2011-01-29, 02:31
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Sjävklart!Det är därför SB,sitter,där han sitter!Men visst är det märkligt,
att Polisen icke går ut med, att de saknar handväska,eller dylika ting!
Så,visst verkar de att hava kött på benen.

ja det tror jag också hade de gått ut med mer information så tror jag att allmänheten hade kunnat hjälpt till mycket snabbare för alla fynden hittills har ju gjorts av just vanligt folk. God natt Helmuths och alla spanare
Citera
2011-01-29, 06:43
Medlem
arrappappas avatar
Mordplatsen ??
Vad jag förstått så är polisen ute och letar i skogen efter mordplatsen/kärleksnästet,,märkligt

Om SB är GM och rektor på ÖU bör han ha nycklar till, och tillgång till en massa lokaler på universitetet, vilket bör vara den uppenbara platsen att söka mordplatsen på..
Måste ju finnas mängder med omklädningsrum och duschanläggningar, osv, som är lämpliga för styckningen
I lokalerna på universitetet bör ju även alla verktyg för att utföra styckningen finnas tillgängliga,,,

Så tänker jag iallfall, någon på plats i Örebro som har, uppslag, idéer på/om detta ???
Citera
2011-01-29, 07:19
Medlem
YONIs avatar
Han var mannen i hennes liv?! Och de skulle enligt väninnan flytta ihop nu under 2011. Bara det att han förnekar deras relation, verkar väldigt misstänkt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2309765/vaninna-han-skulle-flytta-ihop-med-eva
Citera
2011-01-29, 07:47
Medlem
MorbIdas avatar
Så, nu börjar även kollegerna bli misstänksamma: "om han förnekar henne vad kan han inte ljuga om då", tror jag att det stod i Expressen. Det är bra att de börjar bli misstänksamma. Nu kanske de börjar snacka lite mer och då inte bara om mt:s positiva sidor. Förstår deras dilemma. De gillar troligen mt och vill inte tro att han kan ha gjort något så hemskt. Men de gillar även Eva och tycker att hon förtjänar att inte bli förnekad. Man kan ju tänka att mt förnekar Eva för att rädda sitt samboförhållande. Tycker dock att det vore mera värt att slippa sitta misstänkt för ett styckmord. Han borde ju också vilja hjälpa polisen att hitta den rätta mördaren, genom att erkänna förhållandet och berätta allt han vet, om han nu säger sig vara oskyldig.
Sitt sambo förhållande kanske han ändå kan rädda, om sambon verkligen älskar honom. Konkurrenten är ju borta.....
Citera
2011-01-29, 07:53
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Så, nu börjar även kollegerna bli misstänksamma: "om han förnekar henne vad kan han inte ljuga om då", tror jag att det stod i Expressen. Det är bra att de börjar bli misstänksamma. Nu kanske de börjar snacka lite mer och då inte bara om mt:s positiva sidor. Förstår deras dilemma. De gillar troligen mt och vill inte tro att han kan ha gjort något så hemskt. Men de gillar även Eva och tycker att hon förtjänar att inte bli förnekad. Man kan ju tänka att mt förnekar Eva för att rädda sitt samboförhållande. Tycker dock att det vore mera värt att slippa sitta misstänkt för ett styckmord. Han borde ju också vilja hjälpa polisen att hitta den rätta mördaren, genom att erkänna förhållandet och berätta allt han vet, om han nu säger sig vara oskyldig.
Sitt sambo förhållande kanske han ändå kan rädda, om sambon verkligen älskar honom. Konkurrenten är ju borta.....

De måste väl vara enkelt för polisen att kolla vad de hade för förhållande. Det är bara att kolla bådas maillådor. Svårt att tro att de har inte skrivit mail till varann.
Citera
2011-01-29, 08:10
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
De måste väl vara enkelt för polisen att kolla vad de hade för förhållande. Det är bara att kolla bådas maillådor. Svårt att tro att de har inte skrivit mail till varann.

Ja, säkert har de mailat varandra. Ändå bra om omgivningen inte litar blint på att han är oskyldig och undanhåller fakta för att skydda honom. Kanske tänkte de från början att det de visste inte hade någon betydelse och valde att hålla inne med det. Kanske börjar de tänka om nu, om det stämmer att mt förnekar Eva. Kanske tycker de att hon är värd att inte förnekas.
Citera
2011-01-29, 08:27
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Ja, säkert har de mailat varandra. Ändå bra om omgivningen inte litar blint på att han är oskyldig och undanhåller fakta för att skydda honom. Kanske tänkte de från början att det de visste inte hade någon betydelse och valde att hålla inne med det. Kanske börjar de tänka om nu, om det stämmer att mt förnekar Eva. Kanske tycker de att hon är värd att inte förnekas.

Han har flyttat ihop med en kvinna för ett år sen efter att de träffats förut rätt så länge. Hur kan man förklara detta för en ev älskarinna? "Hjärta, henne ska jag bo med år 2010 och med dig flyttar jag 2011" ?
Hon må varit klok kvinna i alla sammanhang men inte i denna. Berättar man för arbetskollegor att man har hemlig förhållande med en annan kollega? Eller ljög hon för sig själv och vänner, kollegor?
Låter man sig nergraderas från en flickvän till en hemlig älskarinna så där utan vidare?
Och vad hennes närmaste om detta? Sa de inte "lägg av, han skiter i dig?"
Citera
2011-01-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Jag är högst osäker, men hoppas av två skäl att det är SB som är den skyldige.
Dels skulle det kännas för jävligt att ha behandlat honom på detta vis utan orsak och dels har chansen förmodligen gått förlorad att hitta en annan mördare.
Ja inte för jag villn att sb ska va gm men med tanke på denna tråds utveckling är hans liv föstört ändå så det känns som det inte spelar nån roll längre :-( och om han går fri och det bevisas att det är nån annan så hoppas jag att varken han eller nån nära till honom inte läser denna tråd
Citera
2011-01-29, 08:53
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Han har flyttat ihop med en kvinna för ett år sen efter att de träffats förut rätt så länge. Hur kan man förklara detta för en ev älskarinna? "Hjärta, henne ska jag bo med år 2010 och med dig flyttar jag 2011" ?
Hon må varit klok kvinna i alla sammanhang men inte i denna. Berättar man för arbetskollegor att man har hemlig förhållande med en annan kollega? Eller ljög hon för sig själv och vänner, kollegor?
Låter man sig nergraderas från en flickvän till en hemlig älskarinna så där utan vidare?
Och vad hennes närmaste om detta? Sa de inte "lägg av, han skiter i dig?"

Men det var väl helt nyligen som Eva fick veta om att SB bodde ihop med en annan och då konfronterade honom. Tror du inte att det var upprinnelsen till att hon nu är död??Det tror jag iaf.
Det förekommer emellanåt att män lever ett sånt här dubbelliv.Det finn t.o.m män som haft 2 helt olika familjer med barn och hus och klarat det genom att arbetat som resande. Ingen av fruarna har vetat om varandra. Så i mina ögon är det helt möjligt att han kört ett sånt dubbelspel.
Inte den första i historien isf.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2309765/vaninna-han-skulle-flytta-ihop-med-eva
Citera
2011-01-29, 09:00
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Har fått PM från en person som inte vill skriva på tråden. Det handlar om ett möte med EM en vecka dagarna före julafton:

"vi pratade som vanligt men det enda jag kommer ihåg var hennes ögon, de som i vanliga fall glittrade och log var så sorgsna.. vet inte hur jag ska beskriva det bättre...? det var inte rädsla eller trötthet som fanns där utan sorg...
Vårt möte var kort och det var mycket folk så inget spec blev sagt men den sorgsna blicken glömmer jag aldrig..."
Vad sorgligt. Kanske då hon fått veta om SB:s dubbelspel?
Citera
2011-01-29, 09:08
Medlem
Pethruss avatar
AB:s löp i dag: "Aftonbladet avslöjar: 51-ÅRINGENS KLOCKA VAR FULL MED BLOD." Då måste man köpa den...
Citera
2011-01-29, 09:08
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Hans mobil måste ju vara smockfull med raderade sms. Evas kommer väl aldrig att hitttas,
men i SB:s finns ju lika mycket om det nu är som vännerna säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in