2011-04-05, 00:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag har faktiskt två f.d arbetskamrater (ej från universitetet) som umgåtts med SB både på resor och fester och som bedyrade hans oskuld för mig och andra som undrade och de berättade också om vilken lugn och sympatisk person han var. dessa uttalnden gjorde de i början av hans häktning, jag undrar vad de tänker om allt idag, det måste vara olustigt att ha blivit så duperad av en s.k vän så vad vet man om människor som man möter och umgås med.... inte ett skit uppenbarligen, en rätt kuslig tanke...

Jag tycker uppriktigt synd om alla dom som har haft SB som vän och som har försvarat hans oskuld... för allt var ju tydligen inte som det skulle vara. Dom måste vara både arga och besvikna på honom nu... samtidigt som dom ska sörja sin vän. Vilken fruktansvärt dubbel sits.

Jag har en erfarenhet av en fullständigt vidrig människa som i flera år körde mig hem med sin taxi efter utekvällar. Han var jättetrevlig och supersnäll och jag kunde för min liv inte tänka mig att han kunde göra någon illa.
Men det kunde han... Han åkte dit för pedofili och hans offer var små pojkar runt 6 års åldern som han skadade svårt när han förgrep sig på dom.
Jag kunde för mitt liv inte tro på det när jag fick höra det... men blev tvungen att acceptera fakta och det var svårt... och min ilska och hat mot honom för det vidriga han hade gjort hjälpte mig att snabbt komma över sorgen över en förlorad vän.
På kuppen lärde jag mig att hysa en viss misstro mot det som verkar för bra...
Citera
2011-04-05, 00:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ditt resonemang för tankarna till en lynchmobb. Jag saknar en allsidig belysning av fallet inkl. SB:s utsagor; du nöjer dig med subjektiva uttalanden från åklagare och polis. - Allt måste sättas in i sitt sammanhang och detta gäller även tejprullar, fingeravtryck och blodfynd. Saker och ting behöver inte vara vad det synes vara, och därför räcker inte "en ganska hyfsad förklaring" när det gäller bevisvärderingen, utan det är A-Ö som gäller; inte A-O.

Jämförelsen med MA låter sig inte göras eftersom det i hans fall finns såväl rättegång som slutliga domskäl inkl. hur rätten resonerat kring fallet och den bevisvärdering man gjort.

När vi i den här tråden prövar alla möjliga och omöjliga hypoteser så gör vi det med vetskapen om att en rättegång snart kommer att ge oss svar på händelseförlopp och sakförhållanden; det är sällan vi laborerar med begrepp som "förmildrande omständigheter". Tyvärr kommer fullständig vetskap om händelsekedjor och motiv aldrig att möjliggöras när det gäller det här styckmordet, men så mycket kan väl sägas att om SB med berått mod mördat och styckat EM så har han (med eller utan avsikt) avslutat sitt liv med något av en kärleksförklaring till sina anhöriga.

Jaha du funderade aldrig på att SKL och gärningsmannaprofilgruppen med diverse yrkesgrupper ingick i teamet?
Eller hans advokat.
Vilken lynchmobb?
Min egen åsikt efter polisens pressmeddelande eller vad exakt menar du.

Nu är det ju så pass graverande bevisning så man behöver inte tvivla och mannen valde att undkomma den rättvisa som väntade honom
För dig kanske åklagare och polis är de enda i det här fallet men för mig är det mycket fler parter inblandat så ditt uttalande är minst sagt totalt ointressant !!!

Dina hypoteser eller andra mindre relevanta fantasier är att tugga sönder en tråd med trams jag håller mig till den faktan som är serverad och mer kommer.

Sen undrar jag om du aldrig läst en fup och tror blint på rättegångar .
Ja visst se till Mats Alm bara hur jäkla bra det gick en mördare går fri.

Nej han avslutade som den fege konflikträdda sate han var.
Ingen skulle konfrontera den här mannen han undvek allt sånt till varje pris som helst !

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Misstänker att förhållandet till modern är ett mycket känsligt kapitel för den konflikträdde SB. - Ska vi gissa att hon blev "tungan på vågen"?

Freud släng dig i väggen !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-05 kl. 00:30.
Citera
2011-04-05, 00:23
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Jag har faktiskt två f.d arbetskamrater (ej från universitetet) som umgåtts med SB både på resor och fester och som bedyrade hans oskuld för mig och andra som undrade och de berättade också om vilken lugn och sympatisk person han var. dessa uttalnden gjorde de i början av hans häktning, jag undrar vad de tänker om allt idag, det måste vara olustigt att ha blivit så duperad av en s.k vän så vad vet man om människor som man möter och umgås med.... inte ett skit uppenbarligen, en rätt kuslig tanke...

Samtidigt måste man ju säga att folk generellt är väldigt naiva och godtrogna. Alltid när det händer nåt hemskt brott så bedyrar vänner och anhöriga till den misstänkte att "det aaaaabsolut inte kan vara han som har gjort det, han är vääääärldens snällaste och han skulle aldrig kröka ett hår på nån ens" osv. Det är fanimej bättre att tro vad som helst om vem som helst - för faktum är att vi inte på långa vägar vet allt om alla vi känner. Vi vet inte alltid vad som rör sig innerst inne i folk som vi tror oss stå nära.
Citera
2011-04-05, 00:32
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag tycker uppriktigt synd om alla dom som har haft SB som vän och som har försvarat hans oskuld... för allt var ju tydligen inte som det skulle vara. Dom måste vara både arga och besvikna på honom nu... samtidigt som dom ska sörja sin vän. Vilken fruktansvärt dubbel sits.

Jag har en erfarenhet av en fullständigt vidrig människa som i flera år körde mig hem med sin taxi efter utekvällar. Han var jättetrevlig och supersnäll och jag kunde för min liv inte tänka mig att han kunde göra någon illa.
Men det kunde han... Han åkte dit för pedofili och hans offer var små pojkar runt 6 års åldern som han skadade svårt när han förgrep sig på dom.
Jag kunde för mitt liv inte tro på det när jag fick höra det... men blev tvungen att acceptera fakta och det var svårt... och min ilska och hat mot honom för det vidriga han hade gjort hjälpte mig att snabbt komma över sorgen över en förlorad vän.
På kuppen lärde jag mig att hysa en viss misstro mot det som verkar för bra...

Här tror jag att du har en poäng...
Citera
2011-04-05, 00:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varför måste han ha anpassat sin plan efter vad AA skulle göra?
Och har du, eller nån annan, nån info om var AA egentligen befann sig de där dagarna?

Ja inte fan va hon i stan eller hemma i alla fall.
Rimligen bortrest med dottern .
Så mer än så behöver man inte veta då han ströp Eva och styckade henne i sin gemensamma lägenhet med som han hade med AA.
'
Kan till och med vara så att hon kom hem 30/12 kvällstid eller 31/12 .
Citera
2011-04-05, 00:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Den franske läkaren var onekligen ett fall som har en del beröringspunkter med detta.

Ett annat fall som också har beröringspunkter är detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tore_Hedin

Även denne man var uppskattad och uppfattades som trevlig och snäll (om än litet egen), men begick rena vansinnesdådet. Det spekulerades mycket i vad som fått honom att flippa ut, även om den utlösande orsaken var relationsbråk(!) med en tidigare flickvän(!)

Men till skillnad från SB skrev Tore Hedin ett avskedsbrev där han erkände sina brott. Och då visade det sig att han begått mordbrand, stöld och mord långt tidigare utan att bli misstänkt.

Rotar man i kriminalhistorien finner man en och annan person som begår sådana här vansinnesdåd utan att man sett så där väldigt tydliga tecken i förväg.

Ibland undrar jag om det kanske är så att det i själva verket finns någon/t ännu oupptäckt sjukdom/syndrom som dessa personer lider av. För jag tycker inte att de riktigt passar in på någon/t befintlig(t).
Citera
2011-04-05, 00:56
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så mer än så behöver man inte veta då han ströp Eva och styckade henne i sin gemensamma lägenhet med som han hade med AA.
'

Eftersom "källa" på de mesta har efterfrågats här i tråden så ska vi nog inte bara tro något gällande AA heller. Det finns INGEN uppgift av någon i tråden som vet var AA befunnit sig, däremot envisa rykten om att hon varit i stan hela tiden (men rykten ska man inte lita på) däremot så får vi väl hoppas att polisen kollat upp personerna omkring MG. Hon kan mycket väl ha anat och misstänkt saker eller hjälpt till med vissa bitar utan att det går att bevisa, men jag tror personligen att hon blev lika duperad som alla andra, hur hon sedan kommer att betraktas av utomstående är en annan femma och hon måste må väldigt dåligt i dag som många andra i detta tragiska fall.
Citera
2011-04-05, 01:09
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Eftersom "källa" på de mesta har efterfrågats här i tråden så ska vi nog inte bara tro något gällande AA heller. Det finns INGEN uppgift av någon i tråden som vet var AA befunnit sig, däremot envisa rykten om att hon varit i stan hela tiden (men rykten ska man inte lita på) däremot så får vi väl hoppas att polisen kollat upp personerna omkring MG. Hon kan mycket väl ha anat och misstänkt saker eller hjälpt till med vissa bitar utan att det går att bevisa, men jag tror personligen att hon blev lika duperad som alla andra, hur hon sedan kommer att betraktas av utomstående är en annan femma och hon måste må väldigt dåligt i dag som många andra i detta tragiska fall.

Men hur man ens kan komma på tanken att stycka en person i en lägenhet som man delar med en kvinna och en ungdom övergår i alla fall mitt förstånd, man kan ju faktiskt få besök av andra släktingar eller vänner om de närmaste nu var bortresta, hur vågade han ????
Citera
2011-04-05, 01:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Men snälla doktorn!

Klart man tittar på allt sånt under en utredning det är en självklarhet eller menar du att AA med dottern va åskådare?
Inte en chans man uttalar sig tydligt i sitt pressmeddelande och där säger man att det finns ingen annan medhjälpare eller mördare här .
AA bör rimligen ha varit borta från lägenheten ganska länge och har förmodligen fått redogöra varje steg och va säkert jävligt förbannad att hon ens blev förhörd och hon trodde enligt blaskorna att han va oskyldig sen fick hon det svart på vitt och då sades lägenheten upp och adios bara vilket jag förstår.

När ska man släppa tanken på den här stackarn som fått utstå det mesta under lång tid?
Hon är inte inblandad punkt slut !

Citat:
Men hur man ens kan komma på tanken att stycka en person i en lägenhet som man delar med en kvinna och en ungdom övergår i alla fall mitt förstånd, man kan ju faktiskt få besök av andra släktingar eller vänner om de närmaste nu var bortresta, hur vågade han ????

Han behövde inte öppna för någon varför skulle han göra det?
AA var som sagt nog på en plats som han va 100% säker på att hon inte dök upp.
Ja kan man strypa och stycka men inte vara i konflikter så vad är man då`´?
Inte fasen vet jag men felet ligger i hans livsstil och olika fruntimmers historier.
Fegis med !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-05 kl. 01:28.
Citera
2011-04-05, 02:20
Medlem
Jag tror snarare att det var tur för AA och dottern att de inte oväntat kom hem medan SB "arbetade" med kroppen.
En person som kan planera att strypa och stycka en människa, och dessutom genomför sina planer, drar sig nog inte för ytterligare mord om han "blir tvungen".

En person som upptäckt att SB var styckmördare måste ha varit ett större hot än EM någonsin kunde ha varit.
Jag kan tänka mig att han till och med kalkylerat med en sån "komplikation".
Citera
2011-04-05, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
'

Känner du AA? Hon kanske t.o.m är inblandad på ett eller annat sätt.
Citera
2011-04-05, 07:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Visserligen har han på många sätt gjort klantiga saker men med tanke på att han styckade kroppen i sin egen lägenhet så är det absolut osannolikt att AA var i stan. Hon måste ha varit på annan ort med dottern och han höll nog ordentlig koll på var hon var med SMS.
Eftersom han troligen lämnade den döda kroppen i lägenheten medan ha åkte och spelade golf så är jag helt säker på att han visste att AA var tillräckligt långt borta för att det inte skulle finnas någon möjlighet att hon skulle komma hem och upptäcka kroppen eller den styckning han troligen genomförde lite senare.

Om någon annan hade knackat på dörren så hade han inte behövt öppna.

AA har orsak att vara förbannad för att hon blir indragen och förhörd om fallet samt dessutom rädd. Det kunde ha varit hon som hade blivit offret också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in