Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Och jag försöker hedra Evas minne på mitt sätt. Vem avgör vilket sätt som är det rätta? Om det nu finns något rätt sätt?
Beordra ett sorgearbete? Det faller på sin egen orimlighet! Och det vet du, PhDSalander!
Varför ska det vara så svårt att visa respekt, hänsyn, empati? Är vi varulvar - eller människor?
Nej , just det. Jag förstår mycket väl din goda tanke, och respekterar givetvis din önskan, men tystnaden i tråden som du förespråkar, håller jag inte med om. Just för att det inte gör någon skillnad, då det som är sagt , av oss alla, några med mer fokus och andra mindre, några öppet , andra mer dolt, i mindre fördelaktiga ordalag om Evas person som vi föreställer oss hur hon var och vilka egenskaper hon var utrustad med, och detta går inte att göra mindre sagt för att man håller tyst - en minut eller under en hel dag, eller låter bli att skriva mindre ofördelaktigt om Eva och/eller lämna ut hennes familj.
Respekt, hänsyn och empati, anser jag är inte något man delar ut i tysta portioner på bestämda tider.
Det är något som borde genomsyra en människosyn och som borde prägla sättet man ser på Eva Magnusson som ett brottsoffer och människa.