Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Ja, angående de här tio "ändringarna" är det ju värt att konstatera att "51-åringen har kommit med nya förklaringar om vad han gjorde den dagen Eva Magnusson försvann. Men han har inte ändrat sig på några avgörande punkter. 51-åringen fortsätter envist att neka till mordanklagelserna.
- Det finns saker som han har ändrat i och för sig, men själva tidsaxeln är densamma, säger hans advokat Carl H Robson.
Åklagare Helena Eckerrot Flodin ser inget anmärkningsvärt i att 51-åringen ändrat sin berättelse.
- Det är inte så konstigt om man suttit länge och funderat på vad som har hänt, säger hon."
Källa: NA:s pappersupplaga, 5 mars
- Det finns saker som han har ändrat i och för sig, men själva tidsaxeln är densamma, säger hans advokat Carl H Robson.
Åklagare Helena Eckerrot Flodin ser inget anmärkningsvärt i att 51-åringen ändrat sin berättelse.
- Det är inte så konstigt om man suttit länge och funderat på vad som har hänt, säger hon."
Källa: NA:s pappersupplaga, 5 mars
Robsons uttalande ser jag från två håll.
Dels säger han... Det finns saker som han har ändrat i och för sig... och det tyder ju på att han HAR ändrat sina uppgifter.
Dels... men själva tidsaxeln är densamma, säger hans advokat Carl H Robson.
Och det ser jag som att Robson är ju trots allt försvarare och måste försvara sin klient och det är ju inte första gången vi hör en advokat försköna sin klient.
Att åklagaren inte ser något anmärkningsvärt i att SB ändrar sina uppgifter kan ju bero på att dom flesta som sitter i häkte för grova brott brukar ändra sina uppgifter.
Det mest graverande här i mina ögon är... Det finns saker som han har ändrat i och för sig... och för mig betyder det...
Är man oskyldig så är man väldigt noga med sanningen från början för att inte bli misstänkt för att ljuga och då framstå som ännu mer misstänkt i fallet.
Med rent mjöl i påsen behöver man inte ljuga.
Dessutom är det fanken så mycket besvärligare att hålla reda på lögnerna...
Sanningen den minns man lätt!