Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Det är ju inte hur VI ser henne..eller framställer henne utan hur en GM sett henne som det gäller.
Det är ju det vi försöker förstå.
I verkligheten BLIR folk mördade..vare sej vi tycker det finns orsak eller ej. GM har alltid en orsak.
Den är intressant att få veta. Den brukar ligga hos offret... annars vore inte offret offer?
Observera nu att jag skriver ORSAKEN inte SKULDEN.
Ord ska kanske användas som Hamilkar skrev motivbild inte orsak.
Eller varför inte vad var den utlösande faktorn till att BO blev mördad.
Kom då ihåg att enbart 40% av fall med dödlig utgång ger en indikering på motivet.
Så motiv är inget som man alltid får reda på .
Att man däremot vill förstå varför hon mördades så vet man inte om man får slita sitt hår för att kanske aldrig få reda på det.
Så igen då för att riskera att tjata ingen har rätt att ta en annan människas liv om vi inte talar om extremfall med stor hotbild framför ögonen .
Vad ska man leva efter för normer för inte riskera att bli mördad det finns alla slags människor så vad är det som säger att denna Bos beteende/svagheter /styrka är den utlösande faktorn för den MG:
Vänder på det är det så att MG inte kan styra sina impulser och begår våldsbrott med dödlig utgång då någon tränger in han i ett hörn?
Helt horribel tanke enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stölder från vilket av hennes jobb hon hade ju uppenbarligen tre jobb samtidigt.
Sin egen firma i Nora
U 21 i Örebro
Öru till 1.3-11
Om du försnillat lite slantar för egen konsumtion av t.ex. droger eller du håller på att förlora jobbet kan det i en ev GM's ögon vara ha en anledning att döda henne eller åtminstone ta ner henne på marken.
Tänkte du skulle haka på denna men det var frågor till en skribent om vad det va den menade.
Inte något jag själv går och tror på okey!
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som vet till vilken ö i Västindien som E brukade resa till?
Finns det så många att välja på om man ser på svenska resmål i västindien och en ö?
Eller skulle hon ta en biljett från något grannland ?