2011-02-22, 00:15
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Sorry! Men det är ju ni i tråden som vill göra Eva till en stalkande klimateriekärring som hungrade efter Mr Cassanova. Det är ju NI som är patetiska. Tänk om Eva var smart,tjänar klöver, hård, gör som hon vill...
Que problema!!!

Nog för att jag hängt här en del, men har då rakt inte försökt framställa Eva på det sättet!
Citera
2011-02-22, 00:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ja snudd på,, det är olagligt, m e n det är hennes eget fel..
Anser man att Eva fick betala ett rimligt pris för sitt sätt att vara så säger man samtidigt att hon har sig själv att skylla.. det är inte mördarens fel utan offrets. Steget därifrån till att tänka sig det lovligt att döda sådana som (inte) uppför sig på ett visst sätt är inte långt. Får skrämmande vibbar..

Det finns tyvärr närmare än vad du kanske tror. Det finns kretsar där man kan dö för några tusenlappar.
Vad kan då inte hända om det rör sig om kanske några hundra tusen?
Citera
2011-02-22, 00:19
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Nåt verkar iaf ha blivit problem för Eva..dessvärre

Citat:
Ja snudd på,, det är olagligt, m e n det är hennes eget fel..
Anser man att Eva fick betala ett rimligt pris för sitt sätt att vara så säger man samtidigt att hon har sig själv att skylla.. det är inte mördarens fel utan offrets. Steget därifrån till att tänka sig det lovligt att döda sådana som (inte) uppför sig på ett visst sätt är inte långt. Får skrämmande vibbar..

Då läser du in dina egna funderingar i andras inlägg.
Vi har haft den här diskussionen tidigare idag om ORSAK och SKULD.
Det är två helt skilda saker.
Men självfallet anser en GM att han har en orsak att göra vad han gör. Det brukar kallas motiv..
Det kan för oss vara totalt obegripligt..eller helt begripligt även om vi inte anser att man har rätt att slå ihjäl nån för det.
Citera
2011-02-22, 00:25
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Då läser du in dina egna funderingar i andras inlägg.
Vi har haft den här diskussionen tidigare idag om ORSAK och SKULD.
Det är två helt skilda saker.
Men självfallet anser en GM att han har en orsak att göra vad han gör. Det brukar kallas motiv..
Det kan för oss vara totalt obegripligt..eller helt begripligt även om vi inte anser att man har rätt att slå ihjäl nån för det.

Jaja,, orsak o skuldtugget är gammal skåpmat, och jag har inte "läst in" ngt, bara läst innantill.
Anväder man orden "betala ett pris" på ett sådant sätt kan tolkningen rimligen inte bli en annan.
Citera
2011-02-22, 00:26
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Nog för att jag hängt här en del, men har då rakt inte försökt framställa Eva på det sättet!
Det är ju inte hur VI ser henne..eller framställer henne utan hur en GM sett henne som det gäller.
Det är ju det vi försöker förstå.
I verkligheten BLIR folk mördade..vare sej vi tycker det finns orsak eller ej. GM har alltid en orsak.
Den är intressant att få veta. Den brukar ligga hos offret... annars vore inte offret offer?
Observera nu att jag skriver ORSAKEN inte SKULDEN.
Citera
2011-02-22, 00:30
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Det är ju inte hur VI ser henne..eller framställer henne utan hur en GM sett henne som det gäller.
I verkligheten BLIR folk mördade..vare sej vi tycker det finns orsak eller ej. GM har alltid en orsak.
Den är intressant att få veta. Den brukar ligga hos offret... annars vore inte offret offer?

Men vad i hela friden, verkar som jag trampat på en öm tå.. och ja, jag k a n läsa vad du skriver
Anväder du dom två orden i nästa inlägg har jag ett perfekt motiv att döda dig..
Senast redigerad av perVers2.1 2011-02-22 kl. 00:32. Anledning: ändrat lite..
Citera
2011-02-22, 00:33
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Jaja,, orsak o skuldtugget är gammal skåpmat, och jag har inte "läst in" ngt, bara läst innantill.
Anväder man orden "betala ett pris" på ett sådant sätt kan tolkningen rimligen inte bli en annan.
Man kan få betala ett högt pris för att man har fel mössa, håller på fel lag i fotboll etc..
Man läser väl inte in nån skuld hos offret där heller?
Snart får jag heta ORSAK och SKULD här i tråden..
Citera
2011-02-22, 00:33
Medlem
Vill bidra med en bekräftad faktauppgift.
När polisen i ett tidigt skede av utredningen knackade dörr i Klockhommar och gjorde vissa undersökningar i området, motiverades detta från Polisens med att den misstänktes moniltelefon hade pejlats till en mast i närområdet.
För mig är källan tilll denna uppgift en familj boende i Klockhammar
Citera
2011-02-22, 00:37
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som vet till vilken ö i Västindien som E brukade resa till?
Citera
2011-02-22, 00:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriterium
När polisen i ett tidigt skede av utredningen knackade dörr i Klockhommar och gjorde vissa undersökningar i området, motiverades detta från Polisens med att den misstänktes moniltelefon hade pejlats till en mast i närområdet.

Se där ja... Äntligen lite info.

Det var SB:s telefon och inte Evas dom hade spårat till området där kroppsdelarna hittades.

Då kvarstår frågan... När och var blev Evas telefon avstängd?
Det borde ju polisen veta vid det här laget och på så vis komma närmare fram till var hon dödades.
Citera
2011-02-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriterium
Välkommen med lite fakta

Det är så märkligt lite info från folk runtikring BO och MT. Måste ju finnas massor med folk som har nåt lite att berätta. Inte kanske om själva brottet, men E och S som person. Grannar, arbetskamrater, släkt, vänner, bekantas bekanta, deras barns vänner och bekanta osv
Om det stämmer att det förs diskussioner via PM så vill jag också vara med där
Citera
2011-02-22, 01:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ord ska kanske användas som Hamilkar skrev motivbild inte orsak.

Eller varför inte vad var den utlösande faktorn till att BO blev mördad.
Kom då ihåg att enbart 40% av fall med dödlig utgång ger en indikering på motivet.
Så motiv är inget som man alltid får reda på .
Att man däremot vill förstå varför hon mördades så vet man inte om man får slita sitt hår för att kanske aldrig få reda på det.

Så igen då för att riskera att tjata ingen har rätt att ta en annan människas liv om vi inte talar om extremfall med stor hotbild framför ögonen .

Vad ska man leva efter för normer för inte riskera att bli mördad det finns alla slags människor så vad är det som säger att denna Bos beteende/svagheter /styrka är den utlösande faktorn för den MG:
Vänder på det är det så att MG inte kan styra sina impulser och begår våldsbrott med dödlig utgång då någon tränger in han i ett hörn?
Helt horribel tanke enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stölder från vilket av hennes jobb hon hade ju uppenbarligen tre jobb samtidigt.
Sin egen firma i Nora
U 21 i Örebro
Öru till 1.3-11

Om du försnillat lite slantar för egen konsumtion av t.ex. droger eller du håller på att förlora jobbet kan det i en ev GM's ögon vara ha en anledning att döda henne eller åtminstone ta ner henne på marken.

Tänkte du skulle haka på denna men det var frågor till en skribent om vad det va den menade.
Inte något jag själv går och tror på okey!

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som vet till vilken ö i Västindien som E brukade resa till?

Finns det så många att välja på om man ser på svenska resmål i västindien och en ö?
Eller skulle hon ta en biljett från något grannland ?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in