2011-02-22, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Frågan var uppe för x antal sidor sedan om BOs bil.
Den stod där hela dagen efter hon ställt den där.

Vänta nu, här behövs förtydliganden för det känns som det är lätt hänt det blir missförstånd.

När du säger att den stod där hela dagen, efter att Eva ställt den där, så undrar jag vilken dag ställde hon bilen där, dagen innan hon försvann eller samma dag hon försvann?
Citera
2011-02-22, 15:52
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
/.../Informationen löd att bilen var orörd i garaget med nycklarna kvar i bilen om det sista stämmer vet man inte. Kommer inte ihåg om det var Wide eller vem som sa att bilen inte hade varit körd .
Hur skulle man kunna veta att den var orörd?
Citera
2011-02-22, 15:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Undrar om denna Elin varit en elev till Eva. I så fall fick kanske Eva korrekturläsa uppsatsen eller bads hon om att formulera en idé, något som kan ha väckt hennes nyfikenhet kring ämnet. Alternativt, om i Öru.s korridörer ryktades att hon var ganska frigjord, kan hon tom ha varit en av de intevjuade "sexuellt undergivna" kvinnorna som uppsatsen handlar om.

Vad får dig att tro att BOs skulle vara den sexuellt undergivna?
Vad har BDSM för relevans i det här mordfallet?

Är man mer potentiell som mördare och styckning för man är sexuellt aktiv inom Bdsm?
Så om man är frigjord då är man anhängare av Bdsm?
Nej troian va inne och menade att det spåret va kallt redan då det togs upp första gången.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 15:57.
Citera
2011-02-22, 15:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vänta nu, här behövs förtydliganden för det känns som det är lätt hänt det blir missförstånd.

När du säger att den stod där hela dagen, efter att Eva ställt den där, så undrar jag vilken dag ställde hon bilen där, dagen innan hon försvann eller samma dag hon försvann?

Du får leta bakåt jag sitter inte och bläddrar efter sånt som redan varit uppe.
Samma dag hon försvann ska den ha stått där hela dagen.
Citera
2011-02-22, 15:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Hmm, okej.

Så vi kan stryka påståendet att Evas bil ska ha setts vid grustaget denna dag med motorn på tomgång.
Citera
2011-02-22, 16:00
Medlem
Citat:

Då var alltså inte hennes bil varken på Nygatan eller Nora eller någon annan stans den aktuella dagen?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hmm, okej.

Så vi kan stryka påståendet att Evas bil ska ha setts vid grustaget denna dag med motorn på tomgång.

Japps tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Då var alltså inte hennes bil varken på Nygatan eller Nora eller någon annan stans den aktuella dagen?

Beror kanske på vilken tid hon har väl kört dit den hyfsat tidigt. Sen är den orörd så uppfattade jag det hela.
Citera
Medlem
Citat:

Är man mer potentiell som mördare och styckning för man är sexuellt aktiv inom Bdsm?Så om man är frigjord då är man anhängare av Bdsm?
Nej troian va inne och menade att det spåret va kallt redan då det togs upp första gången.
Får jag svara?

Nej men man kanske är lika potentiell som nån annan. Och kanske kanske kan man finna en tråd om man nystar i dom sammanhangen. För det finns väl inget som säger att Eva inte skulle finnas i dom kretsarna?
Citera
2011-02-22, 16:06
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Det namnet har jag fått PM om att den personen ska man kolla upp vilket jag tror är ett jäkla påhitt bara.

Sam Molander och EM kände uppenbarligen varandra. Jag tror det var i Ny Tekniks artikel om luftbilen som hon omnämndes som hans kompanjon.
Citera
2011-02-22, 16:08
Medlem
Citat:
Japps tyvärr.

Beror kanske på vilken tid hon har väl kört dit den hyfsat tidigt. Sen är den orörd så uppfattade jag det hela.

Nu verkar det lite konstigt? Vem vet att bilen var orörd den dagen hon försvann? Det var väl inte den dagen som bilen hittades i garaget?
Citera
2011-02-22, 16:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Sam Molander och EM kände uppenbarligen varandra. Jag tror det var i Ny Tekniks artikel om luftbilen som hon omnämndes som hans kompanjon.

Och du tycker det är ett hett spår i mordfallet?
Eller vad syftar du på ?
Det har varit upp i tråden om luftbilarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Nu verkar det lite konstigt? Vem vet att bilen var orörd den dagen hon försvann? Det var väl inte den dagen som bilen hittades i garaget?

Nej det är inte konstigt den bilen är inte körd efter hon satt sig MG liknande bil modell.
Du får googla eller kolla bakåt i tråden. Den hittades på eftermiddagen samma dag som hon försvann så har jag uppfattat det hela.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 16:19.
Citera
2011-02-22, 16:14
Medlem
urkinhas avatar
Citat:

Är man mer potentiell som mördare och styckning för man är sexuellt aktiv inom Bdsm?
Så om man är frigjord då är man anhängare av Bdsm?

Rättare sagt, att hon kunde ha synpunkter/kunskap om ämnet, utan att nödvändigtvis vara en av de undergivna kvinnor. Diskussionen om sexuell frigörelse är irrelevant i trådens sammnhang. (Använde ordet "frigjord" i saknaden av ett bättre ord för vad jag ville förmedla). Däremot vore inte OT att diskutera om SB och/eller EM sysslade med bdsm, i fallet det skulle leda till orsak/motiv eller vad det numera kallas för i tråden: dvs, i fallet att EM hade fått tagit på bilder av SB som han inte visste om eller ville absolut inte att de sprids överallt. Material som hon kunde använda för att få honom att göra som hon ville, tex.
Senast redigerad av urkinha 2011-02-22 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in