Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Min fetning!
Detta har hittills varit ren spekulation i tråden.
Snart har spekulationen förvandlats till en råtta i pizzan.
Tråden är full av sådant, och framtida forskare får en guldgruva att pyssla med (vilket väl gäller hela FB, om man ska vara rättvis)
Jag brukar vara väldigt noga med att skriva att jag spekulerar. I det här fallet tyckte jag att "om" i meningen räckte. Det blir väldigt långrandigt om man ständigt måste skriva dessa reservationer. Att man upprepar sina spekulationer är inte helt ovanligt.
I det här fallet kan vi ju konstatera att SB:s bil sen i torsdags ägs av hans f.d. sambo AA. Att spekulera kring varför är i mitt tycke intressant. Att börja skriva över ägodelar när man sitter häktad kan enligt min åsikt vara tecken på att man inser att man kommer att bli fälld. Frågan är hur lång innan han begick självmord han började med detta, OM det är fallet.
Paralleller kan dras till det som nyss nämndes: Hagamannen och Göran Lindberg. Och det kan som sagt handla om att BO:s anhöriga inte ska kunna få ut skadestånd. Jag håller det inte för helt otroligt att EM:s anhöriga skulle kunna stämma SB:s dödsbo civilrättsligt på stadestånd även om han inte är fälld. En stämning som skulle grunda sig på den fup som trots allt finns. Men där kommer vi in på mycket avancerad juridik, så jag bara SPEKULERAR, ok?
OBS! Mina spekulationer, allt utom att AA i dag äger bilen vilket är fakta.