Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ett löfte är ett löfte. Mina läppar är förseglade
Ännu en "jag vet, men jag säger inget!" Suck...
Ursäkta OT. Tillbaka OnT.
Jag har funderat på en helt annan teori om varför EM sa upp sig på universitetet.
Enligt Kumlanytts sammanfattning av pressmeddelandet (vare sig det var muntligt eller skriftligt, jag tror på muntligt, som KN sen sammanfattade) så trodde EM så sent som i dec -10 att hon och SB skulle flytta ihop.
Kan det ha varit så att SB har övertalat henne att säga upp sig på ÖrU under förevändning att det inte var bra att de jobbade på samma ställe om de var sambos? Hon gjorde det, glad i hågen att äntligen få "mannen i sitt liv" och hon visste samtidigt att hon var den av de två som hade störst chans att få ett annat jobb. Det ser jag som en realitet, då hon redan hade ett eget företag och uppenbarligen kunde få konsultuppdrag inom chefsutveckling m.m. Hon fick ju som sagt ett jobberbjudande bara några dar efter att hon sagt upp sig på ÖrU. SB däremot skulle nog ha svårare att skaffa sig ett nytt jobb. (Bara min egen åsikt)
OM detta stämmer så kan ju SB haft baktanken att på detta sätt få bort EM ur sitt liv. Jag tror att han trasslat in sig i lögner inför EM och ville bryta, men inte klarade att göra detta på ett normalt sätt. Han kanske trodde att om han fick bort henne från ÖrU så skulle han på det viset bli av med henne.
När sen EM kom på att han ljugit för henne och faktiskt redan var sambo med AA och tänkte så förbli, så måste hon ha känt sig oerhört kränkt. (Det hade i alla fall jag gjort i den sitsen). Kanske har hon då ställt ett ultimatum för att få SB att äntligen bekänna färg. Detta ultimatum (som jag personligen anser var berättigat från EM:s sida, då det var SB som fört henne bakom ljuset, inte tvärtom) kan ha varit det som fick SB att känna sig så trängd att han mördade henne.
Bara mina spekulationer som vanligt.