2011-02-10, 08:16
Medlem
Kavelduns avatar
För några tusen inlägg sedan framförde jag tanken att det kunde vara någon annan än EM som klev in i den misstänkta mörka bilen som man inte kan fastställa märket på.

Nu slog det mig att varför SB uppgav fel tidpunkt för avhämtandet av "EM" kan vara att det inte var han som plockade upp henne.

Att EM's bil, enligt uppgift, stod slarvigt parkerad i garaget kan bero på att - om någon annan körde dit bilen - hade väldigt kort tid på sig att lämna garaget innan porten slog igen. Med andra ord, det fanns inte tid att "finparkera".
Citera
2011-02-10, 08:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
För några tusen inlägg sedan framförde jag tanken att det kunde vara någon annan än EM som klev in i den misstänkta mörka bilen som man inte kan fastställa märket på.

Nu slog det mig att varför SB uppgav fel tidpunkt för avhämtandet av "EM" kan vara att det inte var han som plockade upp henne.

Att EM's bil, enligt uppgift, stod slarvigt parkerad i garaget kan bero på att - om någon annan körde dit bilen - hade väldigt kort tid på sig att lämna garaget innan porten slog igen. Med andra ord, det fanns inte tid att "finparkera".
Troligen kommer man ut ur garaget utan nyckel eller kod.
Citera
2011-02-10, 08:33
Medlem
KluvenTungas avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.1097188-polisen-planerade-for-fortsatta-utredningen
Citat:
Ska överklaga
Direkt efter att domstolen meddelat beslutet om en ny häktningsperiod bestämde den misstänkte 51-åringen och hans advokat, Carl H Robson, att häktningsbeslutet ska överklagas till Göta hovrätt.
– Min klient nekar och vill bli släppt på fri fot, säger advokaten.
Vem fan skulle inte neka?
Citera
2011-02-10, 08:37
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

I ett tidigare inlägg fanns uppgiften att det krävdes "nyckelbricka" för att komma ut ur garaget.

Du har säkert rätt. Men om EM endast hyrde garageplats, utan att bo i fastigheten, kanske enda utgången var genom garageporten och att man för att minska inbrottsrisken krävde "nyckelbricka"/kod för att komma ut.

Jag har själv haft bilen parkerad i ett garage där det krävdes en särskild nyckel för att kunna ta sig ut ur garaget. Säkert inte helt optimalt vid en eventuell brand...
Citera
2011-02-10, 09:04
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror nog inte att det är någon gammal 35mm kamera som sitter där, det måste väl handla om en surveillance cam som filmar live 24/7 och som lagras på en hårddisk.
Men om det rört sig om en film borde man ju ha sett om Eva (eller vem det nu var) åkte iväg med bilen, men det har det inte sagts ett ord om. Bara att hon ska ha satt sig i den. Därför får jag intrycket att man bara har tillgång till bilder tagna med så stort mellanrum att det inte varit möjligt att se när bilen åkte iväg och om kvinnan i vita jackan i så fall satt i den. Och isåfall kan man naturligtvis inte heller avgöra om kvinnan i själva verket var i färd med att stiga ur bilen då bilden togs, eller om hon kanske satte sig hastigt och steg ur igen innan bilen åkte iväg.
Citera
2011-02-10, 09:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Citat:
I ett tidigare inlägg fanns uppgiften att det krävdes "nyckelbricka" för att komma ut ur garaget.

Du har säkert rätt. Men om EM endast hyrde garageplats, utan att bo i fastigheten, kanske enda utgången var genom garageporten och att man för att minska inbrottsrisken krävde "nyckelbricka"/kod för att komma ut.

Jag har själv haft bilen parkerad i ett garage där det krävdes en särskild nyckel för att kunna ta sig ut ur garaget. Säkert inte helt optimalt vid en eventuell brand...

Enligt tidigare uppgift så går det att gå ut ur garaget via ett trapphus.
Citera
2011-02-10, 09:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Enligt tidigare uppgift så går det att gå ut ur garaget via ett trapphus.
Det finns regler som säger att man alltid måste kunna komma ut ur stängda utrymmen även om man har tappat allt som normalt krävs (nyckel, kodkort mm) och tappat minnet för koder. Jag vet inte hur garaget ser ut och om det räknas som stängt utrymme. En del garage är inte helt instängda utrymmen och vilka regler som då gäller vet jag inte.
Citera
2011-02-10, 09:32
Medlem
Är det Eva det står om i dagens papperstidning? Att GM har hällt syra på BO?

Jo jag ser nu när jag förstorar att det är EM.

Vad i he***te....
Senast redigerad av TantHilda 2011-02-10 kl. 09:39.
Citera
2011-02-10, 09:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Är det Eva det står om i dagens papperstidning? Att GM har hällt syra på BO?

Ja, det är iaf EM på bilden och jag kan läsa 51-åringen.
Citera
2011-02-10, 09:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja, det är iaf EM på bilden och jag kan läsa 51-åringen.

Ur AB 110210
Citat:
MÖRDAREN HÄLLDE SYRA PÅ KROPPEN.

"SKLs teori, ett sätt att dölja blodspår.
Misstänkte 51-åringen expert på kemi.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-02-10 kl. 09:43.
Citera
2011-02-10, 09:43
Medlem
Fick precis reda på via en bekant att SB har en syster som äger och håll i er nu : ETT SLAKTERI i Nora. Vet inte om detta är nyheter för er, jag har inte kollat hela tråden.

Men då öppnar ju det onekligen för fler spekulationer vad gäller själva platsen samt varför man tror att de redskap som använts varit för just dessa syften.

/ Your welcome flash_hanna
Citera
2011-02-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag börjar känna mig som en sprucken stenkaka...upprepar mig. Är det bara jag som tror att motivet är annat än älskarinnetrassel ? Det spekulerades enl AB om att SB skulle ha ngt slags missbruk. Är det alldeles uteslutet att han skulle vara spelmissbrukare och haft en skuld till EM?

Det enda vi vet (enligt kvällsblaskorna) är att han ska ha ett missbruk men vad det är för missbruk vet vi ju inte. Jag vet inte heller om det inte skulle framkommit i massmedia om han var svårt skuldsatt, vilket han torde varit om han varit spelmissbrukare som tvingats låna pengar av E. Jag tror media hade skivit om spelmissbruk om det fanns något.

Och: I missbrukarkretsar läser man ibland om folk som dödar varandra för skulder på några tusenlappar. Men jag finner det jävligt osannolikt att en stadgad familjefar finner det värt risken att förlora arbete och inkomst i dcennium framöver etc. genom att mörda E för att hon återkrävde pengar.

Jag tror inte något särskilt motiv fanns. De grälade och E gick honom på nerverna så han ströp henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in