2011-02-11, 23:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
JÖsses... Du menar att vi ska få allt bekräftat här i tråden av en mordmisstänkt som sitter häktad...
Jo det vore nåt det!

Har vi något annat än rykten här i tråden?
Eller hör du till en av dom få som verkligen har verifierade uppgifter?
Hans eventuella FN tjänst, vasalopp och högskoleprov har dragits några varv i tråden... och nu drog jag dom en gång till...

Ska jag börja begära källa från alla som skriver här... inklusive dig... då blev nog tråden väldigt tyst.

Vilket scoop det vore! GM på tråden, ja inget är omöjligt i denna cyberspace.

Ett intressant inpass, när jag läste artikeln om SB som handlade om 100-hålsgolfrundan han gjorde, så , förutom att han slog på bollen så hårt att stora grästuvor gick loss under klubban ( syns och kommenteras på bild) så uttalade han sig till tidningen som skrev artikeln att : "Man vill ju inte bara vinna , man vill vinna stort", och så skrattade han högt.
Denna mening har etsat sig fast hos mig som signifikativt hur han verkar ha kryddat ganska mycket angående sina bedrifter.
Bara som en reflektion till den övriga helhetsbilden.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-02-11 kl. 23:36.
Citera
2011-02-11, 23:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Sen undrar jag också om tidningarna verkligen skulle skriva en massa skit om SB som dom får info om.
Han är ju inte dömd ännu och då får dom väl passa sig lite för att inte bli dömda till att betala ut stora skadestånd till honom på grund av förtal...

Varför har han behov att göra sig bättre än han är?

Har inte läst de här citaten av SB, dessvärre. Men vem försöker inte framställa sig själv som bättre än den är ibland?

Har svårt att tro att tidningarna skulle riskera åtal bara för att en "kollega", "elev" eller vem det nu kan vara de intervjuar tycker något negativt om SB. Inte ens helgon är omtyckt av alla. "Tyckande" är en mänsklig rättighet, åtminstone i demokratier som Sverige.
Citera
2011-02-11, 23:38
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Påstår du att EM skulle ha haft samma behov som SB av en affär vid sidan av förhållandet med barnens far?
Insinuerar du att EM skulle ha haft samma perversa behov som SB? Huvaligen! Det kan inte vara möjligt eftersom hon faktiskt var kvinna och offer.
Det kan alltså inte vara sant, för vi vet ju att EM var förälskad i SB och inte hade en aning om att han var sambo. Rätt skall vara rätt.

Vad i ditt inlägg ovan skulle kunna tänkas tala för eller emot den misstänkte? Är det kanske motivbilden du försöker förklara?

För egen del ger jag blanka f*n i vilka som är otrogna och varför rent generellt. Om Eva hade ett starkt libido, som kanske t.o.m. var starkare än genomsnittsmannens dito, så förstår jag ändock inte riktigt vad i ditt inlägg ovan, som bevisar varför hon styckmördades och av vem.

Jag ser fram emot din slutsats i frågan med utgångspunkt från ditt inlägg ovan.
Senast redigerad av cochran 2011-02-11 kl. 23:40.
Citera
2011-02-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Vad i ditt inlägg ovan skulle kunna tänkas tala för eller emot den misstänkte? Är det kanske motivbilden du försöker förklara?

För egen del ger jag blanka f*n i vilka som är otrogna och varför rent generellt. Om Eva hade ett starkt libido, som kanske t.o.m. var starkare än genomsnittsmannens dito, så förstår jag ändock inte riktigt vad i ditt inlägg ovan, som bevisar varför hon styckmördades och av vem.

Jag ser fram emot din slutsats i frågan med utgångspunkt från ditt inlägg ovan.
Nog för att ämnet i denna tråd är är allvar och tragik i högta grad. Men om du slappnar av lite så hade du förstått ironin i det inlägget
Citera
2011-02-11, 23:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vilket scoop det vore! GM på tråden, ja inget är omöjligt i denna cyberspace.

Ett intressant inpass, när jag läste artikeln om SB som handlade om 100-hålsgolfrundan han gjorde, så , förutom att han slog på bollen så hårt att stora grästuvor gick loss under klubban ( syns och kommenteras på bild) så uttalade han sig till tidningen som skrev artikeln att : "Man vill ju inte bara vinna , man vill vinna stort", och så skrattade han högt. Denna mening har etsat sig fast hos mig som signifikativt hur han verkar ha kryddat ganska mycket angående sina bedrifter.
Bara som en reflektion till den övriga helhetsbilden.

Och när du läste det där så visste du exakt vad SB var för en människa, eller? Är det det du vill ha sagt med ditt inlägg? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2011-02-11, 23:50
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och när du läste det där så visste du exakt vad SB var för en människa, eller? Är det det du vill ha sagt med ditt inlägg? Rätta mig om jag har fel.

Men et kan vara så också att tidningsreporter vill kryda till hans respons eller? Vet vi inte hur reportrar fungerar?
Citera
2011-02-11, 23:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det verkar ju som SB försöker framställa sig själv lite bättre än vad han är.
Han påstås ha gjort FN tjänst... inga uppgifter om det finns att få fram och flera har försökt i tråden.
Han påstås åka vasaloppet... och om jag minns rätt så har han åkt öppet spår 1 gång dom sista 10 åren.

Sen undrar jag också om tidningarna verkligen skulle skriva en massa skit om SB som dom får info om.
Han är ju inte dömd ännu och då får dom väl passa sig lite för att inte bli dömda till att betala ut stora skadestånd till honom på grund av förtal...

Edit: Han påstår även att han ska har skrivit fullt på högskoleprovet... vilket inte heller verkar stämma.
https://www.flashback.org/sp28640242

Varför har han behov att göra sig bättre än han är?

Ditt inlägg innehåller några stycken "han påstås" ha gjort si och så.
FN-tänst har vi ingen aning om.
Vasaloppet där har han åkt öppet spår en gång. För många så är öppet spår liktydigt med Vasaloppet.
Högskoleprovet vet vi heller inget om. Det är någon som påstår att S ska ha sagt si och så.

Jag kan nämna minst fem i den här tråden som försöker göra sig bättre än vad de är så om S gjort det så är han ingalunda unik.
Citera
2011-02-11, 23:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Men et kan vara så också att tidningsreporter vill kryda till hans respons eller? Vet vi inte hur reportrar fungerar?

Jo, jag tror att de flesta av oss förstår hur reportrar fungerar Överdrifter är inget ovanligt.
Citera
2011-02-12, 00:00
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Likhundar markerar även för döda djur så det kan mycket väl vara så att något dött djur legat där tidigare.

Se detta inlägg: https://www.flashback.org/sp28461836

Kriminalsökhundar markerar inte för döda djur!
Citera
2011-02-12, 00:08
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Bara för att sms:et har avhandlats ett otal ggr, så innebär det inte att allt är solklart omkring detta.

Även om sms:et sänts från EM:s telefon, och den har positionerats, så svarar det inte på min fråga om telefonen som mottog sms:et också har positionerats.

Är det genomförbart, att vid sms, med nån slags säkerhet pricka in var både sändartelefonen och mottagartelefonen befinner sig, på samma sätt som vid ett samtal.
Om det är genomförbart, är det troligt att det har gjorts

Och hur arbetar polisen? Hur noga kollas anhöriga när en misstänkt GM haffas bara några dagar efter försvinnandet?

Fortsätter man i det tysta att nysta igenom andra eventualiteter, eller måste man satsa allt på den misstänkte?
Ang sms (sändare/mottagare), så är det väl lite samma sak som med email...du kan se* vem som har skickat och se vem som har mottagit med datum, tid och server. Sen får ju polisen se om dom kan placera vederbörande på förmodad plats med hjälp av tiden etc.
*Generellt alltså men går inte igenom spoofing o sånt. Hör till en annan avdelning.
Citera
2011-02-12, 00:22
Medlem
hurriganes avatar
Örebropolisens Infochef, TC, beskriver sitt jobb.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_orebro?title=stans_kandaste_ansikte&vide oid=1215428

Se ca. 1:50 in då han får frågan om han någonsin ljuger... Har ni tänkt på hans standardsvar på frågor om tidningsuppgifter, då han ofta säger nåt i stil med, 'Det är något helt nytt för mig/oss' och då syftar han alltså på tidningsartikeln i sig (som är ny för oss alla första gången vi läser den), och inte innehållet i artikeln. Dock så elaborerar han om AB:s syra teori som inte torde bli tvetydigt, lr? Med tanke på FUP:n vi tar del av vid en ev. stämningsansökan så skulle hans fortsatta trovärdighet raseras rejält om han ljög för grovt/ofta/alls. Han har ju några år kvar till pension ändå..
Citera
2011-02-12, 00:28
Medlem
En del av de som skriver på den här tråden tycks ha väldigt dimmiga kunskaper om skilda förhållanden i Örebro. Några tycks tro att både SB och EM är några kändisar i Örebro.
Så är inte fallet. Det bor drygt 135.000 personer i Örebro, det finns ca 17.000 studenter inskrivna på Örebro Universitet där det finns ca 1.200 lärare. Har bott nästan hela mitt liv i Örebro (och jag är numera en äldre man) och jag har ingen aning om SB eller GM, trots att jag ofta besökt Universitet och gjort gästinsatser där.
Någon skrev tidigare i tråden om en träff med EM på "stationen" i Örebro. Vilken station?. För en stor del av Örebroarna är det nämligen oklart om man då menar Örebro Central eller Örebro Södra.
Örebri Södra används i hög grad av många tågpendlare och tillresande som skall till den södra delen av city-kärnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in