2011-04-12, 19:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceman1979
Ok, här ska ni få lite inside info.

Har en nära bekant (som jag har 100%-igt förtroende för) som arbetar på Willys som ligger längs Norrköpingsvägen i Örebro (nära universitetet).

Polisen hade dykt upp på Willys och först gått igenom inköp gjorda i butiken.
Man letade efter STORA mängder inköp av Klorin och dyl.
Detta fann man och kunde sedan relativt lätt koppla GM till dessa inköp. Antagligen via videoövervakning och kortköp? Kortköp är jag inte säker på, men kan verkligen GM varit så korkad?

Enligt min näre bekante som jobbar på Willys hade kassörskan i det aktuella fallet själv ha reagerat på att mannen köpt så sjukt mycket Klorin, dessutom hade han köpt mycket tejp och en stor mängd svarta sopsäckar.
Där ser man. Kunskap är makt. Han hade med all sannolikhet klarat sig med ett par flaskor, hur han än hade slaskat, om han hade använt vettig utspädning. Att han sköter alla inköpen på en gång visar ju också att han inte räknade med at bli misstänkt, i vart fall inte i brådrasket.
Citera
2011-04-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men oj - är det ingen som läst detta och som upptäckt vad det faktiskt står där; stämmer det så har vi plötsligt fått en väsentlig uppdatering.

Kan vi kanske sluta fundera nu?

Läs gärna ledaren själv och se om ni hittar det intressanta, som finns gömt i texten. Annars finns en lathud här:

Tack, Dolmiodag, för länken!!!

Edit: Jag vet inte om jag instämmer i ledarens slutsats att det var omdömeslöst av åklagaren att bara publicera frågorna och inte SBs svar; för i det här fallet var det ju just frågorna (eller snarare en viss fråga) som gav (hoppas man) det slutliga svaret. Kanske tom riktigt listigt gjort av åklagaren (om det nu stämmer).

Hand?....det har sagts att armarna saknas.......men händerna kanske funnits hela tiden?
Citera
2011-04-12, 19:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffigt
Hand?....det har sagts att armarna saknas.......men händerna kanske funnits hela tiden?

Armarna saknas fortfarande vad vi vet och det är antagligen ett skrivfel för att han hade fingrar från fingeravtryck i minnet. Det ska nog vara tejp runt ben.
Citera
2011-04-12, 19:59
Medlem
Timeouts avatar
Det kan finnas en anledning till varför armarna är väldigt väl gömda.

Enligt info ska SB även ha handlat snöre på Willys...
Band han Eva innan han ströp henne?
Är det därför han inte hade några avvärjningsskador... vad vi vet...?

Har SB använt snöre så borde det synas på hennes armar...
Tejp har han använt till "paketen"... eller använde han snöre till dom med?

Det här blir bara värre och värre... och tankarna springer iväg mot det otänkbara...
Talade han om för Eva att han skulle döda henne och varför... eller förstod hon... innan han skred till verket?

Edit: Uppgiften om snöret är inte 100% men får den verifierat lite senare. Än så länge är den bara 90%.
Senast redigerad av Timeout 2011-04-12 kl. 20:10.
Citera
2011-04-12, 20:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Har en nära bekant (som jag har 100%-igt förtroende för) som arbetar på Willys som ligger längs Norrköpingsvägen i Örebro (nära universitetet).

Detta fann man och kunde sedan relativt lätt koppla GM till dessa inköp. Antagligen via videoövervakning och kortköp? Kortköp är jag inte säker på, men kan verkligen GM varit så korkad? Enligt min näre bekante som jobbar på Willys hade kassörskan i det aktuella fallet själv ha reagerat på att mannen köpt så sjukt mycket Klorin, dessutom hade han köpt mycket tejp och en stor mängd svarta sopsäckar.

Har han, som påstås, planerat att mörda och stycka henne i sin bostad, så kände han sig nog ganska lugn med sitt inköp.

Vet du om han handlade på morgonen? Det skulle vara lättare att förstå om inköpet gjordes då EM redan var död.
Citera
2011-04-12, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har han, som påstås, planerat att mörda och stycka henne i sin bostad, så kände han sig nog ganska lugn med sitt inköp.

Vet du om han handlade på morgonen? Det skulle vara lättare att förstå om inköpet gjordes då EM redan var död.

Vet tyvärr inget om tiden. Det var liksom inte relevant just då, det var mer att det isade i hela kroppen när man fick veta om VAD han hade handlat och VAR.... och MÄNGDEN då...
Citera
2011-04-12, 22:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det kan finnas en anledning till varför armarna är väldigt väl gömda.
Enligt info ska SB även ha handlat snöre på Willys...
Band han Eva innan han ströp henne?
Är det därför han inte hade några avvärjningsskador... vad vi vet...?

Har SB använt snöre så borde det synas på hennes armar...
Tejp har han använt till "paketen"... eller använde han snöre till dom med?

Det här blir bara värre och värre... och tankarna springer iväg mot det otänkbara...
Talade han om för Eva att han skulle döda henne och varför... eller förstod hon... innan han skred till verket?

Edit: Uppgiften om snöret är inte 100% men får den verifierat lite senare. Än så länge är den bara 90%.
Funderade också på om armarna var extra väl gömda för att dom varit bundna. Men om man tänker efter en gång till borde det inte väga så tungt; styckningen och märkena efter upphängning måste väl anses vara långt värre?

Sen kan han ändå ha gjort det och det kan förkara avsaknaden av avvärjningsskador. Men det fanns grannar i huset och de säger att huset är mycket lyhört; så då tycker man ju att dom i alla fall borde ha hört något. Om inte annat så stegrade röster eller rop på hjälp
Citera
2011-04-12, 22:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Vet tyvärr inget om tiden. Det var liksom inte relevant just då, det var mer att det isade i hela kroppen när man fick veta om VAD han hade handlat och VAR.... och MÄNGDEN då...
Låter som om vi talar om 10-tals flaskor? Har du nån ungefärlig siffra?
Citera
2011-04-12, 22:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Detta fann man och kunde sedan relativt lätt koppla GM till dessa inköp. Antagligen via videoövervakning och kortköp? Kortköp är jag inte säker på, men kan verkligen GM varit så korkad?

Enligt min näre bekante som jobbar på Willys hade kassörskan i det aktuella fallet själv ha reagerat på att mannen köpt så sjukt mycket Klorin, dessutom hade han köpt mycket tejp och en stor mängd svarta sopsäckar.

Ok, tack för det. enligt den tidigare källan som hävdade Klorinköp handlade det om 1 kartong + några till, vet du hur många?
Då stämmer alltså inte vad som tidigare stått att han köpte två rullar med platsäckar och en tejprulle?
Citera
2011-04-12, 22:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nej, den ligger inte alls nära golfhallen. Tvärtom på andra sidan stan. Tingslagsgatan 7 i Örebro är adressen.

Länk till karta på http://kartor.eniro.se/m/aINK6

Notera närheten till Universitetet!

det låter rimligt. Enligt kartan ligger det mitt emellan universitetet och Stubbengatan, vilket kan betyda att han hämtade Eva strax efter inköpet.

Skulle han varit på Nima mellan varven är det enligt kartan ca 4 km dit från universitetet och tar ca 5-7 minuter att köra dit.

Ligger golfhallen åt samma håll som kroppsdelarna hittades?
Citera
2011-04-12, 22:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Klorinet är inget som är nämnt i Polisens pressmeddelande då man redogjorde för inköpet . Man säger tejp och säckar men inget klorin står med , kan någon förklara varför ?
Citera
2011-04-12, 22:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klorinet är inget som är nämnt i Polisens pressmeddelande då man redogjorde för inköpet . Man säger tejp och säckar men inget klorin står med , kan någon förklara varför ?

Det är väldigt mycket som inte står i pressmeddelandet.
Vad de där skrivit är de mest framträdande bevisen för att inte Örebroarna skulle vara rädda för att en mördare gick lös.
Jag tror att även uppgiften om blod i klockan stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in