Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag har faktiskt två f.d arbetskamrater (ej från universitetet) som umgåtts med SB både på resor och fester och som bedyrade hans oskuld för mig och andra som undrade och de berättade också om vilken lugn och sympatisk person han var. dessa uttalnden gjorde de i början av hans häktning, jag undrar vad de tänker om allt idag, det måste vara olustigt att ha blivit så duperad av en s.k vän
så vad vet man om människor som man möter och umgås med.... inte ett skit uppenbarligen, en rätt kuslig tanke...
så vad vet man om människor som man möter och umgås med.... inte ett skit uppenbarligen, en rätt kuslig tanke...Jag tycker uppriktigt synd om alla dom som har haft SB som vän och som har försvarat hans oskuld... för allt var ju tydligen inte som det skulle vara. Dom måste vara både arga och besvikna på honom nu... samtidigt som dom ska sörja sin vän. Vilken fruktansvärt dubbel sits.
Jag har en erfarenhet av en fullständigt vidrig människa som i flera år körde mig hem med sin taxi efter utekvällar. Han var jättetrevlig och supersnäll och jag kunde för min liv inte tänka mig att han kunde göra någon illa.
Men det kunde han... Han åkte dit för pedofili och hans offer var små pojkar runt 6 års åldern som han skadade svårt när han förgrep sig på dom.
Jag kunde för mitt liv inte tro på det när jag fick höra det... men blev tvungen att acceptera fakta och det var svårt... och min ilska och hat mot honom för det vidriga han hade gjort hjälpte mig att snabbt komma över sorgen över en förlorad vän.
På kuppen lärde jag mig att hysa en viss misstro mot det som verkar för bra...