Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vet du helt säkert att det inte fanns DNA eller fingeravtryck? Bara för att de inte skriver det behöver det inte innebära att det inte fanns. Det kan vara så att fingeravtrycken inte gick säkert att avläsa.
Det finns inga misstankar om en medgärningsman så saknades det avtryck/DNA kanske han till en början var noga med handskar.
Glöm inte att häktningen prövades flera gånger i Hovrätten samt att Gärningsmannaprofilgruppen också varit inblandad, vilket stärker rättssäkerheten med att fler sett materialet.
Vi vet ju inte heller om SB hade märken/sår etc på sig vid den rättsmedicinska undersökningen. Säg att hon försökt försvara sig och SB fattade att händerna skulle bära spår av hudavskrap. Eller att det fanns blåmärken/andra märken på armarna.
Det finns inga misstankar om en medgärningsman så saknades det avtryck/DNA kanske han till en början var noga med handskar.
Glöm inte att häktningen prövades flera gånger i Hovrätten samt att Gärningsmannaprofilgruppen också varit inblandad, vilket stärker rättssäkerheten med att fler sett materialet.
Vi vet ju inte heller om SB hade märken/sår etc på sig vid den rättsmedicinska undersökningen. Säg att hon försökt försvara sig och SB fattade att händerna skulle bära spår av hudavskrap. Eller att det fanns blåmärken/andra märken på armarna.
Det är riktigt att det kanske inte gick att spåra och det har jag skrivit tidigare men inte just i det här inlägget. Att MT varit på plats när BO dog är ju klart och att han troligen döda henne är ju sannolikt men om det fanns fler där är jag öppen för.
Efter vad jag har förstått när man läser om styckning så är det oftast huvudet som tas bort först och det är väl troligt att samma gäller vid förpackning av kroppen. GM vill väl inte gärna se ansiktet på sitt offer.
Nu är det väl så att just huvudet var det enda paketet som det fanns DNA på/i. Då är det väl isf troligt att han har blivit försiktigare efterhand.
Det låter väl lite konstigt?