Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Jag åkte förbi strax efter 18 och då stod ytterdörren öppen, och vissa fönster. De bilar som brukar stå där stod där. Bl. å en liten vit skåpbil. Jag tänkte direkt på att huset stod så öppet och såg välkomnande ut jämfört med förut när det varit helt tyst och igenbommat och inte ens lampor lyst på kvällen.
För övrigt så tror jag att mordet definitivt hade att göra med deras relation. Hade det handlat om ngt annat skulle det väl inte ha aktualiserats just i samband med att EM fär veta att han är sambo? Ngt måste givetvis ha hänt som gjort att EM inte stod ut med situationen och gjorde slut, sa upp sig på jobbet och inte ville ha ngt med honom att göra mer. Det klarar inte SB av. Han har ju uppenbarligen velat leva sitt dubbelliv...
Jag har också tidigare i strängen sagt som flera andra att det var AA som SB var rädd för /skulle få veta om hans dubbelliv. Det var det HEF antydde i sitt utlåtande. Eller hade EM redan berättat för AA, och SB mördade henne pga att han nu mist båda sina kvinnor.
För övrigt så tror jag att mordet definitivt hade att göra med deras relation. Hade det handlat om ngt annat skulle det väl inte ha aktualiserats just i samband med att EM fär veta att han är sambo? Ngt måste givetvis ha hänt som gjort att EM inte stod ut med situationen och gjorde slut, sa upp sig på jobbet och inte ville ha ngt med honom att göra mer. Det klarar inte SB av. Han har ju uppenbarligen velat leva sitt dubbelliv...
Jag har också tidigare i strängen sagt som flera andra att det var AA som SB var rädd för /skulle få veta om hans dubbelliv. Det var det HEF antydde i sitt utlåtande. Eller hade EM redan berättat för AA, och SB mördade henne pga att han nu mist båda sina kvinnor.
Tycker du det verkar som att MT hade mist sambon?
Vad HEF "antydde" i sitt utlåtande är helt och hållet din tolkning av det.
Det fanns ett vittnesmål som placerade både BO och MT i Närkes Kil samt ett som placerade BO något senare i Nora. Detta var efter den tidpunkt som det antogs att BO avlidit. Så det är ju inte omöjligt att BO självmant uppsökt MT på kvällen.
Det finns inget som bekräftar att BO skulle gjort slut med MT.
Vi överens om att motivet finns i deras förhållande.