2011-02-22, 20:45
Medlem
MrsMagoos avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Lalalaj
Nu börjar jag bli riktigt jäklig, men jag är så trött på den här bilfan.

Vilka källor har du för denna information?

Att de skulle ha letat efter bilen den 29:e, hittat den, eventuellt slarvigt parkerad med nycklarna i, men ändå vänta till den 30:e innan de går in i lägenheten känns motsägelsefullt.

Har letat efter informationen och som jag skrev innan så är mycket bortplockat från nyhetsflödet
Notera jag är inte ensam om att ha uppgiften i den här tråden.
Och har du bättre information så mottages den gärna.

Slarvigt parkerad är inte mina ord .
Mina ord hittad samma dag som hon försvann med nycklarna i bilen
Sen dess är inte bilen rubbad.

Citat:
Graddmaja
Nej utan rent allmänt då jag har svårt att få ihop hur du tänker, jag vill ju att tråden ska gå framåt och då är det lättare att ta ställning till det du opponerar dig emot om man vet hur du tänker om fallet

Du kanske ska analysera fallet och inte skribenterna.
Argument ska inte tas fel på och vändas till opponera.
Och jag vet inte riktigt vad du själv tänker då det inte framkommer så noga i den här tråden ?
Vill du ha tråden framåt kanske du ska bidra med något som berör det här styckmordet .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 20:56.
Citera
2011-02-22, 20:55
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Vad innebär detta, att Eva inte alls använde bilen denna dag?

Hon sågs ju körandes i sin bil på morgonen....så här stod det i alla fall i efterlysningen på "Evasidan" från facebook min fetning

Citat:
Uppdaterat: Eva skickade ett sms till en av sönerna 07:47 och sågs kort därefter körandes i sin bil (Silverfärgad golf) på Nygatan, riktning mot svartån, vid konserthuset på onsdagsmorgonen. Vi söker nu folk som kan ha uppmärksammat Eva runt den tiden på den platsen.

Eva, 51år från Nora försvann i onsdags förmiddag i Örebro. Hon sågs senast på Stubbengatan (nära Örnsro) förmodligen iklädd en vit Didrikson-jacka. Har någon sett henne eller har uppgifter av relevans så vill vi att ni hör av er till polisen omgående på telefon 11414. Var vänlig sprid det här till så många som möjligt.

Det innebär väl förresten att två personer måste ha sett henne denna morgon
Citera
2011-02-22, 20:57
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Hon sågs ju körandes i sin bil på morgonen....så här stod det i alla fall i efterlysningen på "Evasidan" från facebook min fetning

Citat:
Uppdaterat: Eva skickade ett sms till en av sönerna 07:47 och sågs kort därefter körandes i sin bil (Silverfärgad golf) på Nygatan, riktning mot svartån, vid konserthuset på onsdagsmorgonen. Vi söker nu folk som kan ha uppmärksammat Eva runt den tiden på den platsen.

Eva, 51år från Nora försvann i onsdags förmiddag i Örebro. Hon sågs senast på Stubbengatan (nära Örnsro) förmodligen iklädd en vit Didrikson-jacka. Har någon sett henne eller har uppgifter av relevans så vill vi att ni hör av er till polisen omgående på telefon 11414. Var vänlig sprid det här till så många som möjligt.

Vet du vilken dag bilen hittades 29:e eller 30:e?
Citera
2011-02-22, 21:00
Medlem
Lalajlajs avatar
[quote=MrsMagoo]
Citat:

Har letat efter informationen och som jag skrev innan så är mycket bortplockat från nyhetsflödet

Det finns inga uppgifter i media om detta och att det tagit bort just dessa uppgifter och behållit de första talar inte för att det någonsin funnits sådana uppgifter. Uppgifterna i tråden säger de som lämnar uppgifterna är obekräftade.

Jo, att det inte är någon som använt bilen efter att den blivit hittad förstår jag också, allt annat vore osannolikt.

Varför tror du att man gick in i Evas lägenhet först på kvällen dagen efter polisen hittade bilen, nöjde sig polisen med att de hade hittat bilen och tänkte att de fortsätter nästa kväll och letar efter Eva?
Citera
2011-02-22, 21:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Citat:

Ja, och vissa har även sett både henne och hennes bil i skogarna denna dag, men allt detta faller i och med att bilen inte varit utanför garaget, enligt obekräftade, förlåt obefintliga uppgifter.

Nu blir MrsMagoo grinig på mig, men jag tänker inte ge mig förrän detta är utrett. Det handlar om flera vittnesmål som faller om detta inte kan redas ut.
Citera
2011-02-22, 21:04
Medlem
lowlifescumbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Man kan ju undra varför de aldrig blev ett par "på riktigt". Varför klippte de aldrig till om de nu hade så svårt att vara utan varandra? Varför flyttar SB ihop med AA istället och varför tror Em fortfarande att de ska bli ett par?

Enl EM:s väninna skulle de flytta ihop, ialla fall enl vad EM trodde.

http://www.expressen.se/1.2309765

Det där stör mig också......man har känt varandra sedan 1980-talet vad jag förstår efter nån gemensam utbildning. Vänder på frågan; varför lyckades de aldrig göra slut med varann?
Citera
2011-02-22, 21:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det finns inga uppgifter i media om detta och att det tagit bort just dessa uppgifter och behållit de första talar inte för att det någonsin funnits sådana uppgifter. Uppgifterna i tråden säger de som lämnar uppgifterna är obekräftade.

Jo, att det inte är någon som använt bilen efter att den blivit hittad förstår jag också, allt annat vore osannolikt.

Varför tror du att man gick in i Evas lägenhet först på kvällen dagen efter polisen hittade bilen, nöjde sig polisen med att de hade hittat bilen och tänkte att de fortsätter nästa kväll och letar efter Eva?

Det har funnits och jag har sett det i klipp att bilen aldrig rörts efteråt.
Precis den va inte rörd efteråt och det blir synnerligen svårt att se den i samband med grustaget även om den uppgiften figurerat.

Om en person är försvunnen så kollar man där vederbörande brukar ställa bilen.
Man väntar inte till nästa dag och absolut inte i det här fallet då man va mycket snabb med att ta till sig anmälan .
Vem som hittade bilen kan ju däremot vara tvetydigt men hittad den dagen hon försvann är lika sannolikt som dagen efter då hon ändå klev in i en annan bil samma dag som hon försvann och hade inte behov av sin egen
Men det är bara att luska vidare så ger det sig nog
Dom obekräftade uppgifterna är från olika personer det är minst 3 skribenter vid en snabb koll.

Citat:
Nu blir MrsMagoo grinig på mig, men jag tänker inte ge mig förrän detta är utrett. Det handlar om flera vittnesmål som faller om detta inte kan redas ut.
Nej det reds ut och kan inte bli grinig på dig det vet du här kör vi med det man anser vara rätt argument eller hur trätobror/syster.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 21:12.
Citera
2011-02-22, 21:11
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Vet du vilken dag bilen hittades 29:e eller 30:e?

Sammanfattning gjord av aftonbladet och här låter det som om bilen hittas den 29/12

29/12
FÖRSVINNANDET
Eva: 07.47 skickar Eva ett sms till en av sönerna och lämnar sin övernattningslägenhet i Örebro.

Hon ses vid sin arbetsplats, en konsultfirma som hon driver efter att ha sagt upp sig från Örebro universitet.

En övervakningskamera fångar senare hur Eva hoppar in i en mörk bil. Bilen liknar enligt tidningen NA den bil som ägs av 51-åringen. När detta sker är oklart.

Eva kommer aldrig till en planerad lunch med en anhörig. Släktingen ringer Evas mobil, där någon svarar utan att säga något. Det enda som hörs är skrapljud. Kort därefter ringer den anhörige tillbaka, då är mobilen, enligt NA, avstängd.

På eftermiddagen larmar en kollega polisen om att Eva försvunnit. Hennes dator har lämnats påslagen. Hennes bil hittas senare med nycklarna i.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8470218.ab
Citera
2011-02-22, 21:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Jag har en fråga eller en fundering. Om på vilken sida av vägen säckarna var gömda kan man dra slutsatsen på det varifrån eller från vilket håll har transporten kommit. Man släper väl inte säckarna över vägen till andra sidan?

Och en annan sak, jag är fortvarande av den åsikten att för människorna som är över 50 är nog pengarna viktigare än kärleksaffärer

Det kan hända att Eva hade i sin firmaarbete kommit i kontakt med någon skummis?

Jag hittar inte just nu uppgifter om Evas firma i Nora. För länge sedan surfade jag på nätet och hittade den. Då undrade jag över det att där annonserades det på något balttiskt språk eller om balttiska kontakter? Vet någon om detta?
Fast om vi nu tänker oss baltiska gansters så styckar nästan aldrig gangsters sina offer, framför allt inte gangsters med annan hemmabas.
Citera
2011-02-22, 21:14
Medlem
Rohannas avatar
[quote=MrsMagoo]
Citat:

Du kanske ska analysera fallet och inte skribenterna.
Argument ska inte tas fel på och vändas till opponera.
Och jag vet inte riktigt vad du själv tänker då det inte framkommer så noga i den här tråden ?
Vill du ha tråden framåt kanske du ska bidra med något som berör det här styckmordet .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8470218.ab
Här står under 29/12 " hennes bil hittas senare med nycklarna i" Vet ej om det är senare den 29/12 som menas eller senare annan dag....

Ooops ser att doktor-Miller hann före
Senast redigerad av Rohanna 2011-02-22 kl. 21:18.
Citera
2011-02-22, 21:14
Medlem
lowlifescumbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast det är då det verkligen brukar läcka.

I den här röran av människor är käranden, målsäganden och alla RUNT denna horribla historia INOM samma grädda av etablissemanget inom Örebro län. Jag tror att det är ganska enkelt att man kan tysta läckor då; inom en mindre sfär av denna historia. Alltifrån nära anhöriga som påstås vara överläkare till universitetschefer osv.....Det är väl helt enkelt lätt uträknat att man känner varandra mer eller mindre inom SFÄREN inom vad som anses som etablissemanget och att det därmed blir ganska enkelt att läckor inte uppstår? (Observera frågetecknet). Från rättsväsendet till ordningsmakt och övriga intilliggande samhällsapparater så rör dessa påstådda 450 000 kr årsinkomst-människor inom samma golfplaner, fester och bjudningar. Därav tystnaden. Inte cosa nostra direkt men ungefär; fastän inom rättsapparatens praxis. Jag har lekt med den tanken i allafall.......
Citera
2011-02-22, 21:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det har funnits och jag har sett det i klipp att bilen aldrig rörts efteråt.
Precis den va inte rörd efteråt och det blir synnerligen svårt att se den i samband med grustaget även om den uppgiften figurerat.

Om en person är försvunnen så kollar man där vederbörande brukar ställa bilen.
Man väntar inte till nästa dag och absolut inte i det här fallet då man va mycket snabb med att ta till sig anmälan .
Vem som hittade bilen kan ju däremot vara tvetydigt men hittad den dagen hon försvann är lika sannolikt som dagen efter då hon ändå klev in i en annan bil samma dag som hon försvann och hade inte behov av sin egen
Men det är bara att luska vidare så ger det sig nog
Dom obekräftade uppgifterna är från olika personer det är minst 3 skribenter vid en snabb koll.

Japp, då är de obekräftade uppgifterna sanna.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-02-22 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in