2011-05-01, 21:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vet du helt säkert att det inte fanns DNA eller fingeravtryck? Bara för att de inte skriver det behöver det inte innebära att det inte fanns. Det kan vara så att fingeravtrycken inte gick säkert att avläsa.
Det finns inga misstankar om en medgärningsman så saknades det avtryck/DNA kanske han till en början var noga med handskar.

Glöm inte att häktningen prövades flera gånger i Hovrätten samt att Gärningsmannaprofilgruppen också varit inblandad, vilket stärker rättssäkerheten med att fler sett materialet.
Vi vet ju inte heller om SB hade märken/sår etc på sig vid den rättsmedicinska undersökningen. Säg att hon försökt försvara sig och SB fattade att händerna skulle bära spår av hudavskrap. Eller att det fanns blåmärken/andra märken på armarna.

Det är riktigt att det kanske inte gick att spåra och det har jag skrivit tidigare men inte just i det här inlägget. Att MT varit på plats när BO dog är ju klart och att han troligen döda henne är ju sannolikt men om det fanns fler där är jag öppen för.
Efter vad jag har förstått när man läser om styckning så är det oftast huvudet som tas bort först och det är väl troligt att samma gäller vid förpackning av kroppen. GM vill väl inte gärna se ansiktet på sitt offer.
Nu är det väl så att just huvudet var det enda paketet som det fanns DNA på/i. Då är det väl isf troligt att han har blivit försiktigare efterhand.
Det låter väl lite konstigt?
Citera
2011-05-01, 21:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du Hoppsan!
Nu har jag en klar fördel framför dig:
jag vet vem jag är, och jag vet vad jag gör. Även när jag gör fel.
Det gör inte du!
Jag känner ingen på den plats (byhåla) där det här brottet har begåtts och jag har aldrig påstått att jag har några fakta i fallet. Mina kommentarer är reaktioner på den info som kommit från media och skribenter i den här tråden. Trovärdigheten hos olika skribenter bedömer jag efter hur de formulerar sig och hur trovärdig info de lämnar.

Det är klart att mina teorier kan vara fel men jag gör inte fel. Det är skillnad.

Du verkar få en kick av att svartmåla Eva och du försöker ge sken av att du har någon slags inside-information som alltid utmynnar i att du ingenting vet och ingenting du påstår kan bekräftas. Det har pågått rätt länge nu och du verkar fortfarande inte fatta hur fånigt ditt insinuanta kafferepsskvaller (alltid utan faktabakgrund) är.
Citera
2011-05-01, 21:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Det är väl så att man drar sej för att lägga ut info om det på nåt sätt kan tänkas misskreditera EM..
Då gäller inte yttrandefriheten plötsligt.
Åklagerskan ficks stryk av en insändare i NA.
Blev beskylld för att skända EM då hon uttalat att hon var "intensiv".
Sanningen är farlig.
Sanningen är inte farlig men jag har ännu inte sett någon sanning (i alla fall inga fakta) bakom alla de insinuationer som försöker hävda att Eva var den stalkande och den som var jobbig för SB.
Citera
2011-05-01, 21:23
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Men det är knappast åklagaren som har sagt att det kunde bli ett indiciemål, eller hur? Det är media
, med alla dess experter och så vissa här i tråden, som har varnat för att det kunde bli ett indicimål.

Och givetvis så hade åklagaren väckt åtal för styckmord och inget annat, med eller utan blod. Hon hade ju inte backat, och åtalat för "brott mot griftefriden", om inget blod hade hittats.
Nej, några månader ytterligare hade gått och till slut hade åtal väckts.

Såklart att det hade lett till åtal, men inte nödvändigtvis till en fällande dom.

Nej, självklart har inte Flodin sagt det. Det jag refererar till är GW naturligtvis hur han ( Veckans Brott avsnitt 6?) lade fram upplägget om att SB skulle anpassa sin historia efter bevis som lades fram = indiciemål. Han nämnde ingen tveksamhet om fällande dom ens här, vilket då var EFTER han ändrat sig från att vara tveksam till säker ang SB som GM, och FÖRE att man gått ut med att blodet var funnet i golvet. Övriga som uttalat sig om indiciebevisningen gjorde det före det mest graverande fyndet gjordes, blodet under golvet.
Så har jag fattat det - Att detta med DNA, fingeravtryck, övrig teknisk bevisning ( mobiler, gps, sms, ) blodet och vittnesmål skulle räcka till fällande dom har väl samtliga bekräftat som gått ut i media.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-05-01 kl. 21:36.
Citera
2011-05-01, 21:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det fetade... Jag har hört precis samma sak och den svartmålningskampanj av Eva som dom startade lär dom nog ångra för resten av livet... med facit i hand...
Antagligen är det den förtalskampanjen som flera i tråden hela tiden hänvisar till. De som svartmålade kanske har velat ta tillbaka allt skitsnack de har spridit men det finns vissa i tråden som håller fast vid dessa rykten ändå.
Citera
2011-05-01, 21:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag känner ingen på den plats (byhåla) där det här brottet har begåtts och jag har aldrig påstått att jag har några fakta i fallet. Mina kommentarer är reaktioner på den info som kommit från media och skribenter i den här tråden. Trovärdigheten hos olika skribenter bedömer jag efter hur de formulerar sig och hur trovärdig info de lämnar.

Det är klart att mina teorier kan vara fel men jag gör inte fel. Det är skillnad.

Du verkar få en kick av att svartmåla Eva och du försöker ge sken av att du har någon slags inside-information som alltid utmynnar i att du ingenting vet och ingenting du påstår kan bekräftas. Det har pågått rätt länge nu och du verkar fortfarande inte fatta hur fånigt ditt insinuanta kafferepsskvaller (alltid utan faktabakgrund) är.

Lugn och fin, lugn och fin.

Det här en krimtråd och inget annat.

Mår du så dåligt av att läsa, så snälla, ta en paus.

Vad får dig att komma på tanken, ja, att nån får en kick av att "svartmåla" ett mordoffer? Hur tror du att en mordutredning skulle fungera om de inblandade resonerade som du gör?
Om de bad ett vittne om info, och sen fick ett anfall så snart vittnet sa nåt negativt om offret, tror du att de skulle komma nånvart?

Har du fortfarande inte fattat att EM:s agerande, kan ha med motivet att göra. Motivet, har med GM att göra, och GM har med uppklarandet att göra.
Citera
2011-05-01, 21:27
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är riktigt att det kanske inte gick att spåra och det har jag skrivit tidigare men inte just i det här inlägget. Att MT varit på plats när BO dog är ju klart och att han troligen döda henne är ju sannolikt men om det fanns fler där är jag öppen för.
Efter vad jag har förstått när man läser om styckning så är det oftast huvudet som tas bort först och det är väl troligt att samma gäller vid förpackning av kroppen. GM vill väl inte gärna se ansiktet på sitt offer.
Nu är det väl så att just huvudet var det enda paketet som det fanns DNA på/i. Då är det väl isf troligt att han har blivit försiktigare efterhand.
Det låter väl lite konstigt?

det är riktigt att huvudet brukar tas av först. Men det är inte säkert att man paketerar direkt eller i samma ordning. Han kanske la den under tiden i en Willyskasse för att slippa se den. Att det funnits dna/avtryck på hennes huvud hade han kunnat bortförklara. Det är dessutom mycket ovanligt med flera gärningsmän vid styckning (så som i Bollnäs).

Jag har inte läst någonstans att det inte fanns avtryck/DNA på de andra paketen. Att just huvudpaketet hade avtryck som gick att fastslå är inte konstigt, det borde vara det jobbigaste att hantera med störst risk för misstag.
Citera
2011-05-01, 21:30
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Är inte det uppenbart varför man vill ha ihop hela kroppen? Jag tror inte de anhöriga till Eva känner likadant som du beskriver, att det skulle gå utmärkt (hua, vilket ordval). De hade säkert en önskan att kunna begrava/kremera en hel kropp även om det i det här fallet är en omöjlighet. Det är inte så trevligt för dem att veta att delar av deras mamma kan finnas var som helst. Jag lider verkligen med dem.

Ja, det är fruktansvärt. Självklart vill man det.Vad jag skrev är att om man inte hittar armarna så blir hon obegravd?
Jag föreställer mej att en fin minnesstund kan vara en sorts avslut?
Det finns ju tyvärr de som fått begrava endast ett huvud..
Citera
2011-05-01, 21:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag förstår inte varför du ger dig på tantigheter vi är många fler som skrivit saker som vi enligt dig skulle fått via kafferepsskvaller. Om du följt tråden så ser du att skribenten Lalajlaj har antytt att det smällt en bomb på onsdagsmorgonen i centrala Örebro. Bildligt talat innan någon får härdsmälta.
Vi är några stycken här som fått info om något som ska ha hänt den 28-29/12. Om detta har hänt så är det absolut ingen ursäkt för att döda någon men det kan vara en förklaring till varför det skedde.

den plats (byhåla) intressant ordval. Jag trodde bara att det var MrsMagoo som använde den benämningen på Örebro.
Citera
2011-05-01, 21:40
Medlem
mercys avatar
Citat:
Sluta snacka skit om Eva och sluta med att sprida rykten som är helt ogrundade. Att flera personer har samma källa betyder bara att någon har varit effektiv när det gäller att sprida skitsnack. Fundera över den personens motiv istället för att skriva ner allt som om det gällde Eva när du inte har någon aning om vem det är.
Med andra ord: om du slutar med ditt skitsnack så kanske du slipper pudla fler gånger.

Motivet är just vad vi söker. Att påtala vad som eventuellt kan ha föranlett det hela är inte "skitsnack". utan ett försök att förstå det hemska och oförsvarliga som hände. Även en mycket bra människa som EM kan göra "fel saker" under vissa förhållanden.

Vi har ju "vår egen psykoanalytiker" här i tråden Phd Salander som blivit stalkad och sen även stalkat själv enligt egen utsago. Letade efter inlägget, fanns tidigt i tråden vill jag minnas, utan lycka. PhD Salander har ju blivit rosad av så många.Nåväl, PhD Salander framstår väl inte som en vedervärdig knäppgök så varför bär det så emot att tänka sig att EM skulle kunnat gå över gränsen i någon form av hämndlystnad.
Kan inte du PhD Salander åter redogöra för varför du började stalka? ( jag är 99% säker på att det var du som frikostligt delade med dig av dina erfarenheter och inte någon annan skribent)
Citera
2011-05-01, 21:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag förstår inte varför du ger dig på tantigheter vi är många fler som skrivit saker som vi enligt dig skulle fått via kafferepsskvaller. Om du följt tråden så ser du att skribenten Lalajlaj har antytt att det smällt en bomb på onsdagsmorgonen i centrala Örebro. Bildligt talat innan någon får härdsmälta.
Vi är några stycken här som fått info om något som ska ha hänt den 28-29/12. Om detta har hänt så är det absolut ingen ursäkt för att döda någon men det kan vara en förklaring till varför det skedde.

den plats (byhåla) intressant ordval. Jag trodde bara att det var MrsMagoo som använde den benämningen på Örebro.
Dina inlägg har jag bemött många gånger. Eftersom du upprepar samma saker om och om igen har jag gett upp att diskutera med dig.
Det är kanske kvaliteten på ert skvaller, och det ständiga hänvisandet till att ni vet saker som ni inte tänker tala om, som gav mig associationer till byhåla. För mig representerar byhåla en plats där skvallret går runt många, många varv och hela tiden förstärks utan att det finns några fakta bakom.
Citera
2011-05-01, 21:41
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Sanningen är inte farlig men jag har ännu inte sett någon sanning (i alla fall inga fakta) bakom alla de insinuationer som försöker hävda att Eva var den stalkande och den som var jobbig för SB.
Läs inläggen innan du svarar!
Det var ÅKLAGARENS sanning det handlade om här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in