Citat:
Ursprungligen postat av Suspex
Jag tror att, trots att han försökt vara noggrann, så har han slarvat antingen han använde handskar, som han tog av sig, eller om han torkade/behandlade av både Eva och plastsäckar med klorin för att dölja spår. Kan tänkas han inte använde handskar eftersom det verkar knökigt med tejpandet varpå klorin uppfyllde sin funktion tvätta bort spåren som sagt var, svårt se var man torkat/inte torkat varpå fingeravtryck, DNA påträffades.
Tror inte jag skulle involverat ngn ytterligare person om jag skulle hamna i denna situation eftersom det då finns ytterligare risk att det framkommer i dagsljus, han ville göra sig av med kroppsdelar fortast möjligt och betungande i sig är det inte med kroppsdelar bära ut jämfört med hel kropp.
Du nämner klorin, men vad har du då för förklaring till att polisen inte offentliggör klorininköpet i bevislistan.
Om man vet att SB har köpt klorin och att kroppen/paketen har utsatts för klorin, varför ingår då inte det i bevisningen, likaväl som säckar och tejp.
Han har, enligt polisen, inhandlat säckar och tejp innan han plockade upp EM på Stubbengatan. Gjorde han det 09.20 den 29/12 som tidigare påståtts i tråden, eller var det ännu tidigare, kanske dagar innan.
Och även om han gjorde det på väg till U 21, var det för att han planerade att samma dag styckmörda EM i sin och AA:s lgh, eller skulle han ha köpt säckarna ändå.
Nej, man kanske inte skulle involvera någon i sådana hemskheter, om det inte var så att ytterligare en person redan var inblandad.
Det kanske t.o.m. var så att han, SB, var den som blev inblandad.
Vet vi att dödsorsaken är fastställd, eller förblir den preliminär? Är strypningen, eller som tidningarna skrev "han strypte henne med händerna", konstaterad?
Hade EM spår av händer på sin hals, fanns det DNA eller andra spår på halsen eller bar den som ströp EM handskar?
Det är jag mer intresserad av, än vad som rörde sig i SB:s huvud.