2011-02-25, 22:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Vad kan man tolka ut av detta? Att polisen fortfarande söker i Kilsbergen är ingen hemlighet, men Örebros innerstad...?

Men NV, blir inte det vid U 21, stjärnhusen, golfklubben etc.
Nån nämnde röda trevåningshus, tror att förslaget blev Varberga, och att det skulle vara intressant i fallet.
Citera
2011-02-25, 22:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cool-Evert
Det är motstridigt. Det att den misstänkte blev gripen så fort och att polisen var i rätt härad när de letade efter kroppen får en att tro att de vet mycket. Samtidigt verkar de nu famna i tomrum när det gäller brottsplatser.

De hade pejlat EM:s mobil till platsen, då sattes intensiva sökinsatser in. Men det krävdes ändå en privat hund för jobbet.
Citera
2011-02-25, 22:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Det här har ju jag redan kommenterat. Det underliga då är ju att denna personen inte lämnat ett enda spår efter sig. Inga telefonsamtal, inga sms, inga mejl, ingen har sett honom tillsammans med Eva.
Personen kan ju vara någon som EM känner och kommunicerar med sedan lång tid tillbaka. Och då finns det telefonsamtal, sms och sånt men ingen kanske tänker på att koppla ihop det på rätt sätt.

Finns även andra möjligheter: Det har här och där sagts att polisen pejlat en av hennes mobiltelefoner. Om hon haft flera kan hon ha kommunicerat med olika personer via olika telefoner.
Citera
2011-02-25, 22:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4tune
Från na.se fredag kväll:
Åklagaren tror inte på åtal nästa måndag

Det blir sannolikt inget åtal mot den mordmisstänkte 51-åringen nästa måndag.
– Jag kommer förmodligen begära att han omhäktas då, säger åklagare Helena Eckerrot-Flodin.

-------
Teoretiskt kan 51-åringen omhäktas på samma bevisning som vid förra häktningsförhandlingen. Det beror på hur starka bevisen är mot mannen. Men i praktiken måste åklagaren presentera nya uppgifter som talar för att han ska sitta kvar i häkte.
– Vi måste visa att vi har arbete kvar att göra och att utredningen skrider framåt. Och det gör den enligt vår uppfattning. Det rullar på, säger Eckerrot-Flodin.

-------

Vilka svar man redan fått från SKL vill Helena Eckerrot-Flodin inte gå in på.
Fortfarande har polisen inte hittat platsen där Eva Magnusson mördades. Efter förra häktningsförhandlingen, den 8 februari, sa åklagaren att området man letar i har snävats in.
--------
Senaste förhöret med 51-åringen hölls i torsdags i förra veckan. Den här veckan har inga regelrätta förhör hållits med honom.
Han är fortfarande den ende personen som misstänks i utredningen.
Om polis/åklagare först säger att de snävat in sökområdet efter mordplats och sedan säger att sökandet pågår i Kilsbergen samt i Örebro innerstad så får man väl dessvärre en känsla av att de har en bra bit kvar...
Citera
2011-02-25, 22:56
Medlem
Funderar ibland på om vi inte ser skogen för trädens skull.... Om vi alla satte oss en stund och försökte tänka tvärt om? Kanske vi skulle komma på nåt?
Citera
2011-02-25, 23:00
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
De hade pejlat EM:s mobil till platsen, då sattes intensiva sökinsatser in. Men det krävdes ändå en privat hund för jobbet.
Du har nog rätt i det, en cirkelsektor med en deltaradie var sista spåret efter Eva. Den fjärde dimensionen tiden avgjorde var de letade.
Citera
2011-02-25, 23:08
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om polis/åklagare först säger att de snävat in sökområdet efter mordplats och sedan säger att sökandet pågår i Kilsbergen samt i Örebro innerstad så får man väl dessvärre en känsla av att de har en bra bit kvar...

För mig låter det som att de i Kilsbergen letar för att hitta de resterande delarna men att Mord/styckningsplatsen skedde i stan eller hur tänker ni andra
Citera
2011-02-25, 23:08
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Jag är tvåa på detta, men det var nog inte Bergslagsleden som var förstörd av timmerarbeten om jag uppfattat det rätt. Och polisens "dementi" handlade om att det inte fanns något som tydde på att en skidåkare placerat ut delarna "med tanke på dessas placering". Vad detta innebär står inte klart för mig. Jag besvarar för övrigt gärna frågor...

I så fall fortsätter jag undra...

Hur ser det ut med de "raststugor" som finns längs skidspåren? På denna karta tex

http://www.regionorebro.se/download/...leden_8_sv.pdf

Rastplatserna (finns flera) har enligt teckenförklaringen "vindskydd, eldplats, sopställ och torrtoalett", men kan tänka mig att de är lite enkla iofs, men en raststuga är kanske bättre inredd med lite redskap i fallet man behöver "rasta" lite längre än förväntat. Vet du det? Skulle en sådan kunna användas för mindre koscher ändamål?
Senast redigerad av urkinha 2011-02-25 kl. 23:31.
Citera
2011-02-25, 23:18
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
För mig låter det som att de i Kilsbergen letar för att hitta de resterande delarna men att Mord/styckningsplatsen skedde i stan eller hur tänker ni andra

Det låter troligt

Länk till artikeln:

http://na.se/nyheter/orebro/1.1116571-aklagaren-tror-inte-pa-atal-nasta-mandag
Citera
2011-02-25, 23:37
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:

Om man tänker på de uppgifter vi har vad SB gjorde på förmiddag och vid lunchtid: tränade, tvättade, spelade golf, dök upp fram och tillbaka på jobbet så allt måste ha skett i stan. Han då måste ha rört sig rätt så mycket och då knappast troligt att han gjorde större sträckor.
Så klart om SB är skyldig.
Citera
2011-02-25, 23:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Har man fattat det först nu?
Att det förmodligen rör sig om en lägenhet?
Och att man kört bil eller motorfordon på upplogad väg då man placerat fynden.
Stämmer detta är den en bra statistisk analys.
Förutom socialgruppen då .

Citat:
Första påståendet : vilka dumheter du pratar, jag vet personer som ätit smärtstillande i många år p.g.a olika kroniska sjukdomar men de är inte det minsta aggresiva däremot kanske man kan bli grinig och trött på att alltid ha värk men det är en annan sak

Andra påståendet: Om detta är GM så har han självklart haft ett humör som vissa aldrig har märkt men att ifrågasätta vännernas påstående om att han är lugn och trevlig i de sammanhang som de träffat honom i finns det ingen anledning till anser jag jag tror inte att alla dessa som bekräftat detta har fel och du har rätt som över huvud taget aldrig har träffat personen ifråga. Trots att jag tar offrets parti så sitter jag inte och hittar på de mest märkliga påståenden om denna MG lite får man väl sansa sig ändå.

Och här kom du med icke fakta igen eller ska jag tolka det som du är totalt utan vetskap om den här biten?
Så den trevliga och sympatiske SBs vänner som hyllar honom i blaskorna va dom medvetna om vilken lögnhals och vilka otrohetsaffärer han hade eller var det grabbgänget som ryggdunkade bara?
Pinsamt doktor -miller!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-25 kl. 23:58.
Citera
2011-02-25, 23:56
Medlem
Citat:
Vad kan man tolka ut av detta? Att polisen fortfarande söker i Kilsbergen är ingen hemlighet, men Örebros innerstad...?

Tycker att det senaste dagarna rört sig ovanligt många polisbilar i ett ganska litet område kring Malmgatan, Markgatan och Fogdegatan. Kanske bara slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in