Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun Kjell
Så, med andra ord (om det nu stämmer) så verkar det mer troligt att det faktiskt var SB själv som hade gjort det? Lite som hans tidigare handlande när det gällor resor...?
Citat:
Era svar är intressanta eftersom de visar hur man - på ett helt korrekt sätt - kan göra helt olika antaganden utifrån det vi (kanske) vet.
Ursprungligen postat av mercy
Det ger ju fantasin fritt spelrum!
I min fantasi ser jag att EM ringt resebyrån och utgett sig för att vara AA, och begärt en avbokning. När SB fått veta detta, har han helt tappat förståndet och i blint raseri agerat som han gjort.
I min fantasi ser jag att EM ringt resebyrån och utgett sig för att vara AA, och begärt en avbokning. När SB fått veta detta, har han helt tappat förståndet och i blint raseri agerat som han gjort.
Som kommentar till era kommentarer kan jag säga, att om SB skulle ha avbokat så hade det nog skett betydligt senare eftersom hans modus operandi i sådana här situationer (om nu det vi fått höra är sant) är att få någon slags panikattack i sista stund. Men här var det frågan om en avbokning tre veckor i förväg.
Och jag tycker det låter konstigt att SB skulle bli så vansinnig över avbokningen att han begår mord.
Om nu EM var besvärlig så fanns det mängder med andra sätt att möta det på; berätta för familjen att dom inte behöver bry sig, anmäla henne, försöka ignorera etc etc.
Och om nu EM hade lyckats dupera resebyrån att frångå sina regler och avboka så vet jag precis vad jag hade gjort om jag varit SB: Jag hade ringt upp resebyrån, bokat på resan igen och krävt uppgradering och litet annat smått och gott som kompensation för att resebyrån klantat till det.
Dom flesta resebyråer går med på sånt.
tror jag inte han skulle komma långt med. Det hade givetvis skapat konflikt om fd. älskarinnan sabbade det ena efter det andra.
bryr man sig inte om vad allmänheten tror nu ? Som jag uppfattade saken skulle en rapport presenteras relativt omgående. Även om åklagaren inte får yttra sig längre så borde väl någon av hennes chefer säga NÅT...nej i hela denna utredning tror jag att det ligger en hund begraven, varför får inte allmänheten någon insyn alls ? vad är det som är så besvärande tro