2011-02-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flash-hanna
Fick precis reda på via en bekant att SB har en syster som äger och håll i er nu : ETT SLAKTERI i Nora. Vet inte om detta är nyheter för er, jag har inte kollat hela tråden.

Men då öppnar ju det onekligen för fler spekulationer vad gäller själva platsen samt varför man tror att de redskap som använts varit för just dessa syften.

/ Your welcome flash_hanna

Om det här stämmer är det mycket intressant, men alltså....ett slakteri är väl i regel låst kvälls- och nattetid och dagtid är det fullt av folk där...så hur tänkte han då eller hur lyckades han stycka henne där?
Citera
2011-02-10, 09:50
Medlem
doktor-millers avatar
Ur AB 110210

Citat:
Mördaren hällde syra på kroppen.
"SKLs teori, ett sätt att dölja blodspår.
Misstänkte 51-åringen expert på kemi.

Om detta stämmer börjar man ju fundera på om han har haft henne någostans i universitetets lokaler ändå, på något ställe dit ingen kommer. Han dök ju upp som gubben i lådan flera gånger och visade sig för kollegorna. Ja det låter galet och riskabelt men nu verkar han ju ännu mer galen än man kunnat tro
Citera
2011-02-10, 09:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Fick precis reda på via en bekant att SB har en syster som äger och håll i er nu : ETT SLAKTERI i Nora. Vet inte om detta är nyheter för er, jag har inte kollat hela tråden.

Men då öppnar ju det onekligen för fler spekulationer vad gäller själva platsen samt varför man tror att de redskap som använts varit för just dessa syften.

Det har varit på tapeten förut, men avfärdades.

Jag har för mig att det var en svåger.

Både SB:s syster och bror står skrivna i K-holm, ingen har, enligt ratsit, något företagsengagemang.

Nu måste du ta reda på mer, om du kan förstås.
Citera
2011-02-10, 09:54
Medlem
Han kanske inte styckade henne i lokalen - kanske i anslutning till den. Samt att han på det sättet hade tillgång till verktygen.

Hans syster kanske hjälpte honom...han kanske har tagit reda på hur man tar sig in. Snott en tag, eller en kod.

Han kanske lånade något annat "vanligt" verktyg. Och passade på att förse sig med andra nödvändiga saker.

/fh
Citera
2011-02-10, 09:54
Medlem
Angående systerns påstådda slakteri "tjurskallen", är det någon som vet hur man tolkar denna typ av siffror? För jag tolkar det som att slakteriet vara omsätter 3000 kr per år och då borde ju lokalerna i stort sätt stå tomma, för det låter inte som nå´n vidare fart på kommersen...

http://www.foretagsfakta.se/Nora/Slakteriet_Tjurskallen_AB/892697
Citera
2011-02-10, 09:55
Medlem
ok, vet du varför det avfärdades?

Jag kan försöka ta reda på mer.
Citera
2011-02-10, 09:56
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Syftar du på Slakteri Tj*rskall*n? I så fall felar det på ett år när det gäller ägarinnans ålder jämfört med den ålder som tidigare angetts för SB:s syster.
Citera
2011-02-10, 09:58
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Angående systerns påstådda slakteri "tjurskallen", är det någon som vet hur man tolkar denna typ av siffror? För jag tolkar det som att slakteriet vara omsätter 3000 kr per år och då borde ju lokalerna i stort sätt stå tomma, för det låter inte som nå´n vidare fart på kommersen...
Men nog verkar det slakteriet göra bra affärer: http://www.tjurskallen.se/
Citera
2011-02-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Syftar du på Slakteri Tj*rskall*n? I så fall felar det på ett år när det gäller ägarinnans ålder jämfört med den ålder som tidigare angetts för SB:s syster.

Inget som säger att han inte kan ha haft tillgång till dessa verktyg. De kanske sparades efter en försäljning eller var för "bra" för att göra sig av med. Om man har någon i släkten som jobbar eller jobbat med att slakta saker så är man väl ett steg närmare verktygen, än att inte vara det alls.
Citera
2011-02-10, 10:02
Medlem
Citat:

2009 var det 3,7 miljoner betyder det
Alltså 3000 TKR är tre miljoner.
Citera
2011-02-10, 10:04
Medlem
Mollyss avatar
Man får ju hoppas att han inte använde kungsvatten, då hade det ju varit risk för hans fina guldkedja.
Citera
2011-02-10, 10:04
Medlem
Citat:

Läs det som 3750 stycken tusenlappar. Alltså knappt fyra miljoner kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in