2011-04-12, 22:47
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klorinet är inget som är nämnt i Polisens pressmeddelande då man redogjorde för inköpet . Man säger tejp och säckar men inget klorin står med , kan någon förklara varför ?
Har funderat över precis samma ska och undrar också om nån kan förklara.

Har polisen gått ut med att han köpt säckar och tejp borde det väl inte vara nåt problem att tala om att han köpt klorin också? Eller snöre, för den delen?

Eller kan det möjligtvis vara så att han köpt saker i flera omgångar och att polisen bara talat om vad som inhandlats vid ett av dessa tillfällen?
Citera
2011-04-12, 22:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är väldigt mycket som inte står i pressmeddelandet.
Vad de där skrivit är de mest framträdande bevisen för att inte Örebroarna skulle vara rädda för att en mördare gick lös.
Jag tror att även uppgiften om blod i klockan stämmer.
Från en källa som jag bedömer som hyggligt trovärdig har jag fått informationen att blodet i klockan inte gick att dna-bestämma.

Förhoppningsvis offentliggörs resultatet så småningom av polisen.
Citera
2011-04-12, 22:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceman1979
Ok, här ska ni få lite inside info.

Har en nära bekant (som jag har 100%-igt förtroende för) som arbetar på Willys som ligger längs Norrköpingsvägen i Örebro (nära universitetet).

Polisen hade dykt upp på Willys och först gått igenom inköp gjorda i butiken.
Man letade efter STORA mängder inköp av Klorin och dyl.
Detta fann man och kunde sedan relativt lätt koppla GM till dessa inköp. Antagligen via videoövervakning och kortköp? Kortköp är jag inte säker på, men kan verkligen GM varit så korkad?

Enligt min näre bekante som jobbar på Willys hade kassörskan i det aktuella fallet själv ha reagerat på att mannen köpt så sjukt mycket Klorin, dessutom hade han köpt mycket tejp och en stor mängd svarta sopsäckar.

Så som din beskrivning lyder här, så överensstämmer den med de uppgifter som läckte ut i pressen om klorinköpet. Artiklarna var inne omkring den 18-20 januari. (har inte koll på dom nu, kanske nån vänlig själ har)
Att poliser hade dykt upp och ställt frågor och att personalen först inte fattat vad det handlade om, men sen när man beslagtog alla säckar och tejprullar i butiken så förstod man. Man beslagtog också kameror då.
Att kassörskan skulle ha reagerat, men inte så starkt som du lägger fram det här.
Vore värt en del för att komplettera ditt inlägg om du kanske kan få utsagan bekräftad i tid av din bekant, när inköpet skedde. Dag och tid. Artikeln i AB och Ex, (eller om det var endast AB?) om den här händelsen kanske kom till av att din bekant läckte till tidningen?

Skedde klorininköpet en annan dag än tejpen och säckarna, eller är allt inköpt på samma gång 09.20?
Svårt att få ihop att SB i såfall köpt en låda klorin och kört omkring med under tiden han också hämtade Eva.? Klorinet i bakluckan, eller? Som han sedan gick ner till bilen och hämtade upp i lägenheten efter att han dödat henne?

ed: var det en låda/karton (med klorin) som stod i framsätet som gjorde att Eva till synes satte sig bak ?
Senast redigerad av PhDSalander 2011-04-12 kl. 23:14.
Citera
2011-04-12, 23:22
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen
Vad tråden tror vet jag inte. Jag själv tror att det är sannolikt att sambon upptäckte något i hemmet och polisanmälde, alldeles i (tidsmässig) anslutning till brottet. Tror att sambons anmälan var det som gjorde att det gick så förhållandevis snabbt för polisen att agera och plocka in honom. Vad finns det egentligen för alternativ här? (Dvs. till polisens snabba agerande)

Det fetade = nej det tror jag inte alls, tvärtom så gick hon ut i tidningarna och bedyrade hans oskuld. Evas vänner och anhöriga visste däremot en hel del om denna märkliga man.
Citera
2011-04-12, 23:28
Medlem
Jag tycker det är konstigt att ingen har sett Eva gå in i huset där SB bodde. Om allt var planerat och dom tillsammans åkte hem till honom, så tog han ju en väldigt stor risk. Det var väl folk i huset vid den tiden som kunde sett dom? Ingen heller i intilliggande hus som sett något. Att ingen lagt märke till varken när hon kom, eller forslades därifrån är märkligt.
Citera
2011-04-12, 23:31
Medlem
doktor-millers avatar
Citat timeout:
Nej AA var helt ovetande av vad jag kan förstå... av det jag har fått veta bakom kulisserna... och från början så trodde hon verkligen på att han var oskyldig.
Men längre fram i utredningen så fick hon info och blev tvungen att ta till sig det ofattbara... hur långt fram vet jag inte.

Alla verkar vi har fått olika versioner att detta, men hon visste ju mycket väl att EM och SB tidigare haft ett förhållande....jag tror att hon misstänkte saker mycket tidigt men ville hålla kvar den fina fasaden runt SB och deras umgängeskrets
Citera
2011-04-12, 23:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Så som din beskrivning lyder här, så överensstämmer den med de uppgifter som läckte ut i pressen om klorinköpet. Artiklarna var inne omkring den 18-20 januari. (har inte koll på dom nu, kanske nån vänlig själ har)
Att poliser hade dykt upp och ställt frågor och att personalen först inte fattat vad det handlade om, men sen när man beslagtog alla säckar och tejprullar i butiken så förstod man. Man beslagtog också kameror då.
Att kassörskan skulle ha reagerat, men inte så starkt som du lägger fram det här.
Vore värt en del för att komplettera ditt inlägg om du kanske kan få utsagan bekräftad i tid av din bekant, när inköpet skedde. Dag och tid. Artikeln i AB och Ex, (eller om det var endast AB?) om den här händelsen kanske kom till av att din bekant läckte till tidningen?

Skedde klorininköpet en annan dag än tejpen och säckarna, eller är allt inköpt på samma gång 09.20?
Svårt att få ihop att SB i såfall köpt en låda klorin och kört omkring med under tiden han också hämtade Eva.? Klorinet i bakluckan, eller? Som han sedan gick ner till bilen och hämtade upp i lägenheten efter att han dödat henne?

ed: var det en låda/karton (med klorin) som stod i framsätet som gjorde att Eva till synes satte sig bak ?

Precis så har jag uppfattat tiden för inköpet av tejp och säckar alltså 09.20.
Jag har svårt att begripa att man meddelar inköpen utom klorinet.
Och jag vill nog gärna se det först innan jag tar det till mig.

Funderar på om en del bevis kom som i januari och februari precis som man meddelat via media. Rubrikerna har haft innehåll som nya bevis i mordutredningen.
Kan man misstänka eventuellt att fingeravtrycken och DNA kom lagom till februari då åklagaren skulle begära längre häktning?

Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Det fetade = nej det tror jag inte alls, tvärtom så gick hon ut i tidningarna och bedyrade hans oskuld. Evas vänner och anhöriga visste däremot en hel del om denna märkliga man.

Vaddå`?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-12 kl. 23:50.
Citera
2011-04-13, 00:07
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Precis så har jag uppfattat tiden för inköpet av tejp och säckar alltså 09.20.
Jag har svårt att begripa att man meddelar inköpen utom klorinet.
Och jag vill nog gärna se det först innan jag tar det till mig.

Funderar på om en del bevis kom som i januari och februari precis som man meddelat via media. Rubrikerna har haft innehåll som nya bevis i mordutredningen.
Kan man misstänka eventuellt att fingeravtrycken och DNA kom lagom till februari då åklagaren skulle begära längre häktning?
klorinet är otydligt ang inköpsdag. Anledning att inte nämna det i såfall: att de undviker att informera om en sådan uppgift som skulle få allmänheten att förstå och fundera och spekulera över mycket obehagliga detaljer som man kanske vill bespara den? Vilket endast får motsatt verkan som vi alla vet...

Ja, det säger Flodin till NA den 30-31:e mars i samband med pressmeddelandet.
Att man säkrade fingeravtryck och dna på första fyndet så det var sannolikt det som utgjorde en del av underlaget till omhäktningen 8 februari.

doktor-miller - ..."tvärtom så gick hon ut i tidningarna och bedyrade hans oskuld. Evas vänner och anhöriga visste däremot en hel del om denna märkliga man."

Men AA har väl aldrig gått ut i media och uttalat sig?
Senast redigerad av PhDSalander 2011-04-13 kl. 00:14.
Citera
2011-04-13, 00:23
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag tycker det är konstigt att ingen har sett Eva gå in i huset där SB bodde. Om allt var planerat och dom tillsammans åkte hem till honom, så tog han ju en väldigt stor risk. Det var väl folk i huset vid den tiden som kunde sett dom? Ingen heller i intilliggande hus som sett något. Att ingen lagt märke till varken när hon kom, eller forslades därifrån är märkligt.

[quote=doktor-miller]
Detta håller jag med dig om. (Om det nu är så, för vi känner ju inte till alla som har förhörts) Den gatan används av många om man ska till och från konsum, som är den närmaste butiken för "Norr-folket". Det finns även många villor och flerfamiljshus i närheten så att ingen har sett något är i så fall märkligt
Citera
2011-04-13, 00:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
klorinet är otydligt ang inköpsdag. Anledning att inte nämna det i såfall: att de undviker att informera om en sådan uppgift som skulle få allmänheten att förstå och fundera och spekulera över mycket obehagliga detaljer som man kanske vill bespara den? Vilket endast får motsatt verkan som vi alla vet...

Att man säkrade fingeravtryck och dna på första fyndet så det var sannolikt det som utgjorde en del av underlaget till omhäktningen 8 februari.

doktor-miller - ..."tvärtom så gick hon ut i tidningarna och bedyrade hans oskuld. Evas vänner och anhöriga visste däremot en hel del om denna märkliga man."

Luktar ju så förbannat illa.
Kanske han la ner lite i varje säck, det försvårar väl lite kanske trodde han.
Apropå alla risker han tog så anser jag att han inte kan varit i någon balans direkt.
Men iofs kan vem som helst bli rektor på ÖU så det ska väl inte ses som några större meriter.
Citera
2011-04-13, 00:26
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

Jo men genom sina vänner har jag för mig ska se om jag kan hitta artikeln men i morgon för jag börjar bli trött
Citera
2011-04-13, 00:34
Medlem
doktor-millers avatar
Hittade faktiskt artikeln, här kommer den

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12512440.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem