2011-03-08, 18:05
Medlem
[quote=MrsMagoo]
Nu är det inte så att Eva hade en hämnd på gång utan det är enbart i din fantasi.
Inte heller smutskastade hon Stefan som du kan belägga här.
Så att hamra in fel information är kanske inte att föredra.
QUOTE]

Får jag fråga hur du så tvärsäkert kan säga att det är så? Allt som kan vara negativt för Eva, vägrar du att tro.
Tänk, om det kanske är så ändå
Citera
2011-03-08, 18:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
=TantHilda]
Får jag fråga hur du så tvärsäkert kan säga att det är så? Allt som kan vara negativt för Eva, vägrar du att tro.
Tänk, om det kanske är så ändå

Då lägger du upp det här med dina bevis på att det är så tills dess ha gärna dina teorier till vad det är och inget annat.
Den dagen jag ser det svart på vitt att Eva över huvudtaget har varit allt hon påstås i den här tråden då först kan jag ändra mig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-08 kl. 18:12.
Citera
2011-03-08, 18:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Har det verkligen bekräftats att han ändrat sina uppgifter enligt ovanstående? Jag har inte kunnat hitta den informationen i några artiklar om fallet. Jag har inte heller sett någonstans att han först förnekat att han träffat Eva den 29:e.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag letar artiklar för fullt... men vi är ju flera som har haft problem med att vissa artiklar har försvunnit från nätet... och då är det inte lätt.

Hittade detta under tiden som jag letade efter annat...

Jag har inte läst uppgiften att SB först förnekade att de hade träffats på sistone, jag har hört det. Antagligen i riksnyheterna, eftersom jag inte hittar klippet.

Jag tror f ö inte att man, med korrigera, menar "byta ut" sin version, utan kanske förtydliga de svar man redan har givit.
Om de kommer med 10 påståenden så kanske han inte bara kan svälja det, utan vill kanske utveckla det första svaret.
Det behöver nödvändigtvis inte betyda att han har talat osanning från början, men frågan/påståendet kanske kräver en djupare förklaring.
Citera
2011-03-08, 18:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag letar artiklar för fullt... men vi är ju flera som har haft problem med att vissa artiklar har försvunnit från nätet... och då är det inte lätt.

Jag har också den informationen sen tidigt i det här fallet.
Så någonstans fanns den och kanske inte är helt orimligt att det va en av orsakerna till att man misstänkte honom så snabbt.( tror jag))
Historier som ändras är tydliga lögner i samband med förhör.
Citera
2011-03-08, 18:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har också den informationen sen tidigt i det här fallet.
Så någonstans fanns den och kanske inte är helt orimligt att det va en av orsakerna till att man misstänkte honom så snabbt.( tror jag))
Historier som ändras är tydliga lögner i samband med förhör.

Han kan ju inte ha haft en tanke på kameran, då skulle han ha insett att ärlighet varar längst.
Nu drog han misstankarna på sig, vilket han är skyldig eller ej.

Jag tror inte att kamerabilden kom polisen tillkänna förrän till den första häktningsförhandlingen, 4/1.

Men att förneka att de öht hade träffats, det rimmade nog illa med vad EM:s familj hade berättat för polisen.
Citera
2011-03-08, 18:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Berätta gärna mer vad motivet var i Carlas fall, var det ett impulshandling som ledde fram till det mordet eller var det något som byggdes upp under en längre tid?

Det kan du väl svara på bäst själv eftersom du var en flitig skribent i den tråden.
https://www.flashback.org/t1373941

Enligt Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/181kvinnordodade/article8677800.ab

Carla Saado, 31
Dödad 29 november 2010
Carla, som var sjuksköterska, hade precis varit på anställningsintervju. Hon hade träffat en ny man och ville söka ensam vårdnad om de två barnen. Under många år var hon rädd för ex-maken Musa Kara men nu tog hon mod till sig och berättade om planerna. Han hotade att döda henne och hon ringde polisen. Dagen efter köpte han en kniv och väntade utanför hennes port.

Lite OT men som svar på tidigare påstående i den här tråden att kvinnor inte dödades när förhållanden var avslutade.
Citera
2011-03-08, 18:23
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Jag för min del tror inte för ett ögonblick på en människa som först förnekar att dom har setts den dagen... sen ändrar det till att han hämtat henne på eftermiddagen... och sen ändrar den uppgiften igen när han blir överbevisad av kamerabilder.

Menar du kanske att ju mer han ljuger desto större blir chansen att han till slut ska berätta sanningen?

Konstigt nog så får jag inga PM som jag bedömer dom ren desinformation.
Varför får DU dom?
Eller bedömer du PM som pratar gott om Eva som desinformation?
Åtminstone tycks det inte bekymra åklagerskan. Ur NA pappersupplagan:
Citat:
/.../Åklagare Helena Eckerrot Flodin ser inget anmärkningsvärt i att 51-åringen ändrat sin berättelse.
- Det är inte så konstigt om man suttit länge och funderat på vad som har hänt, säger hon
Citera
2011-03-08, 18:24
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tror f ö inte att man, med korrigera, menar "byta ut" sin version, utan kanske förtydliga de svar man redan har givit.
Om de kommer med 10 påståenden så kanske han inte bara kan svälja det, utan vill kanske utveckla det första svaret.
Det behöver nödvändigtvis inte betyda att han har talat osanning från början, men frågan/påståendet kanske kräver en djupare förklaring.
Ja, angående de här tio "ändringarna" är det ju värt att konstatera att "51-åringen har kommit med nya förklaringar om vad han gjorde den dagen Eva Magnusson försvann. Men han har inte ändrat sig på några avgörande punkter. 51-åringen fortsätter envist att neka till mordanklagelserna.
- Det finns saker som han har ändrat i och för sig, men själva tidsaxeln är densamma, säger hans advokat Carl H Robson.
Åklagare Helena Eckerrot Flodin ser inget anmärkningsvärt i att 51-åringen ändrat sin berättelse.
- Det är inte så konstigt om man suttit länge och funderat på vad som har hänt, säger hon."
Källa: NA:s pappersupplaga, 5 mars
Citera
2011-03-08, 18:26
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Du kanske skulle ta och läsa på lite när det gäller det fetade för du är ute och cyklar totalt.
Carla tex hade väl bott själv länge...

Du vet ju heller ingenting om något som gäller SB:s och Evas relation... du har bara hypoteser och gissningar.

Statistiken handlar ju dessutom om vad som har skett i tidigare fall. Det är ingen fiktion!
Och meningen... har eller har haft haft en relation till säger ju att det i en del fall är avslutade förhållanden.
Har du svårt för orden "mentalt" och "praktiskt" kan jag hjälpa dig att reda ut begreppen.
Citera
2011-03-08, 18:26
Medlem
leoeinsteins avatar
Om MG fälls för detta ( vilket jag tror att polisen har säkrat bevis för) så kommer hans DNA att testas mot andra olösta fall....det görs alltid i så grova brott....
Citera
2011-03-08, 18:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leoeinstein
Om MG fälls för detta ( vilket jag tror att polisen har säkrat bevis för) så kommer hans DNA att testas mot andra olösta fall....det görs alltid i så grova brott....

Görs det endast vid en fällande dom, och alltså inte "bara" för att han sitter häktad som misstänkt?
Citera
2011-03-08, 18:28
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Det kan du väl svara på bäst själv eftersom du var en flitig skribent i den tråden.
https://www.flashback.org/t1373941

Enligt Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/181kvinnordodade/article8677800.ab

Carla Saado, 31
Dödad 29 november 2010
Carla, som var sjuksköterska, hade precis varit på anställningsintervju. Hon hade träffat en ny man och ville söka ensam vårdnad om de två barnen. Under många år var hon rädd för ex-maken Musa Kara men nu tog hon mod till sig och berättade om planerna. Han hotade att döda henne och hon ringde polisen. Dagen efter köpte han en kniv och väntade utanför hennes port.

Lite OT men som svar på tidigare påstående i den här tråden att kvinnor inte dödades när förhållanden var avslutade.
För honom var det nog inte avslutat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in