Citat:
Ursprungligen postat av Haxan-10
Jag har också fått den uppfattningen att han vara rationell och att det här inte är gjort i plötslig affekt.
Inköpen (säckar, tejp, klorin) och hans alibiförsök (golfen), tyder på en ganska nogrann planering och inget han gjort under tillfällig sinnesförvirring.
Mötet kan vara vad som helst, ett sista möte innan nyåret, då hon skulle starta sitt nya liv, med jobb och resa, en sista sväng i sänghalmen, alternativt han ville visa att han menade allvar med henne genom att ta hem henne till lägenheten. Men han hade inte för avsikt att hon skulle lämna den levande.
Hans efterarbete tyder inte heller det på någon panik över det inträffade, han måste skurat länge och noga, paketerat de flesta av hennes kroppsdelar utan att lämna spår (han misslyckades med några), hans utplacering av säckarna på olika ställen.
Iskallt har han sen varit borta på middag som att inget har hänt. Obegripligt hur han varit i så total avsaknad av känslor, eller så besatt han en förmåga att stänga av när något blev obehagligt (kanske därför man uppfattat honom som konflikträdd).
I några andra fall jag läst, har förövaren känt sån ånger för vad de gjort att de själva ringt polisen och berättat. Det jag upplever här är att han på samma kalla sätt förnekade henne även efter döden.
Ruggig typ i mina ögon.
En iskall planerare och en tydlig empatibrist skulle jag vilja beskriva att den här mannen har haft.
Han har nog skurat ja eftersom han i motfråga sade under sista förhöret om det funna blodet på golvet "hur vet ni det".
Inte nog med att han snackat en massa skit och förnekat det här länge så har han mage att fråga på ett sätt som tyder på att han hade trott att han skulle klara sig.
Lite väl stora tankar om sig själv och noll koll på teknisk bevisning och DNA.
Jag har också varit inne på att Eva var på väg från Stefan i och med sitt nya arbete och att väninnan sagt att båda var till freds med att man avslutat det hela för ett år sedan.
Sen tror jag att han varit den övertalande parten och lovat Eva en hel del.
Ja han golfade tvättade rusade ut och in på ÖU som inget hade hänt.
Lät sin sambo kliva in i lägenheten som golvet nyligen hade varit nedsölad i blod och en kropp som styckats i lägenheten och som sambon då fick kliva runt i.
Sov han verkligen på nätterna ?
Inget samvete alls.
Sen några krokodiltårar på häktet då man konfronterade hans avtryck är inte en genuin ledsamhet utan ett spel för galleriet.
Kallsinnig feg mördare som tog sig friheten att leka gud och avsluta en annan människas liv pga av ingenting egentligen.
Han ångrade sig inte eller bröt ihop eller erkände det gör inte dom svåraste som går under drag av psykopat.
Ruggig är förnamnet bara.
Undrar hur många gånger han bevakade henne på lektionerna egentligen ingen av eleverna fattade egentligen vad han gjorde där.