Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hela detta inlägg är rena spekulationer från din sida.
Du är alldeles uppenbarlgen en person som startar med en idé om att saker ska vara på ett visst sätt och sedan tolkar du all information så att det ska passa din uppfattning.
Du kan naturligtvis ha rätt. Men att - som du gör - bara presentera dina icka faktaunderbyggad spekulationer som den absoluta sanningen, det tycker jag är att lura läsaren.
Själv föredrar jag att ha en mera öppen attityd och anpasssa mig till nya fakta som kommer fram eftersom det för mesta brukar löna sig att följa verkligheten.
Här har du ju tolkat din bild av mig som person, på samma sätt som man kan anta hur din hypotes
underbyggs om min person som den gör om vem som helst som person, och för huvudpersonerna i vårt ämne, Börjesson och Magnusson.
Samma metod använder vi nog var och en för att överhuvudtaget kunna orientera oss i världen och inte tappa greppet.
Det som är alldeles uppenbart för dig i din uppfattning om mig, kanske är lika uppenbart för mig utifrån min verklighet som uppfattning att bedöma vem SB var.?
Men herregud , lura läsaren? Som jag skrev förut, det är inte min uppgift som skribent
att ta ansvar för läsarens tolkning av min text. Känner du dig lurad av vad jag skriver är det väl ditt problem, inte mitt, om du inte kan värdera och bedöma själv överfört till ditt egna tolkningssystem?
Absoluta sanningar, beklagar men det är i så fall helt din egen uppfattning vad du tycker det ser ut som.