2011-05-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Handlar det inte om att du framför halvkvädna visor som skvaller, utan fakta, som sedan tråden kan spinna vidare på och komma med ännu fler konstiga spekulationer utan underlag.

"Subjektet var en kvinna och det var definitivt inte AA." Om du vet att det var Eva så kan du skriva ut det. Om du inte vet vem det var så försöker du ge sken av att Eva har gjort något fult fast du inte har en aning om vem det egentligen var.
Du Hoppsan!
Nu har jag en klar fördel framför dig:
jag vet vem jag är, och jag vet vad jag gör. Även när jag gör fel.
Det gör inte du!
Citera
2011-05-01, 17:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Handlar det inte om att du framför halvkvädna visor som skvaller, utan fakta, som sedan tråden kan spinna vidare på och komma med ännu fler konstiga spekulationer utan underlag.

"Subjektet var en kvinna och det var definitivt inte AA." Om du vet att det var Eva så kan du skriva ut det. Om du inte vet vem det var så försöker du ge sken av att Eva har gjort något fult fast du inte har en aning om vem det egentligen var.

Jag sitte inne med ungefär samma info som tantigheter, men kan inte till 100 säga att det var EM.

Jag säger som åklagaren, jag har ingen annan misstänkt.
Citera
2011-05-01, 17:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun Kjell
Skitsnack, sluta måla upp er själva som martyrer. Att folk reagerade på ordet "intensiv" var inte för att HEF använde det, snarare att ni "UFO-letare" med bestämd ton lade in en negativ värdering i det utan att ta någon som helst notis om alternativa betydelser.

Edit: Insändare var det ja, my bad. Känns ändå som en scapegoat att tala om den här.

Att försöka antyda att ni är riddare som kämpar för sanningen blir bara ytterst löjligt, era verktyg består ju av spekulationer och hörsägen nästan uteslutande.

Sen är det upp till var och en att tro på vad de själva vill eller spekulera fritt, men att försöka få det att framstå som något handfast, det är bara löjligt.

Jo du, det var för att åklagaren använde ordet som gjorde att jag reagerade. För att använda dina uttryck "det är 100% säkert".
Jag har även skrivit ett flertal gånger att min uppfattning är att ordet "intensiv" är noggrant utvalt för att förstärka HEFs motivbild.
Jag tycker du själv framstår som en UFO-letare när du försöker pracka på folk anledningar som passar din agenda.
Jag har inte sett att du kommit med någon källa till din påstående utom dina "100% säkert".
Citera
2011-05-01, 17:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag sitte inne med ungefär samma info som tantigheter, men kan inte till 100 säga att det var EM.

Jag säger som åklagaren, jag har ingen annan misstänkt.

Ni sitter förmodligen på samma information just för att det är samma person/personer som skickat det. Det gör det inte mer till en sanning.
det finns ju ingen information som ni förmedlat.
Det är bara insinuationer att "troligen" Eva (kanske) gjort "något fult", ärligt talat tillför den informationen någon något?

Att Eva var, precis som alla vi andra, en individ som gjorde både rätt och fel, som inte var perfekt är det nog ingen som betvivlar. Att däremot komma med antydningar som inte skrivs ut och som ingen vågar stå för gör det bara löjligt. Jag har hört att SBs vänner som skrivit här, ångrar att de försökt svartmåla Eva, eftersom de trodde han var oskyldig. om det är sant eller inte har jag inte fått bekräftat...
Citera
2011-05-01, 17:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Notera Brottsplats/styckningsplats - SB:s lgh.

För mig är det en bekräftelse på att man inte kan säkerställa var EM dog. Inte så konstig iofs, om hon blev strypt.

Vad menar du nu?
Det står ju att brottsplatsen är SBs lägenhet (och att även styckplatsen är det)?
Citera
2011-05-01, 17:29
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Många detaljer kring Bocksboda-fynden men inga alls kring Rusakulan-fyndet.
Vad beror det på?

Som jag förstår artikeln så var huvudet inslaget i säckar av annat fabrikat än det som inhandlades av MT. Var kommer de ifrån?
Jag hakar på dej här Mjölgossen med tanke på dina ord om annat fabrikat. Man har i tråden ondgjrot sej över att SB var så feg att han inte erkände och pekade ut var resterande kroppsdelar fanns.
Ja, det måste vara en mardröm för de anhöriga. Nu går det ju faktiskt utmärkt att begrava även en icke komplett kropp.
Om det är anhöriga som stoppar upp så riskerar dom att aldrig få begrava EM.
Därför tror jag det är polisen.
Varför?
Skuldfrågan är ju fastställd enligt åklagerskan.
Prover kanske man väntar på, men de är ju redan tagna.
Varför tror ni då att det är så viktigt att hitta armarna innan man knyter ihop säcken?
Fritt fram för spekulationer nu..
Citera
2011-05-01, 17:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun Kjell
Skitsnack, sluta måla upp er själva som martyrer. Att folk reagerade på ordet "intensiv" var inte för att HEF använde det, snarare att ni "UFO-letare" med bestämd ton lade in en negativ värdering i det utan att ta någon som helst notis om alternativa betydelser.

Edit: Insändare var det ja, my bad. Känns ändå som en scapegoat att tala om den här.

Att försöka antyda att ni är riddare som kämpar för sanningen blir bara ytterst löjligt, era verktyg består ju av spekulationer och hörsägen nästan uteslutande.

Sen är det upp till var och en att tro på vad de själva vill eller spekulera fritt, men att försöka få det att framstå som något handfast, det är bara löjligt.

Håller med dig. Precis som man vänder och vrider på all information. Åklagaren blev väl beskylld för att ha utlämnat information om SBs roll i detta - vilket en del tyckte var för jäkligt med tanke på att han inte kunde försvara sig. Att han själv orsakade tycks inte spela någon roll då.
Citera
2011-05-01, 17:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vad menar du nu?
Det står ju att brottsplatsen är SBs lägenhet (och att även styckplatsen är det)?

Men det står inte mordplatsen.
Varför? Jo, för att det går inte att säkerställa var hon dog. Även om det inte är troligt att hon dog nån annanstans, fraktade till lgh och styckades.
Citera
2011-05-01, 17:37
Medlem
Jag blir så TRÖTT på dessa insinuationer om att någon (Eva?) gjort något "fult".
Vad i hela friden skulle det "fula" vara som ens kommer i närheten av att vara relevant för ett styckmord?
För att vara intressant i detta sammanhang måste det åtminstone vara mordförsök på någons barn!
Tycker inte att det verkar ha varit något av den kalibern.
Citera
2011-05-01, 17:37
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Många detaljer kring Bocksboda-fynden men inga alls kring Rusakulan-fyndet.
Vad beror det på?

Som jag förstår artikeln så var huvudet inslaget i säckar av annat fabrikat än det som inhandlades av MT. Var kommer de ifrån?
Jag hakar på dej här Mjölgossen med tanke på dina ord om annat fabrikat. Man har i tråden ondgjrot sej över att SB var så feg att han inte erkände och pekade ut var resterande kroppsdelar fanns.
Ja, det måste vara en mardröm för de anhöriga. Nu går det ju faktiskt utmärkt att begrava även en icke komplett kropp.
Om det är anhöriga som stoppar upp så riskerar dom att aldrig få begrava EM.
Därför tror jag det är polisen.
Varför?
Skuldfrågan är ju fastställd enligt åklagerskan.
Prover kanske man väntar på, men de är ju redan tagna.
Varför tror ni då att det är så viktigt att hitta armarna innan man knyter ihop säcken?
Fritt fram för spekulationer nu..
Citera
2011-05-01, 17:42
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cikoria
Jag blir så TRÖTT på dessa insinuationer om att någon (Eva?) gjort något "fult".
Vad i hela friden skulle det "fula" vara som ens kommer i närheten av att vara relevant för ett styckmord?
För att vara intressant i detta sammanhang måste det åtminstone vara mordförsök på någons barn!
Tycker inte att det verkar ha varit något av den kalibern.
Nu var det väl så att SB visste vem det var.
Pga av det märkliga hycklande klimatet i tråden så delges inte alla info.
Självklart är det viktigt att försöka förstå vad som fick SB att spåra ur så totalt.
Var så säkra på att utredande poliser försökt få fram en motivbild.
Ett motiv som SB ansåg sej ha..inte vi här i tråden.
Citera
2011-05-01, 17:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vad menar du nu?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=13525
I den länken finns det en intervju med HEF där hon säger " att de tror att de hittat brottsplatsen".
Intervjun är publicerad onsdag 30 mars kl 13:40.

Artikeln som du hänvisar till är Publicerad: 2011-03-30 16:24.

Alltså knappt tre timmar senare vet de att det är både mord- och styckningsplats. Lite anmärkningsvärt är det trots allt men det kommer från två olika källor.
Kommunikation kanske inte fungerar dem emellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in