2011-04-10, 17:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det finns inga likheter med Tommie Karims fall. Att han initialt blev häktad är självklart. Han var i bostaden då mordet skedde. Och han satt inte ens häktad i två månader, han släpptes då DNA-bevis friade honom. Det fanns alltså INGA DNA på offret som stämde med Karim, man fann dessutom en annan persons DNA.

Jag har aldrig hört talas om ett fall där en oskyldigs DNA och fingeravtryck funnits på tejp/plast på flera av en styckads kroppsdelar, h*ns bil synts ett flertal gånger i området där delarna hittats, h*n var den sista som sågs med offret och blod hittas hemma hos denne.
Din tanke är alltså att SB åker och hämtar Eva åt sambon, sambon mördar och styckar Eva och SB är snäll och packar delar och kör iväg med dessa. innan var han dessutom så försigkommen att han för säkerhets skull köpte plastpåsar och tejp. Eller att Evas son skuggade Eva och SB, därefter drogade han SB, mördade och styckade sin egen mamma. han hade dessutom sådan tur att innan hade SB köpt säckar och tejp som sonen nu fick användning för. Medan han packade tog han paketen och lade i SBs händer för att få fingeravtrycken. Sedan väckte han snabbt SB som åkte och golfade. Sonen fick dessutom låna SBs bil och köra runt med den i flera dagar. Det låter verkligen högst sannolikt...

Du glömde en sak.
Det ifrågasätts ju också om SB:s lägenhet var mordplatsen...?
Ok... "någon" mördar Eva någon annanstans... söver SB... alternativt i smyg bär upp Eva på andra eller tredje våningen till SB:s lägenhet och där utför det makabra verket... och sölar blod på en större yta... har tagit kopior på SB:s fingeravtryck och planterar dom i packmaterialet tillsammans med SB:s DNA... städar upp efter sig... och lyckas osedd ta sig ur lägenheten med paketen... lånar SB:s bil i smyg och kör upp i Kilsbergen med paketen.

Edit: Dessutom ska den verklige gärningsmannen lyckas med att inte sätta sitt eget DNA och fingeravtryck i "paketen"

Suckar tungt... och hoppas att alla med lite hjärna förstår att alla dessa teorier är horribla.

Den horriblaste teorin hitintills har varit den att Evas och SB:s... och kanske AA:s barn var sura för att dom förstörde deras jul och slog sig ihop om att mörda Eva.

Släpp för helsike fupen så att alla får veta att det inte finns någon annan gärningsman än SB och låt oss få ett slut på alla tokerier!
Senast redigerad av Timeout 2011-04-10 kl. 17:31.
Citera
2011-04-10, 17:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Den känslokyla en del här på tråden visar Eva och hennes öde är många gånger en obehaglig läsning. Håller verkligen inte med den som skrev att hon" helgonförklarats", utan tycker snarare att det är precis tvärtom. En del har gjort gällande att hon måste ha varit överdjävlig om hon drivit SB till att utföra detta bestialiska mord. Att hon genom att ha varit en stalker och" böld i röven" på SB och hans familj skrivit under sin egen dödsdom. Många här silar mygg och sväljer elefanter!

Jag håller med dig. det är helt sjukt hur en del försöker att göra SB till ett offer och Eva till gärningsman. Att man ska ta hänsyn till hans anhöriga och därför inte säga något dumt om SB. Borde han inte själv avstått sina handlingar och tagit hänsyn själv? Men hennes anhöriga behöver man inte ta hänsyn till. de kan skriva vad som helst om Eva om avvikande sexlekar, graviditet, stalkning mm. Man kan dessutom peka ut hennes anhöriga som potentiella mördare eller hans sambo - hellre än att se att han är skyldig.
Det känns helt makabert att kommentera i den här tråden och skriva om kroppsdelar, inpackning etc.

Hade han varit stalkad och knäckt skulle han brutit ihop i häktet eller tagit livet av sig tidigare. Dessutom hade nog polisen insett det när de gick igenom hans telefon.
Tvärtom verkade han oberörd av att en f.d. till honom blivit bestialiskt mördad, han tränar och "mår under omständigheterna" väl...
Citera
2011-04-10, 17:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men kära du, det är ju just detta flera av oss har påpekat. Vi kan ju inte ens bedöma det material åklagaren har valt att offentliggöra, inte när vi inte får ta del av något mer ur utredningen.

Om vi hade fått reda på att sambon har alibi för dagarna runt försvinnandet.
Om vi hade fått reda på att sambon inte försåg SB med alibi för samma tid.
Om vi hade fått reda på att polisen har kollat andra inom SB:s närmaste krets, etc.

Det finns en hel massa OM.
Och det handlar inte om att åklagaren har ljugit om, eller förvanskat bevis. Det handlar om det faktum att åklagaren har valt att offentliggöra mindre än en sida ur förundersökningen på antagligen flera tusen sidor, och det i sig kan inte kallas annat än vilseledande.
Om SB utifrån de raderna kan anses som solklart skyldig till styckmord, med efterförljande utplacering av kroppsdelarna, då anser jag iaf jag att man vilseleder med sin information.

Om Tommie Karim hade dött i häktet, och vi aldrig hade fått reda på alla fakta i fallet, då hade även TK dött som mördare.

Lär dig hur man bedriver en mordutredning och ifrågasätt inte polisens arbete .

Garanterat har man tittat på alla runt Eva och SB i fallet något annat är bara tramserier att ens undra över.
Ta reda på hur man agerar under en mordutredning återkom sen med intressanta frågor och som har en relevans här.
Det här är ju bara en massa okunnigt dravel !

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tänkte först inte svara på ditt inlägg, men blev ånger.

Jag har skrivit att jag ryktesvägen har hört att EM var som en böld i röven på SB, och inte minst på flera av SB:s nära och kära. Jag vet inte om hon direkt var en stalker, så en böld i röven tyckte jag beskrev hennes agerande ganska bra.
Det rättfärdigar givetvis inte mord, absolut inte, om det inte sker i rent självförsvar. Men för en del är motivet viktigt, för att kunna förstå vad som ledde fram till denna tragiska händelse.

Det hjälper ingen att vara len i munnen, varken SB:s eller EM:s efterlevande, det leder inte till att man kommer närmare sanningen.

Nu är det så att rykten och hörsägen knappast stämmer i det här fallet.
Och ska således sållas till att det inte finns belägg för den här sortens uttalande.
Den enda bölden i sammanhanget som är belagt är SB.
Sanningen är vad jag eftersträvar här inte påhittade historier.

Citat:
Timeout
Den horriblaste teorin hitintills har varit den att Evas och SB:s... och kanske AA:s barn var sura för att dom förstörde deras jul och slog sig ihop om att mörda Eva.
En konspirationstråd bör finnas i sammanhanget då detta inte handlar om den presenterade faktan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-10 kl. 17:38.
Citera
2011-04-10, 17:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
En detalj som diskuterats mycket är det här med klorinet. I den information som polisen släppt har det stått om inköp av säckar och tejp. Men jag har inte sett något om klorin. Har jag missat något?

Det kommer nog kanske om fupen släpps. Frågan är vad SB använde för att förvirra hundarna så dom inte markerade i lägenheten.
Klorin, tabasco eller citronella som är 3 medel som gör hundar förvirrade och som troligen kan dölja spår.

Vet någon om SB var hundvan?

Smorde nyss in min fotpall med tabasco för att förhindra min valp att fortsätta gnaga på den och hon går inte ens nära den nu
Citera
2011-04-10, 17:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det kommer nog kanske om fupen släpps. Frågan är vad SB använde för att förvirra hundarna så dom inte markerade i lägenheten.
Klorin, tabasco eller citronella som är 3 medel som gör hundar förvirrade och som troligen kan dölja spår.

Vet någon om SB var hundvan?

Smorde nyss in min fotpall med tabasco för att förhindra min valp att fortsätta gnaga på den och hon går inte ens nära den nu
Tabasco mot hundar - något för brevbärare i kamphundstäta områden, kanske?

Jag har reagerat på att polisen inte talat något om klorin samt att ingen verkar ha noterat att det doftat klorin någonstans (och jag har varit i kontakt med några som borde ha känt det).

Samtidigt verkar golvet i lägenheten ha varit ytterst noggrant rengjort liksom en viss del i Cadillacen.

Och inte verkar man ha funnit så mycket spår i några avlopp heller.

Så jag är nog också inne på tankegången att han använt något annat. När det gäller lägenheten skulle jag iofs inte bli alldeles förvånad om det skulle vara som så att golvet ifråga är på den översta våningen (om det nu är en etagelägenhet) och polisen inte tog hundarna dit upp i första vändan eftersom de bedömde det våningsplanet som osannolikt (ingen skugga över polisen för det, i så fall!).

När det här med klorin kom på tal var det flera personer som sade sig ha sett SB - eler någon som liknade SB - och Cadillacen - eller en liknande bil - i samband med inköp av stora mängder klorin på ganska skilda håll. Om FUP:en blir tillgänglig kanske vi får veta hur det egentligen förhöll sig. Det har sannolikt ingen betydelse för själva mordutredningen men kan ge en intressant inblick i vittnespsykologi.
Citera
2011-04-10, 18:10
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
, dvs. att välja soffa, gardiner etc... eller skaffa hund,

Pass på! Nu står det snart i tråden att mordmotivet var att Eva tänkte skaffa honom en hund..
Citera
2011-04-10, 18:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Jag har reagerat på att polisen inte talat något om klorin samt att ingen verkar ha noterat att det doftat klorin någonstans (och jag har varit i kontakt med några som borde ha känt det).

Samtidigt verkar golvet i lägenheten ha varit ytterst noggrant rengjort liksom en viss del i Cadillacen.

Så jag är nog också inne på tankegången att han använt något annat. När det gäller lägenheten skulle jag iofs inte bli alldeles förvånad om det skulle vara som så att golvet ifråga är på den översta våningen (om det nu är en etagelägenhet) och polisen inte tog hundarna dit upp i första vändan eftersom de bedömde det våningsplanet som osannolikt (ingen skugga över polisen för det, i så fall!).

När det här med klorin kom på tal var det flera personer som sade sig ha sett SB - eler någon som liknade SB - och Cadillacen - eller en liknande bil - i samband med inköp av stora mängder klorin på ganska skilda håll. Om FUP:en blir tillgänglig kanske vi får veta hur det egentligen förhöll sig. Det har sannolikt ingen betydelse för själva mordutredningen men kan ge en intressant inblick i vittnespsykologi.

Det var growe som skrev om klorin först
https://www.flashback.org/sp28217424
"en släkting till mig såg när någon som liknar gm köpa 1 låda med klorin..eller rättare sagt en låda+en massa lösa flaskor dessutom ska det stått en svart jänk utanför

får hoppas att detta är vad som behövs för att fastställa att det är han som är skyldig
märkligt snabbt läckte denna infon ut i pressen dessutom

dock inte säkert att det har något med saken att göra
men hur ofta köper någon en hel kartong med klorin?!"

Senare framkom det att inköpet skulle ha skett på Lidl...
Jag skrev i den vevan bland annat följande...

Örebro Golfhall som ligger på Dialoggatan 12 A i Vivalla företagsby.
http://www.orebrogolfhall.se/index.a...l.se&page=home

Lidl ligger på Dialoggatan 6... alltså bredvid varandra nästan.

Tänk om golfspelet kanske bara var en täckmantel för att kunna smyga iväg och köpa klorin som någon annan var inne på.

Sen har ju uppgiften om klorinet funnits i tidningarna...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8544111.ab
KLORINET
51-åringen köpte, enligt uppgift till Aftonbladet, rengöringsmedlet klorin samma dag som Eva försvann.

Då kan jag tala om att Lidls klorin har en väldigt svag doft till skillnad på originalet.
Jag är storförbrukare av klorin och har just nu 2 st 1,5 liters flaskor från Lidl här och jag använde det senast i går för att rengöra badkaret och kände knappt någon doft alls.

Nej jag har inte styckat någon... men skulle ta ett bad och hade tvättat av en nerbajsad hundrumpa där tidigare och ville göra riktigt rent.

Jag moppar ofta golven med det klorinet för jag har rätt gott om hundar här mellan varven och vill att det ska bli smittofritt och kliniskt rent.

Edit: Här är länk till growes inlägg om var https://www.flashback.org/sp28217653
Senast redigerad av Timeout 2011-04-10 kl. 18:23.
Citera
2011-04-10, 18:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Relaterad, osignerad ledare i dagens NA, scannad bild:
http://i53.tinypic.com/29blze0.jpg
Men oj - är det ingen som läst detta och som upptäckt vad det faktiskt står där; stämmer det så har vi plötsligt fått en väsentlig uppdatering.

Kan vi kanske sluta fundera nu?

Läs gärna ledaren själv och se om ni hittar det intressanta, som finns gömt i texten. Annars finns en lathud här:

Tack, Dolmiodag, för länken!!!

Edit: Jag vet inte om jag instämmer i ledarens slutsats att det var omdömeslöst av åklagaren att bara publicera frågorna och inte SBs svar; för i det här fallet var det ju just frågorna (eller snarare en viss fråga) som gav (hoppas man) det slutliga svaret. Kanske tom riktigt listigt gjort av åklagaren (om det nu stämmer).
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-04-10 kl. 18:39.
Citera
2011-04-10, 18:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Det finns nog väldigt mycket som polisen/åklagaren vet som de inte gått ut med. De kan ha hittat spår i tvättstugan också som på något sätt bortförklarats av SB. Kan vara så med klorinet också. Vi vet ju inte om sambon har känt klorinlukt eller om klorin ens använts. Han kan ju dessutom köpt Klorin av andra skäl.
Jag tror nog att polishundarna gått igenom samtliga rum både hos SB och Eva. det tar inte så lång tid men även en polishund kan tappa motivationen eller missa. Däremot när de väl markerar brukar det inte vara fel. Det är ju också möjligt att de använt en likhund och om kroppen var upphängd inte markerat blod.
Är det någon som borde vetat vilka ämnen man ska använda för att dölja/ta bort både spår och lukt var det väl SB med sin bakgrund.
Citera
2011-04-10, 18:42
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Pass på! Nu står det snart i tråden att mordmotivet var att Eva tänkte skaffa honom en hund..

Hahaha.. 12 poäng till dig! Tänkte faktiskt skriva det som ett tips när jag skrev det (att inte tolka det som att de skulle skaffa hund).
Citera
2011-04-10, 18:43
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Men oj - är det ingen som läst detta och som upptäckt vad det faktiskt står där; stämmer det så har vi plötsligt fått en väsentlig uppdatering.

Kan vi kanske sluta fundera nu?

Läs gärna ledaren själv och se om ni hittar det intressanta, som finns gömt i texten. Annars finns en lathud här:

Tack, Dolmiodag, för länken!!!

Edit: Jag vet inte om jag instämmer i ledarens slutsats att det var omdömeslöst av åklagaren att bara publicera frågorna och inte SBs svar; för i det här fallet var det ju just frågorna (eller snarare en viss fråga) som gav (hoppas man) det slutliga svaret. Kanske tom riktigt listigt gjort av åklagaren (om det nu stämmer).
Jag tror att skribenten skrivit fel. Det var på benen som fingeravtrycken fanns på en tejpbit.
Citera
2011-04-10, 18:45
Bannlyst
Sjukt dåligt gjort av häktespersonalen.
Riktigt tråkigt för Evas famlij att aldrig få veta varför han mördade och styckade Eva.
Avgå häktet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in