Citat:
Ursprung CC
Det beror på den moralpanik som råder bland genusgänget här.
I universitetsvärlden är det knappast någon som bryr sig om vem som prasslar med vem. Det är en icke-fråga.
Det vore bra för den allmänna förståelsen av miljö och kultur i den akademiska världen om var och en lämnar sin egen moraluppfattning och inser att tiderna har förändrats.
Hur många spaltmetrar har inte ägnats åt att fundera över hur SB hade tid? Jag har sagt det tidigare - det är inte ett dugg svårt och kräver inte mer tid än vilket fritidsintresse som helst.
Om det nu är en icke-fråga, hur kommer det sig då att det ändå uppstår kalabalik när den andra partnern upplever sig åsidosatt och lurad? Och varför kan det inte ske öppet med andra partners involverade istället för i smyg om det nu är så vanligt förekommande företeelse som verkar ha förankrat sig i moderna tider? Är det så att hemlighetsmakeriet i sig som är triggande eller vad handlar det om, bekräftelsebehov?
För Stefans del så tror jag det handlar om bekräftelsebehov, omgärda sig med så många kvinns som möjligt, lite grandios-tänk bakom misstänker jag snarare än sexliv i sig.