Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag börjar känna mig som en sprucken stenkaka...upprepar mig. Är det bara jag som tror att motivet är annat än älskarinnetrassel ? Det spekulerades enl AB om att SB skulle ha ngt slags missbruk. Är det alldeles uteslutet att han skulle vara spelmissbrukare och haft en skuld till EM?
Det enda vi vet (enligt kvällsblaskorna) är att han ska ha ett missbruk men vad det är för missbruk vet vi ju inte. Jag vet inte heller om det inte skulle framkommit i massmedia om han var svårt skuldsatt, vilket han torde varit om han varit spelmissbrukare som tvingats låna pengar av E. Jag tror media hade skivit om spelmissbruk om det fanns något.
Och: I missbrukarkretsar läser man ibland om folk som dödar varandra för skulder på några tusenlappar. Men jag finner det jävligt osannolikt att en stadgad familjefar finner det värt risken att förlora arbete och inkomst i dcennium framöver etc. genom att mörda E för att hon återkrävde pengar.
Jag tror inte något särskilt motiv fanns. De grälade och E gick honom på nerverna så han ströp henne.