2011-05-01, 21:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
det är riktigt att huvudet brukar tas av först. Men det är inte säkert att man paketerar direkt eller i samma ordning. Han kanske la den under tiden i en Willyskasse för att slippa se den. Att det funnits dna/avtryck på hennes huvud hade han kunnat bortförklara. Det är dessutom mycket ovanligt med flera gärningsmän vid styckning (så som i Bollnäs).

Jag har inte läst någonstans att det inte fanns avtryck/DNA på de andra paketen. Att just huvudpaketet hade avtryck som gick att fastslå är inte konstigt, det borde vara det jobbigaste att hantera med störst risk för misstag.

Citat ur Kumlanytt:
Citat:
Den 10 januari 2011 anträffades Eva Magnussons torso intill vägen upp till Rusakulan.

Den 16 januari 2011 anträffades ytterligare delar av Eva Magnussons kropp i närheten av Bocksboda. Det var de två benen samt huvudet. Intill huvudet anträffades också en packtejpsrulle, likadan som Stefan inhandlat. Benen var inslagna i plastsäckar, samma fabrikat som Stefan köpt, omlindade med packtejp. I förpackningen av det ena benet anträffades 3 fingeravtryck från Stefan. På packtejpsrullen anträffades Stefans fingeravtryck samt Evas blod. I förpackningen runt Evas huvud anträffades Stefans fingeravtryck samt DNA.
Här nämns det att bara på det ena benets förpackning fanns fingeravtryck.
Ingenting om andra benets förpackning och ingenting om torson.
Det är ju tydligt i de andra fallen varför inte i dessa två?
Citera
2011-05-01, 21:46
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det fetade... Jag har hört precis samma sak och den svartmålningskampanj av Eva som dom startade lär dom nog ångra för resten av livet... med facit i hand...

Källa på det, tack!
Citera
2011-05-01, 21:46
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Till det markerade behövs inga ytterligare kommentarer. Det säger en del om dig och dina värderingar.
Nu blir har riktigt orolig för dej. Hur läser du?
Som du såg skrev jag att det var en mardröm för de anhöriga.
Men det är tekniskt/juridiskt helt möjligt om man vill ha ett avslut.
Förtod du verkkigen inte den meningen heller?
Jag rekommenderar dej att låta bli att svara på inlägg du inte läser och förstår.
Citera
2011-05-01, 21:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Dina inlägg har jag bemött många gånger. Eftersom du upprepar samma saker om och om igen har jag gett upp att diskutera med dig.
Det är kanske kvaliteten på ert skvaller, och det ständiga hänvisandet till att ni vet saker som ni inte tänker tala om, som gav mig associationer till byhåla. För mig representerar byhåla en plats där skvallret går runt många, många varv och hela tiden förstärks utan att det finns några fakta bakom.

Att du sätter mig i den gruppen är föga förvånande men att Lalajlaj skulle lyssna på skvaller, menar du det?
Citera
2011-05-01, 21:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag förstår inte varför du ger dig på tantigheter vi är många fler som skrivit saker som vi enligt dig skulle fått via kafferepsskvaller. Om du följt tråden så ser du att skribenten Lalajlaj har antytt att det smällt en bomb på onsdagsmorgonen i centrala Örebro. Bildligt talat innan någon får härdsmälta.
Vi är några stycken här som fått info om något som ska ha hänt den 28-29/12. Om detta har hänt så är det absolut ingen ursäkt för att döda någon men det kan vara en förklaring till varför det skedde.

den plats (byhåla) intressant ordval. Jag trodde bara att det var MrsMagoo som använde den benämningen på Örebro.

Nu minns inte jag alla Lalajlajs inlägg i det här ämnet, menar du den brända bilen?
Det är intressant om det finns ett möjligt motiv till detta brott, något som EM skulle ha gjort innan detta hände. Men jag förstår inte vad det är för mening med att ni insinuerar om att ni fått info från "hemlig instans" och där hon skulle ha gjort något "fult" eller "dumt". Jag tror faktiskt inte jag känner en enda person som aldrig gjort något dumt. Hade det varit något av värde, är det väl bara att hosta ut det. Annars kan ni väl diskutera det via PM? För oss andra är det helt ointressant, just för att det inte är någon information.

OT: som storstadsbo ser jag också Örebro som en håla...
Citera
2011-05-01, 21:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Motivet är just vad vi söker. Att påtala vad som eventuellt kan ha föranlett det hela är inte "skitsnack". utan ett försök att förstå det hemska och oförsvarliga som hände. Även en mycket bra människa som EM kan göra "fel saker" under vissa förhållanden.
Motivet sitter i huvudet på SB (eller eventuellt i någon annan kroppsdel).

Vad var det som fick honom att mörda?
Vilka traumatiska händelser har han råkat ut för under sitt liv?
Har han någon gång blivit övergiven av en person som var viktig för honom?
Varför hade han ett behov av att ständigt ljuga för de kvinnor som borde ha stått honom närmast?
Ljög han även för sina barn och sina föräldrar?
Ljög han även för sina arbetskamrater?
Varför klarade han inte av att Eva slutade på Universitetet?
Hur gammal var han när han utvecklade sin falska, ljugande personlighet?

Svaret på de ovanstående frågorna kan ge ett motiv.
Det är inte vad Eva har gjort som är motivet utan hur han har uppfattat det hon gjort?
Sök i hans huvud istället för att försöka hitta fel på Eva.
Citera
2011-05-01, 21:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Motivet är just vad vi söker. Att påtala vad som eventuellt kan ha föranlett det hela är inte "skitsnack". utan ett försök att förstå det hemska och oförsvarliga som hände. Även en mycket bra människa som EM kan göra "fel saker" under vissa förhållanden.

Vi har ju "vår egen psykoanalytiker" här i tråden Phd Salander som blivit stalkad och sen även stalkat själv enligt egen utsago. Letade efter inlägget, fanns tidigt i tråden vill jag minnas, utan lycka. PhD Salander har ju blivit rosad av så många.Nåväl, PhD Salander framstår väl inte som en vedervärdig knäppgök så varför bär det så emot att tänka sig att EM skulle kunnat gå över gränsen i någon form av hämndlystnad.
Kan inte du PhD Salander åter redogöra för varför du började stalka? ( jag är 99% säker på att det var du som frikostligt delade med dig av dina erfarenheter och inte någon annan skribent)

Det som är motiv för oss vill tydligen andra tolka som ett sätt att svartmåla offret.
Om man börjar analysera dödsannonsen så kan man nog klassas som en liten knäppgök i alla fall.
Citera
2011-05-01, 21:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Läs inläggen innan du svarar!
Det var ÅKLAGARENS sanning det handlade om här!
Att åklagaren använda ordet "intensiv" är jag med på. Däremot finns det många tolkningar av vad hon menade med det och du har inte tolkningsföreträde.
Citera
2011-05-01, 21:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att du sätter mig i den gruppen är föga förvånande men att Lalajlaj skulle lyssna på skvaller, menar du det?
Försöker du få tråden att handla om skribenterna istället för om det här fallet?
Jag avstår från sådana avvikelser även om jag skulle ha mycket att säga om det.
Citera
2011-05-01, 21:59
Medlem
[quote=cikoria]Jag kan inte alls hålla med dig.
Jag tycker tråden under många och långa snirklar har närmat sig, och ibland med god marginal överskridit, förtalets gräns och då behöver det framgå att det inte är motiv som skribenten tycker är giltiga som beskrivs.
Vad som är självklart i ett sammnahang är det inte i andra.[/QUOTE

Jag håller med dig
Förtalets gräns är överskriden sen tidigt i denna tråd. Jag trodde att det skulle vara sanningen som man skulle vilja få fram i en mordtråd. Jag har aldrig hört något värre än i denna tråd .Jag har läst tråden från början men ej skrivit. För många dårar här.
Citera
2011-05-01, 21:59
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Att åklagaren använda ordet "intensiv" är jag med på. Däremot finns det många tolkningar av vad hon menade med det och du har inte tolkningsföreträde.
Det var insändaren i NA jag syftade på ..inte heller det förstod du. Trots att jag skrev det.
Jag med mina hemska värderingar att det skulle vara som en mardröm för de anhöriga har tröttnat på att nån som inte förstår skriven text och hoppar över halva inläggen.
Citera
2011-05-01, 22:02
Medlem
mercys avatar
Citat:
Motivet sitter i huvudet på SB (eller eventuellt i någon annan kroppsdel).

Vad var det som fick honom att mörda?
Vilka traumatiska händelser har han råkat ut för under sitt liv?
Har han någon gång blivit övergiven av en person som var viktig för honom?
Varför hade han ett behov av att ständigt ljuga för de kvinnor som borde ha stått honom närmast?
Ljög han även för sina barn och sina föräldrar?
Ljög han även för sina arbetskamrater?
Varför klarade han inte av att Eva slutade på Universitetet?
Hur gammal var han när han utvecklade sin falska, ljugande personlighet?

Svaret på de ovanstående frågorna kan ge ett motiv.
Det är inte vad Eva har gjort som är motivet utan hur han har uppfattat det hon gjort?
Sök i hans huvud istället för att försöka hitta fel på Eva.

I de flesta brottsfall, speciellt i fråga där BO och GM känner varandra , går motivet att utläsa i deras relation. Någonting händer som utlöser brottet. Varför skulle det vara annorlunda här?

Vi är flera som tror att mordet inte skedde på grund av att SB inte kunde acceptera att EM ville lämna honom. Vi tror tvärt om-att mordet skedde för att EM inte accepterade att förhållandet var över. Varför vill du få det till att vi svartmålar EM?
Senast redigerad av mercy 2011-05-01 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in