Citat:
Ursprungligen postat av zodiac15
Att han först helt nekar till att ha träffat EM 29:de, kan vara att han i det längsta ville hålla det hemligt för AA. Överbevisad - OK. Märk väl att de nu 10 punkterna där han ändrat sin berättelse har av försvaret begärt att de skall kontrolleras ytterligare. Det borde betyda att just dessa punkter är till gagn för SB, nu måste han lägga korten på bordet även för AA, vilken han i det längsta inte ville göra. Hypotes: den kan t.o.m. vara så att en tredje (fjärde....sjunde) kvinna kan ge SB alibi för de aktuella tidpunkterna, men ve och fasa om nu AA får insyn i SB privata förehavanden. Men inför hotet att bli oskyldigt dömd för ett mord får väl AA's förtroende för SB skippas.
Angående dom 10 punkterna.
SB får ju i förhör allt eftersom klart för sig vad dom har för bevisning mot honom... och det är kanske därför han ändrar sin historia för att det ska passa in bättre. Det behöver inte alls vara till gagn för SB... utan mer som GW säger...
Och nu var det jäkligt bra att ha en sån där inspelningbar digitalbox... som man kan backa och spola fram med.
Nu ska jag citera Leif GW
ordagrant från kvällens program på tv... Veckans brott
Jag har faktiskt skrivit av det, med det var jobbigt PUH!
Han pratar om Eklund... och den kvinnliga programledaren säger efter det...
Vad är vanligaste bevismaterialet oftast?
När det är problematiskt, när det är svårt då nekar dom nämligen och dom har också... för dom vet ju om vad som finns tekniskt mot dom... och då... dom nekar inte tvärt av för det går inte...
men då försöker dom anpassa sin historia till den tekniska bevisning som ändå finns va.
Åh nu är det så med teknisk bevisning och även dna att det är sällan så där så att enda möjliga förklaring är att det här tekniska beviset lämnades i samband med brottet, det kan ha hamnat där på andra sätt.
Hon frågar: Men är det ofta dna då som brukar vara det tekniska beviset.
GW svarar: Det är alla möjliga spår. Dna är långt ifrån det vanligaste, det kan vara fibrer och fingeravtryck eller vad som helst annat.
Vi kommer sannolikt får vi snart se ett sånt här ärende i domstol nämligen det här styckmordet i Örebro och då kommer vi att få... tror jag faktiskt... det är en gissning... då kommer vi att få se en provkarta på hur man... den här klassiskt svåra situationen med en gärningsman som förnekar... och sen som då ska ställas inför olika tekniska bevis... olika besvärande omständigheter sånt som vi kallar för indicier...
och som då kommer att försöka förklara dom på nåt sätt som ändå visar att han inte har med det hela att göra.
Typexempel den här rättegången uppe i Falun nyligen mot en.. för nåt år sen... mot en person som då påstods ha... ha mördat kvinnan... sin kvinna och kastat henne ute på skogen.
Det var jobbigt att skriva av det här för GW är lite mumlig... men väldigt intressant.
Nu undrar jag vad det är för fall i Falun han pratar om.