2011-04-25, 17:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det kan ju ha funnits mer än det som blev anmält. En del har varit inne på att BOs kasse skulle innehålla "hot stuff". Anta att där finns kopior på andra oegentligheter och det är därför de träffas.

Med tanke på de egenskaper som de inblandade tillskrivits i tråden så är det väl inte otänkbart att BO som god samhällsmedborgare tar MT i örat innan BO anmäler honom.

Räcker det inte med det motivet som åklagaren presenterat eller menar du att man missat något?
Det kan inte vara så tror du att man läst av deras förhållande och därmed förstått att det rör sig om deras kärleksaffär och inget annat?

Citat:
I tråden finns det minst tre förslag så det vore roligt att veta vilket du fastnade för.

Fast du kanske inte vet utan bara vill spela viktig och då är det svårt att lämna källupplysning.

Jag vet att det är Str*t*g* som gäller och där sysslar man med företagsekonomi.
Något mer du undrar över ?

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här ämnet har manglats ett antal gånger i tråden... och varje gång kommer dom fram till samma slutsats.
Nej det var inte Eva som informerade någon om någonting.
Det kom från ett helt annat håll och det vet dom på universitetet.
Nej SB:s tjänst, verksamhet och position på universitet blev/var inte hotad.

Sök på Kuggarn så får vi en gång för alla slut på den här meningslösa diskussionen om universitetet.
Resultatet blir inte annorlunda för att vi drar det ännu ett varv...

Förlust av arbete, ekonomi, social position och allmänt anseende skaffade SB sig genom att mörda Eva... och motivet till mordet finns i deras förhållande enligt åklagaren.
Men vad det är får vi veta först när fupen kommer... om den kommer...

Eva va kär så hon hade säkert inte några avsikter att avhandla annat än att dom skulle bli ett par.
Jag kan våga mig på att säga att även om han fifflade eller annat liknande så skulle hon förmodligen inte anmält eller gjort någon större affär av det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-25 kl. 17:35.
Citera
2011-04-25, 17:28
Medlem
Citat:
Det kan ju ha funnits mer än det som blev anmält. En del har varit inne på att BOs kasse skulle innehålla "hot stuff". Anta att där finns kopior på andra oegentligheter och det är därför de träffas.

Med tanke på de egenskaper som de inblandade tillskrivits i tråden så är det väl inte otänkbart att BO som god samhällsmedborgare tar MT i örat innan BO anmäler honom.
Inte nödvändigtvis så, men nästan. Hon kan ha haft kännedom om annat eller haft en möjlighet att göra det värre för honom på annat sätt.
Jag råkar nu också veta att hon under de kritiska veckorna före mordet gjort något annat väldigt fult mot honom. (Det berör inte anmälan om ev. fiffel med deltagarantalet osv)
Jag har bara en reservation: källan är pålitlig, men det vore bra med en dubbelkoll på det.
Citera
2011-04-25, 17:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Räcker det inte med det motivet som åklagaren presenterat eller menar du att man missat något?
Det kan inte vara så tror du att man läst av deras förhållande och därmed förstått att det rör sig om deras kärleksaffär och inget annat?

Men MrsMagoo, tack för att du löste det åt mig/oss.

Är du säker på att du är säker?

Om det stämmer så är den AA, vars facebooksida det länkades till tidigare i tråden, inte alls fel AA.
Citera
2011-04-25, 17:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men MrsMagoo, tack för att du löste det åt mig/oss.

Är du säker på att du är säker?

Om det stämmer så är den AA, vars facebooksida det länkades till tidigare i tråden, inte alls fel AA.

Skarpsynt av dig Ullis !"
Citera
2011-04-25, 17:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Ja, faktiskt en sak till.
Om man kollar det nallenummer som anges på sidan så är det registrerat på en person som är 5 (fem) år yngre än MTs sambo. Dessutom folkbokförd på en helt annan adress.
Är inte det lite konstigt? Har du någon förklaring till detta?
Citera
2011-04-25, 18:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Om man kollar det nallenummer som anges på sidan så är det registrerat på en person som är 5 (fem) år yngre än MTs sambo. Dessutom folkbokförd på en helt annan adress.

Om AA inte har fått en ny identitet så det är nog den andra arbetsplatsen som är den rätta. Jag har dessutom ringt till AA på Str*t*ga, och hon verkar inte ha varit sjukskriven, inte ens i början av januari.
Citera
2011-04-25, 18:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja har fått fel information och så kan det bli då man inte checkar själv först.
En annan skribent i tråden delgav mig infot.
Då får vi gräva vidare tills vi har rätt.

Sydkraft är en äldre arbetsplats för AA.
Nu vet jag var hon arbetar i alla fall tack vare en annan skribent som delgav mig informationen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-25 kl. 19:20.
Citera
2011-04-25, 18:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om AA inte har fått en ny identitet så det är nog den andra arbetsplatsen som är den rätta. Jag har dessutom ringt till AA på Str*t*ga, och hon verkar inte ha varit sjukskriven, inte ens i början av januari.

Angående AA på Str*t*ga
Hennes sambo *e*e* lär ju vara lite förvånad också...
Citera
2011-04-25, 19:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Inte nödvändigtvis så, men nästan. Hon kan ha haft kännedom om annat eller haft en möjlighet att göra det värre för honom på annat sätt.
Jag råkar nu också veta att hon under de kritiska veckorna före mordet gjort något annat väldigt fult mot honom. (Det berör inte anmälan om ev. fiffel med deltagarantalet osv)
Jag har bara en reservation: källan är pålitlig, men det vore bra med en dubbelkoll på det.

Hejsan!
Menar du resan?

Mvh. Ull-Strumpa
Citera
2011-04-25, 19:31
Medlem
...
Senast redigerad av tantigheter 2011-04-25 kl. 19:32. Anledning: dubbelpost
Citera
2011-04-25, 19:31
Medlem
Citat: