2011-01-23, 01:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
amatörmässigt utfört med vettiga verktyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan vara en variant.
Eftersom denna del av brottet är känsligt för en del av läsarna har jag lagt detta inlägg under spoiler:

Citera
2011-01-23, 02:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Oaktat BO ålder så finns det bara en rimlig anledning till att det slutade som det gjorde.
EM var gravid och vägrade göra abort, ett desperat försök att till sist få sin prins för sig själv.
Graviditeten, sann eller uppdiktad, så fick den SB att känna panik och dessutom katastrofala följder

Mothugg emottages tacksamt
Citera
2011-01-23, 02:06
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Oaktat BO ålder så finns det bara en rimlig anledning till att det slutade som det gjorde.
EM var gravid och vägrade göra abort, ett desperat försök att till sist få sin prins för sig själv.
Graviditeten, sann eller uppdiktad, så fick den SB att känna panik och dessutom katastrofala följder

Eftersom jag är på uppkäftigt humör just nu så kommer ett litet protesterande pip från mej.
Jag tror faktiskt att SB är medveten
om kvinnans fertila ålder och inte skulle gå på nåt sånt.
Sara var 90..men det var hon det, som fick hjälp från ovan.
Citera
2011-01-23, 02:09
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Eftersom jag är på uppkäftigt humör just nu så kommer ett litet protesterande pip från mej.Jag tror faktiskt att SB är medveten om kvinnans fertila ålder och inte skulle gå på nåt sånt.
Jag tror inte heller på denna hypotes, men omöjligt är det inte. Jag känner personligen till en kvinna som blev spontant gravid vid 56 års ålder...
Citera
2011-01-23, 02:13
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Du verkar vara en kvinnofientlig typ!
En relation mellan X&Y,har du ingen vetskap om, hur det förhåller sig!
Men ,du skriver väl utifrån egen erfarenhet!!

Jag är absolut inte kvinnofientlig! Tvärtom!!
Om du vill anföra macho-män och kvinnlig frigörelse som en orsak till att EM styckats får stå för dig.
Eftersom jag inte har en aning om hur EM avled så vet jag inte heller om det var hon som hade ett förhållande med SB eller om det var SB som hade ett förhållande med EM.
Jag vet inte heller om någon av dem "förföljde" den andr* eller om något hot från endera parten resulterade i att EM avled. Det får framtiden eventuellt utvisa.

Nej, jag har ingen vetskap om relationen mellan SB och EM mer än vad jag kunnat läsa mig till i media och vad jag uttytt i det otal inlägg som gjorts här på FB. Av vad jag har läst har jag gjort tolkningen att EM och SB hade en sexuell relation. Om det är rätt eller fel får också framtiden, eventuellt, utvisa.

Jag tycker att det som inträffat är tragiskt. Mycket tragiskt. Det enda jag vet är att en kvinna är död och att hon styckats. Att sedan ta del av hypoteser, teorier och antaganden här på FB tycker jag är intressant. Inte bara för att en del låter tämligen rimliga, utan också för att jag blir förundrad över hur mycket fantasier som kan rymmas i en tråd.
Citera
2011-01-23, 02:15
Medlem
olliesad1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Är det bekräftat då? Det enda jag läst var att SB uppgett i ett telefonsamtal med sin mamma, att han och sambon skulle på nyårfest. Inte att någon sagt att de verkligen var det?
(Jag håller på att läsa ikapp, ignorera om frågan redan varit uppe)

Aftonbladet verkar ha spikat det i alla fall.
Citat:
Aftonbladet:
31 december
51-åringen går på nyårsmiddag med sin sambo. Evas söner sätter upp lappar med texten ”Har du sett våran mor” över hela Örebro.
Citera
2011-01-23, 02:23
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Eftersom jag är på uppkäftigt humör just nu så kommer ett litet protesterande pip från mej.
Jag tror faktiskt att SB är medveten
om kvinnans fertila ålder och inte skulle gå på nåt sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Jag tror inte heller på denna hypotes, men omöjligt är det inte. Jag känner personligen till en kvinna som blev spontant gravid vid 56 års ålder...
Har också funderat över denna möjlighet.

Och det behöver ju inte vara så att hon verkligen var gravid. Hon kan ha kört en vals.

(Enligt wikipedia kan svenska kvinnor få barn upp till 51 års ålder i genomsnitt. Så rent statistiskt är det en 50-procentare om det är fråga om normalfördening i ålder.)
Citera
2011-01-23, 02:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Nu har jag inte hängt med i detta fall men en tanke som slår mig är ifall E.M haft något otalt med någon elev??
Det verkar ju inte i dagsläge finnas något bindande bevis mot hennes f.d älskare.
När hans sambo går ut i media och bestyrker att han är oskyldig så kanske hon kan ge honom rätt god alibi.

Jag tror inte polis har så mycket att gå på så det finns en risk att han går fri inom kort och jag hoppas att polis har alla sinnen öppna till att lösa detta bestialiska mord.
Citera
2011-01-23, 02:26
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson

Ja, och det finns ju fertilitetskliniker i Schweiz..
Citera
2011-01-23, 02:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vem förföljde i så fall vem?

Ja du, jag vet inte S flyttvägar men att E flyttar tillbaka till Nora där söner bott under tiden hon jobbat i Värmland är ju inget ögonbrynshöjande direkt.
Citera
2011-01-23, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Suck... Igår kväll var al-Qaida ett hett tips, ikväll är det BDSM som gått snett. Ja, inget är väl omöjligt med tanke på hur lite vi vet, men kreativiteten känns stor helgkvällarna.

Ja, alla dessa teorier blir allt mer komiska i sin galenskap...
Nu väntar jag bara på att små gröna män från Mars ska pekas ut, och det kommer nog snart.

Huruvida "styckningssågen" var fintandad eller ej väntar fortfarande på sitt svar i tråden. Vad jag tycker mig ha läst mig till här är att användandet av en fintandad såg tyder på ett "professionellt styckande" (vad nu detta är). En grovtandad skulle alltså användas av "amatörer". Vilka nu dessa är.

Något jag också funderar över i denna tråd är så många hänvisar till den annars på FB så förhatliga "Aftonhoran" som källa.

En sak som däremot oroar är det faktum att varken den aktuella åklagaren och försvararen i fallet hör till de skarpaste eggverktygen i rättsväsendets knivlåda i Örebro. Det kan bero på att dom tillsattes under nyårshegen och att det var just dom som hade "jour". Om fallet hade blivit aktuellt under en normal arbetsvecka är jag övertygad om att partsföreträdarna hade varit andra.
Senast redigerad av Klotiris 2011-01-23 kl. 02:49.
Citera
2011-01-23, 03:24
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klotiris
Ja, alla dessa teorier blir allt mer komiska i sin galenskap...
Nu väntar jag bara på att små gröna män från Mars ska pekas ut, och det kommer nog snart.

Huruvida "styckningssågen" var fintandad eller ej väntar fortfarande på sitt svar i tråden. Vad jag tycker mig ha läst mig till här är att användandet av en fintandad såg tyder på ett "professionellt styckande" (vad nu detta är). En grovtandad skulle alltså användas av "amatörer". Vilka nu dessa är.

Något jag också funderar över i denna tråd är så många hänvisar till den annars på FB så förhatliga "Aftonhoran" som källa.

En sak som däremot oroar är det faktum att varken den aktuella åklagaren och försvararen i fallet hör till de skarpaste eggverktygen i rättsväsendets knivlåda i Örebro. Det kan bero på att dom tillsattes under nyårshegen och att det var just dom som hade "jour". Om fallet hade blivit aktuellt under en normal arbetsvecka är jag övertygad om att partsföreträdarna hade varit andra.

Det är upp till var och en att önska försvarare. Finns säker fler advokater som är villiga att åta sig uppdraget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in