2011-02-26, 16:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad räknas egentligen som centrala Örebro? Kan man påstå att alla markerade adresser ligger i centrala Örebro?

http://img194.imageshack.us/i/kopiaavrebro.jpg/
Citera
2011-02-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaWe
Under året på lärarhögskolan hade EM en fling med en klasskompis. Hon verkade inte ha några större skrupler för om det var rätt eller fel. Sökande på nåt vis.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har du fått reda på det?
Det har jag inte fått reda på.
Det som framkom i tråden var att intresse fanns från EM och en klasskamrat under tiden i Karlstad.
Om det fanns ett förhållande sa inte personen så sitt inte här och ljug ihop det du vill att det ska vara.

Jag frågade dessutom 2 gånger för att man skulle uppmärksamma vad det handlade om.
Skribenten svarade att man inte vet om det fanns ett förhållande så läs nu ordentligt innan du far ut med massa trams och egna påhitt.
Så jag väljer att tro på det.
Citera
2011-02-26, 17:38
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
De flesta verkar rörande överens om att Eva var den som var mer intresserad av SB än han av henne. Det faktum att han var sambo bevisar väl ingenting om hans känslor för henne. Det räcker med egna erfarenheter och att se sig om i bekantskapskretsen för att veta att så inte alltid behöver vara fallet. Det finns många olika anledningar till varför människor lever tillsammans, och det behöver inte alltid vara av kärlek.
Jag har mycket svårt att tänka mig att Evas intresse och kärlek till SB skulle hålla i sig i så många år, om han inte på olika sätt uppmuntrat till detta. Ofta brukar ju det som inte får näring dö. Säger inte att det är så, men tycker inte det kan uteslutas heller.

Det tycker jag var ett mycket klokt inlägg
Citera
2011-02-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad räknas egentligen som centrala Örebro? Kan man påstå att alla markerade adresser ligger i centrala Örebro?

http://img194.imageshack.us/i/kopiaavrebro.jpg/

nej det kan man inte, den "rektangeln" som du ser i mitten, +- några hundra meter, är centrala örebro, skulle jag viljapåstå
Citera
2011-02-26, 18:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Vad räknas egentligen som centrala Örebro? Kan man påstå att alla markerade adresser ligger i centrala Örebro?http://img194.imageshack.us/i/kopiaavrebro.jpg/

Citat:
Ursprungligen postat av allvetarN2
nej det kan man inte, den "rektangeln" som du ser i mitten, +- några hundra meter, är centrala örebro, skulle jag viljapåstå
Men med lite vilja kan man kanske påstå att Lövstagatan ligger i city?
Citera
2011-02-26, 18:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Så jag väljer att tro på det.

AnnaWe skrev så här om den påstådda flingen... som hon var först med att nämna...

Citat:
Hej! Det var jag som skrev om Evas "fling" 1986 och det är inte en omskrivning av något annat. Jag har ingen aning om vad de gjorde, det var bara uppenbart att det var känslor mellan henne och en kille.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skulle du kunna utveckla denna fling som Bo hade vid den här skolperioden.
En fling betyder att man har haft en liten kort romans.
Sen SB och EM hade dom i hop det eller umgicks dom speciellt mycket de här åren?

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaWe
Tyvärr kan jag inte utveckla eftersom jag inte vet mer. Det handlade inte om de här åren utan enbart året 85/86. Nej, de umgicks inte alls under det här året. Umgänget måste ha börjat senare.

Själv vet jag inte vad jag ska tro...för på så här lösa boliner så väljer jag att avvakta med att döma Eva till att vara skrupellös.
Citera
2011-02-26, 18:29
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:

Ja det tycker jag den gör.Den ligger centralt
Citera
2011-02-26, 18:36
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:

Lövstagatan räknas till väster inte centrala Örebro
Citera
2011-02-26, 18:55
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Lövstagatan räknas till väster inte centrala Örebro

en länk:

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2007/06/14/1.721962TS1297335715675_defaultImage.gif
Citera
2011-02-26, 19:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
en länk:

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2007/06/14/1.721962TS1297335715675_defaultImage.gif

Tack för den!

Men då kan man iaf konstatera att Badhusgatan och Nygatan ligger i city. På Nygatan hade ett vittne, enligt Facebook, sett EM, på morgonen den 29:e.
Citera
2011-02-26, 19:14
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Tack för den!

Men då kan man iaf konstatera att Badhusgatan och Nygatan ligger i city. På Nygatan hade ett vittne, enligt Facebook, sett EM, på morgonen den 29:e.

Stämmer bra, jag skrev det tidigare i tråden att man brukar parkera på/vid nygatan (finns flera parkeringshus, samt utomhusparkering) när man ska handla i centrum
Citera
2011-02-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
AnnaWe skrev så här om den påstådda flingen... som hon var först med att nämna...

Själv vet jag inte vad jag ska tro...för på så här lösa boliner så väljer jag att avvakta med att döma Eva till att vara skrupellös.
Jag har inte dömt Eva. Säger bara vad jag tror på. (och då menar jag inte skrupellös)
Och med tanke på vad folk tror och "vet" om SB, så är väl detta ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in