17:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Snälla, rara, söta...

Jag håller med dig och kommer inte skriva något i tråden under kommande dygn. Med respekt för de båda döda och deras familjer.
Apropå sanningen så har den inte kommit fram ännu så lär det dröja. Samtidigt så tror jag att den finns rakt framför näsan på oss men vi ser den inte därför att vi inte vill eller kan den till oss.

MVH/ En vansinnig debattör.
Senast redigerad av bagarn29 2011-06-15 kl. 17:38.
Citera
2011-06-15, 17:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Men kära lilla MrsMagoo, inte behöver väl jag ange källa till mina egna spekulationer, eller?

Absolut inte bara du är tydlig att du gissar och spekulerar utan minsta indikation på att det här har substans.
Och då du uttryckligen gör klart att det är dina egna fantasier som gör sig gällande så förstår jag en hel del bättre.
Svartmålandet av offret är så pass påtagligt att jag har lust att spy.
Citera
2011-06-15, 17:33
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Snälla, rara, söta...

Absolut, jag håller fullständigt med!

Jag kommer att respektera Evas minne med en tyst dag här.

Sedan tycker jag att sönerna bör lämnas ifred. Jag är helt säker på att de inte, på något vis, är av intresse för den här tråden. De har haft sex månaders helvete och förhoppningen är att det ska kunna lätta något när väl jordfästningen är över. Låt dem få sörja ifred!

Vila i frid, Eva.
/ Malom
Citera
2011-06-15, 18:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Märkligt, är inte hon begravd än och när var SB:s begravning?

http://na.se/helalivet/dodsannonser/1.1227685-0000439176-01-familj

Nej, hon begravs i morgon, den 16 juni...
SB:s begravning ägde rum för länge sen...
Please, respektera Evas sista ceremoni...respektera hennes söners och föräldrars sorg, vi är faktiskt människor - inte hyenor...
Citera
2011-06-15, 18:43
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:

Please, respektera Evas sista ceremoni...respektera hennes söners och föräldrars sorg, vi är faktiskt människor - inte hyenor...
Och apropå dödsdatumet i bouppteckningen så står det i dödsannonsen 29/12. Det datumet är garanterat det rätta, utifrån de uppgifter de anhöriga fått.

Tystnad i morgon respekteras givetvis.
Citera
2011-06-15, 19:07
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Klockan 13.00 imorgon äger ceremonin rum.

oerhört jobbigt att det är felstavat i texten.
Citera
2011-06-15, 19:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Klockan 13.00 imorgon äger ceremonin rum.

oerhört jobbigt att det är felstavat i texten.

Ja jag såg det och undrar stilla om det är medvetet annars är det inte bra alls.
Sen detta plötsliga uppmanade att visa respekt för Eva och anhöriga är väl enligt min mening ganska så sent påtänkt i den här tråden.
Och jag anser att det inte har någon större betydelse för varken söner eller andra som dragits i smutsen om man är tyst bara för att det är begravning. Hyckleri.

Men däremot kommer jag att sända dom en tanke i deras svåra stund .
RIP
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-06-15 kl. 19:23.
Citera
2011-06-15, 19:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja jag såg det och undrar stilla om det är medvetet annars är det inte bra alls.
Sen detta plötsliga uppmanade att visa respekt för Eva och anhöriga är väl enligt min mening ganska så sent påtänkt i den här tråden.

RIP

exakt. Är det medvetet som en markering för något som associerar till något personligt hur Eva brukade säga, så är det för de närmaste att förstå. Inte särskilt smart dock då många kommer att undra.
Är det en ren felstavning är det närmast kränkande i ett motbjudande misstag av tidningens korrekturläsare, typiskt för lokaltidningar fö.

Exakt.

Själv skriver jag texter om och hedrar Evas minne på mitt eget sätt, att beordra hur man ska bete sig är inte min cup of tea. Har haft hennes och berörda familjers öde i mina tankar i ett drygt halvårs tid nu.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-06-15 kl. 19:28.
Citera
2011-06-15, 19:26
Medlem
krackelerars avatar
Stavningen är helt säkert medveten.Mäst-bäst konstigt vore det annars.
Citera
2011-06-15, 19:38
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det där stämmer inte med siffrorna från U*1*art*er*B http://www.allabolag.se/5567962146
Särskilt att med tanke på att det är 2010 siffror. EM:s andel sett till tillgångarna torde vara omkring 100k. Därutöver anges att företaget inte hade några anställda och då kan man kanske anta att både löneutbetalningarna kom från EM-K*B.
Nej!

Substansvärdet i bolaget vid 2010 års bokslut var 79 KSEK. Bara att läsa innantill.

EMs andel var 34% eller c:a 27 KSEK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in