2011-04-13, 00:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Hittade faktiskt artikeln, här kommer den

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12512440.ab

Från den artikeln...
"Sambon och parets närmsta krets vägrar tro att mannen haft ett hemligt förhållande med Eva, 51.
– Hon tror att han är oskyldig och att han kommer att släppas snart. Vi tror inte att han kan ha gjort det polisen påstår. Det är så långt från den person vi känner, säger en vän."

När det gäller detta som jag skrev tidigare...
Citat timeout:
Nej AA var helt ovetande av vad jag kan förstå... av det jag har fått veta bakom kulisserna... och från början så trodde hon verkligen på att han var oskyldig.
Men längre fram i utredningen så fick hon info och blev tvungen att ta till sig det ofattbara... hur långt fram vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Alla verkar vi har fått olika versioner att detta, men hon visste ju mycket väl att EM och SB tidigare haft ett förhållande....jag tror att hon misstänkte saker mycket tidigt men ville hålla kvar den fina fasaden runt SB och deras umgängeskrets

Jag menade ju att AA var helt ovetande om att SB hade mördat Eva och kunde inte tro honom om detta.
Men hon visste ju att Eva och SB hade varit tillsammans tidigare.

Edit: Här uttalar sig vänner om SB.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1057297-vannerna-vi-ar-chockade

Alla verkar vara överens... han kan inte ha gjort det här... men det gjorde han.
Senast redigerad av Timeout 2011-04-13 kl. 00:53.
Citera
2011-04-13, 00:57
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från den artikeln...
"Sambon och parets närmsta krets vägrar tro att mannen haft ett hemligt förhållande med Eva, 51.
– Hon tror att han är oskyldig och att han kommer att släppas snart. Vi tror inte att han kan ha gjort det polisen påstår. Det är så långt från den person vi känner, säger en vän."

Citat timeout:
Nej AA var helt ovetande av vad jag kan förstå... av det jag har fått veta bakom kulisserna... och från början så trodde hon verkligen på att han var oskyldig.
Men längre fram i utredningen så fick hon info och blev tvungen att ta till sig det ofattbara... hur långt fram vet jag inte.

Jag menade ju att AA var helt ovetande om att SB hade mördat Eva och kunde inte tro honom om detta.

Alla verkar vara överens... han kan inte ha gjort det här... men det gjorde han.

Precis
Citera
2011-04-13, 01:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från den artikeln...

Citat timeout:

Man tror att man känner människor men det gör man ju inte.
Vad som rör sig i skallen på folk är otroligt svårt att veta.
AA måste ju verkligen vara chockad och hans föräldrar, fy fan!
Hans xfru och barnen.
Folk är nog mer kapabla att mörda än vad man tror.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-13 kl. 01:19.
Citera
2011-04-13, 01:24
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag tycker det är konstigt att ingen har sett Eva gå in i huset där SB bodde. Om allt var planerat och dom tillsammans åkte hem till honom, så tog han ju en väldigt stor risk. Det var väl folk i huset vid den tiden som kunde sett dom? Ingen heller i intilliggande hus som sett något. Att ingen lagt märke till varken när hon kom, eller forslades därifrån är märkligt.

Vad jag har sett på bilder på huset, så fanns det en parkering till vänster om huset. Om man parkerar där och sen väljer att gå in via källardörren på baksidan, så är det stor chans att ingen ser en. SB behöver ju bara ha dragit en vals om att han skulle ta med nåt upp från tvättstugan, för att få henne att gå med den vägen. han kan även ha gått ut den vägen sen för att hämta sina inköp, och även för att frakta ut paketen. Det är bara under några meter man är synlig från vägen när man går där, vad jag kan utläsa i alla fall. Kanske nån häri tråden som vet hur det ser ut på riktigt kan säga om det är så.

Men visst var det en risk han tog att ta med henne hem. Fast han verkar ju ha tagit en hel del fler risker hela vägen. Hämta henne utanför jobbet t.ex. Kanske trodde han att det var så extremt långsökt att en studierektor på universitetet skulle begå ett sånt brott att han trodde han skulle klara sig från misstankar bara för det.
Citera
2011-04-13, 01:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Vad jag har sett på bilder på huset, så fanns det en parkering till vänster om huset. Om man parkerar där och sen väljer att gå in via källardörren på baksidan, så är det stor chans att ingen ser en. SB behöver ju bara ha dragit en vals om att han skulle ta med nåt upp från tvättstugan, för att få henne att gå med den vägen. han kan även ha gått ut den vägen sen för att hämta sina inköp, och även för att frakta ut paketen. Det är bara under några meter man är synlig från vägen när man går där, vad jag kan utläsa i alla fall. Kanske nån häri tråden som vet hur det ser ut på riktigt kan säga om det är så.

Men visst var det en risk han tog att ta med henne hem. Fast han verkar ju ha tagit en hel del fler risker hela vägen. Hämta henne utanför jobbet t.ex. Kanske trodde han att det var så extremt långsökt att en studierektor på universitetet skulle begå ett sånt brott att han trodde han skulle klara sig från misstankar bara för det.

Tror du inte han var van att smuggla in Eva i sin lya?
Det tror jag , dom har nog haft en del kuckalu förut i den lägenheten.
Han kan ju ha hämtat sina inköp senare och haft dom i bilen tills han skulle börja packa.
Klart dom gått på baksidan och så dolt som möjligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-13 kl. 01:35.
Citera
2011-04-13, 01:44
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tror du inte han var van att smuggla in Eva i sin lya?
Det tror jag , dom har nog haft en del kuckalu förut i den lägenheten.
Han kan ju ha hämtat sina inköp senare och haft dom i bilen tills han skulle börja packa.
Klart dom gått på baksidan och så dolt som möjligt.

Jo, jag tänkte så först, men sen tänkte jag att det inte stämmer att EM skulle gå med på att smyga. Hon var ju vad jag förstår ovetande om AA och trodde att hon och SB skulle flytta ihop. Då får jag inte ihop det med nåt smygande. För så fort hon hade kommit in i SB:s lägenhet skulle hon ju se att det bodde fler där.
Så nej, jag tror inte hon hade varit där förut.

Nu spekulerar jag igen.
Citera
2011-04-13, 02:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jo, jag tänkte så först, men sen tänkte jag att det inte stämmer att EM skulle gå med på att smyga. Hon var ju vad jag förstår ovetande om AA och trodde att hon och SB skulle flytta ihop. Då får jag inte ihop det med nåt smygande. För så fort hon hade kommit in i SB:s lägenhet skulle hon ju se att det bodde fler där.
Så nej, jag tror inte hon hade varit där förut.

Nu spekulerar jag igen.

Kan det ha varit så som väninnan sa i en tidning att de båda faktiskt bröt upp 1år innan , men att dem inte klarade av det ?
I så fall kan Eva varit medveten om AA .
Och han kan ha slagit i henne att han ändå ville flytta ihop osv .. och att hon gick på allt han sa.
Om hon inget visste vore ju den lägenheten helt stollig att ta med henne till då det skulle komma ett ilsket utbrott .

En sak som jag undrar över här:
Trots att åklagaren presenterade teknisk bevisning som fingeravtryck på den styckade kvinnokroppen och blod från kvinnan i den lägenhet som den mordmisstänkte delade med en annan kvinna så fortsatte den misstänkte mannen att neka till brottet.
Felskrivning eller korrekt?
Har för mig jag läst att det fanns avtryck på torson men är inte säker.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=13525&artikel=4 430631

Nu har man på Örebro häktet bestämt att man inte får ha sin egna skor med snöre utan nu gäller skor med kardborreband.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-13 kl. 02:19.
Citera
2011-04-13, 02:22
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Kan det ha varit så som väninnan sa i en tidning att de båda faktiskt bröt upp 1år innan , men att dem inte klarade av det ?
I så fall kan Eva varit medveten om AA .
Och han kan ha slagit i henne att han ändå ville flytta ihop osv .. och att hon gick på allt han sa.
Om hon inget visste vore ju den lägenheten helt stollig att ta med henne till då det skulle komma ett ilsket utbrott .

Jo, men troligen var väl hans avsikt att hon aldrig skulle komma levande därifrån. Och då skulle ju bara ett utbrott från hennes sida göra det lättare för honom att sätta sina vidriga planer i verket.

Usch, det är svårt att funderar i de banorna.
Citera
2011-04-13, 02:26
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
En sak som jag undrar över här:
Trots att åklagaren presenterade teknisk bevisning som fingeravtryck på den styckade kvinnokroppen och blod från kvinnan i den lägenhet som den mordmisstänkte delade med en annan kvinna så fortsatte den misstänkte mannen att neka till brottet.
Felskrivning eller korrekt?
Har för mig jag läst att det fanns avtryck på torson men är inte säker.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=13525&artikel=4 430631

Nu har man på Örebro häktet bestämt att man inte får ha sin egna skor med snöre utan nu gäller skor med kardborreband.

Såg ditt tillägg nu. Jag har också uppfattat det som att de har funnit hans fingeravtryck på hennes kroppsdelar, dock minns jag inte exakt var. Men journalisterna har lite svårt att formulera sig emellanåt, så det är ju möjligt att de menade på paketen, inte på kroppen.
Citera
2011-04-13, 02:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jo, men troligen var väl hans avsikt att hon aldrig skulle komma levande därifrån. Och då skulle ju bara ett utbrott från hennes sida göra det lättare för honom att sätta sina vidriga planer i verket.

Usch, det är svårt att funderar i de banorna.

Ja det är lite klurigt . Tänkte på fingeravtryck och annat då det gäller en partner det är ju lite lättare att förklara bort en del .
Som det med kroppen och avtryck , det är ju egentligen ganska lätt att förklara .
Samma med hårstrå och annat i hans bil som kan ha varit spår av Eva och det blir ju mer eller mindre värdelöst som bevisning .
Undrar hur mycket han red på just den biten.
Vad jag förstår så hade han hela tiden argument om att man inte hade en hel kropp.
Citera
2011-04-13, 06:24
Medlem
Jag tror att Eva's och SB kärlekshistoria är något som kommer att gå till historien. Såsmåningom kanske både bok och film.

De var så attraherade av varandra att de inte kunde vara isär nån längre stund. Det normala vardagslivet fungerade inte. De var båda överens om att deras relation inte fungerade. Jag menar SB satt ju till och med o kollade på Eva under hennes lektioner. Men både försökte bryta. SB skaffade sambo AA och Eva försökte på sitt håll. När Eva meddelade SB att även hon hade hittat nån som hon dejtade så brast det för SB. Han klarade inte det och så blev det som det blev. Det skulle isåfall vara motivet.

Jag talar delvis av egen erfarenhet. För ca 10 år sedan så träffade jag en tjej och det blev en ömsesidig förälskelse som jag inte trodde var möjlig. Vi misskötte allt utom oss själva under mer än ett års tid. Arbete, annat umgänge, familjer ja allt annat. Jag satt på ett kontor och gjorde inget annat än pratade med henne i telefon, 8 timmar??? Känns helt otroligt idag. Vi hade sex överallt och blev påkomna vid ett antal tillfällen. Men en underbar tid som jag aldrig kommer att få uppleva igen.

Vi är fortfarande ett par, särbos, men nu pratar vi bara i telefon nån timme per kväll så vi har lugnat ner oss.
Citera
2011-04-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Enligt Aftonbladet så fattade polisen att det var S som var gm, men blev oerhört frustrerade då de finkammat hela bostaden utan spår. Det sista de gjorde i ren desperation var tydligen att bryta upp parketten, vilket är rätt smart tänkt, då det ju är svårt att städa under en parkett.

Jag har lite svårt att tro att en välstädad parkett skulle väckt misstanke. Vem vill inte ha en välstdad parkett? (jag är manisk med vår parkett).

Som jag uppfattar saken så har polisen sett SPÅR på stora mängder blod (ev genom belysa med hjälp av Luminol)men inte funnit blod i den okontaminerade mängd som krävs för att fastställa DNA.
Funderar om Klorin ev förstör DNA-t. I så fall kan dom sett att blod städats upp från ytan men inte kunna fastställa DNA-t. Först efter golvet bröts upp å Klorinfritt blod fanns under parketten dit Klorinet inte trängt.
Givetvis spekulationer från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in