2011-03-30, 13:34
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Vilket uselt häkte, lägg ner det omedelbart, jag tycker att detta är en rättsskandal.
Vad har häktet gjort för fel menar du? Jag är då INTE intresserad att betala mer till krim.vård etc genom ökad bevakning av tusentals som varje år kan tänkas begå självmord!! Du och dina gelikar kan betala det själva om det känns viktigt för er. Starta en insamling!
Citera
2011-03-30, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Polisen: ”Vi har hittat hans fingeravtryck och blod”

http://na.se/nyheter/orebro/1.1153718-polisen-vi-har-hittat-hans-fingeravtryck-och-blod-
Precis som jag sa så läggs utredningen ned. Men det är lite märkligt att man går ut med detta, även om det är rätt klart att det var rätt gubbe för åklagaren så är det inte det samma som att det är han.
Kommer ni ihåg hur det gick för några veckor sedan där en man satt dömd för mord i TR och där åklagaren hade ett handavtryck som styrkte mordet, men sedan i HR friades han för de brister som fanns i utredningen.
Vill säga att jag på intet sätt menar att Sb är skylidig eller oskyldig, men det tål att tänkas på.
Citera
2011-03-30, 13:39
Medlem
Sedärja, det är klart billigare med begravning än med rättegång och efterföjlande cirkus.

Fänaden dör,
fränder dö,
själv dör du likaledes;
ett vet jag
som aldrig dör:
domen som fälls om den döde.
Citera
2011-03-30, 13:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Det är ju möjligt att han hade bevakning hela natten på grund av det som framkom i förhör i går. Det var kanske därför han väntade till efter frukost för att han först då inte var bevakad.

Frågan är väl om det inte måste gå till åtal även om han är död. Dels för att fastställa om de hade gripit rätt man. Annars går ju en mördare fri. Dels för att Evas anhöriga ska kunna kräva ersättning av den skyldige (eller dennes dödsbo), vem det än är. Jag har i bakhuvudet nåt ganska nytt fall där den anklagade dog (han hade nog misshandlat sitt barn eller nåt. Nån som minns?) och där det var målsäganden som fick avgöra om det skulle drivas vidare, just med tanke på skadestånd. Handlade iofs nog om en överklagad dom som skulle upp i högre instans.

Ett självmordsbrev hjälper nog tyvärr inte alls, vad det än står i det. Om det är ett erkännande, så måste det ändå utredas, så att det inte är ett falskt erkännande (på grund av att han drivits till den punkt att han tvivlar på sitt eget minne t.ex). Om det är ett förnekande, kan det ju bero på att han inte vill att hans familj ska behöva bära skammen.
Citat:
– Vi har ju sådan bevisning att vi kan säga att det inte finns en alternativ gärningsman.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12805850.ab

Då får vi hoppas att fingeravtryck och blod är placerat så att det bevisar att MT både dödade och styckade EM. För annars förstår jag inte hur det ska ställas utom allt rimligt tvivel, att någon annan kan vara GM, eller med-GM.
Citera
2011-03-30, 13:40
Medlem
Han kunde ha stannat kvar en månad till och bett Evas och sina egna anhöriga om förlåtelse under rättegången. Det är ett ynkligt och totalt respektlöst avslut vi får på denna tagiska händelse.
Citera
2011-03-30, 13:41
Medlem
Joe Bucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Precis som jag sa så läggs utredningen ned. Men det är lite märkligt att man går ut med detta, även om det är rätt klart att det var rätt gubbe för åklagaren så är det inte det samma som att det är han.
Kommer ni ihåg hur det gick för några veckor sedan där en man satt dömd för mord i TR och där åklagaren hade ett handavtryck som styrkte mordet, men sedan i HR friades han för de brister som fanns i utredningen.
Vill säga att jag på intet sätt menar att Sb är skylidig eller oskyldig, men det tål att tänkas på.

I det fallet var väl dock läget så att det ENDA som fanns var handavtrycket. Här finns ju mängder med indicier och nu också teknisk bevisning.
Citera
2011-03-30, 13:42
Medlem
perkosals avatar
Hoppas nu bara att det verkligen var han. I så fall.. Jävla fegis. Men det klart, han hade väl blivit ihjälslagen iaf.
Citera
2011-03-30, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Buck
I det fallet var väl dock läget så att det ENDA som fanns var handavtrycket. Här finns ju mängder med indicier och nu också teknisk bevisning.
Vi får hoppas det, men det är ändå lite märkligt
Citera
2011-03-30, 13:43
Medlem
PhDSalanders avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12805850.ab

Vid ett förhör i går förmiddag presenterades bevis mot 52-åringen.
– Det var starka bevis. Att vi funnit blod från Eva i hans bostad, säger åklagaren Helena Eckerrot Flodin till Aftonbladet.
Åklagare Helena Eckerrot Flodin säger till Aftonbladet att polisen funnit blod från Eva i 52-åringens bostad.
– Man tror att man har funnit mordplatsen. Han reagerade inte på något särskilt sätt av det vi berättade, säger hon till Aftonbladet.

Skönt att få detta svaret och en slags bekräftelse.

Resten blir att knyta ihop säcken.

Tror jag är klar här i tråden nu, tack ska ni ha allihop, det har varit mycket givande.

---------------------------------Rest in peace Stefan och Eva. -----------------------
Citera
2011-03-30, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nej, han var inget svin.
Han var snäll, han hade empati.
Han var undfallande, inte manipulativ.
Vad som är manipulerande för några är manövrerande för andra och han manövrerade i situationer som han inte var ensam herre över.
Jag blir inte kvitt tanken att det i själva verket var hans snälla eftergivenhet som faktiskt blev hans öde.

Skojar du? var fanns den empatin när han manipulerade runt med sina älskarinnor?

De närmaste sörjer säkert honom och så får vi inte glömma alla tokbrudar som brukar skriva till uppmärksammade grova brottslingar, t.ex. Åmselemördaren, Knutbypastorn med flera. Gissar att fanskapet fått massor med brev från tokiga kvinnor som sett honom som empatisk, snäll och missförstådd.
Citera
2011-03-30, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12805850.ab

Vid ett förhör i går förmiddag presenterades bevis mot 52-åringen.
– Det var starka bevis. Att vi funnit blod från Eva i hans bostad, säger åklagaren Helena Eckerrot Flodin till Aftonbladet.
Åklagare Helena Eckerrot Flodin säger till Aftonbladet att polisen funnit blod från Eva i 52-åringens bostad.
– Man tror att man har funnit mordplatsen. Han reagerade inte på något särskilt sätt av det vi berättade, säger hon till Aftonbladet.

Skönt att få detta svaret och en slags bekräftelse.

Resten blir att knyta ihop säcken.

Tror jag är klar här i tråden nu, tack ska ni ha allihop, det har varit mycket givande.

---------------------------------Rest in peace Stefan och Eva. -----------------------
Ja det verkar som att det är case closed nu. Tack alla för en spännade vinter och vår, nu kommer väl lite säckar fram när solen smälter snön så något mer inlägg blir det väl.
Citera
2011-03-30, 13:48
Medlem
SB tog sitt liv i en träningslokal där han vid tillfället var ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här