2011-02-11, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då har du missat massor i tråden... Läsa om från början kanske...

Eller så söker du på player i inlägg i detta ämne...

Edit: Tror jag fick 57 träffar...

Ok, då har jag missat att han anses vara en player. Då är vi tillbaka på ruta ett. Ursa-minor köper inte det, att han är en player. Nej, jag tror inte heller han är en player. Han har varit otrogen mot sambon däremot.
Citera
2011-02-11, 21:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Fast i det här fallet var han säkert inte rädd för att hon skulle skada sig själv. Däremot tror jag han ville få tyst på henne. När hon insåg att det inte skulle bli dom, då kunde hon ju berätta allt hon visste om honom. Säkert inte så trevliga saker. Han ville inte att det skulle spridas i hela Örebro, allt om hans älskarinnor, hur mycket han drack osv.
Tror jag inte på. Han kunde alltid skylla på en kär och galen kvinna som hämnas på honom att han get henne korgen. Och det skulle snarare hon göra sig bort. Finns det nåt pinsammare än när nån baktalar en förre detta? Vem skulle lyssna på det när alla tyckte att han är hyvens kille?
Fast folk tyckte att hon var en hyvens tjej hon med. Det var inte så att hon var i en allmän underlägesposition gentemot honom. Och ponera att hon kunde dra fram ett och annat bevis för sina påståenden också?
Citera
2011-02-11, 21:47
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Likhundar markerar även för döda djur så det kan mycket väl vara så att något dött djur legat där tidigare.
Se detta inlägg: https://www.flashback.org/sp28461836

Det stämmer inte för en godkänd likhund.
Lukten av död människa är specifik och det är den doften hunden tränats på.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3571563.ab
http://www.polisen.se/Global/www%20o...PSFS2003_1.pdf
http://dogs.about.com/cs/searchandre...daver_dogs.htm
http://www.hundonline.se/artiklar/krimhund.asp
Citera
2011-02-11, 21:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Ja, här i tråden har han tillskrivits många egenskaper.
Player, manipulativ och psykopat.
Har nån av de som kände honom nämnt det?
Här faller tankarna närmast på DampBobPsykfall, som dels haft någorlunda personlig kontakt med SB, och dels känt två kvinnor som lättat sitt hjärta för honom om hur SB hade betett sig mot dem.
Citera
2011-02-11, 21:55
Medlem
ReedMes avatar
[quote=CROSS-i-taket]Det stämmer inte för en godkänd likhund.
Lukten av död människa är specifik och det är den doften hunden tränats på.

Ja, det stämmer. Vet att det finns kriminalsökhundar i England som dessutom är tränade på att söka efter ett speciellt dödsoffer. De kan alltså känna skillnad på lik. Vet dock inte om de finns i sverige, skulle inte tro det.
Citera
2011-02-11, 21:56
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och ingen av information är än så länge annat är personliga åsikter, spekulationer och uttalanden från folk som påstår att de känner dessa. Hur det egentligen ligger till har vi inte en susning om,

Psykopaten och sökaren.

Det har du rätt men... jag spekulerar så klart och försöker jag visa att det kan vara annorlunda.
Har levt tillräckligt länge för att se olika fall. Och trots att jag är kvinna ser jag inte att det är alltid mannen som är manipulerande, duperande... kvinnor kan vara det med...Och i det där fallet fanns det en gammal skolkamrat som på väldigt subtil sätt försökte påvisa detta.
Citera
2011-02-11, 22:01
Medlem
PhDSalanders avatar

Citat Timeout:

"Ja det här fenomenet är välkänt och jag har också sett det bland vänner och det som förvånar mig mest är att det är personer som jag anser vara starka och självgående... men som blir totalt viljelösa i klorna på en sån här person.
Det känns som om dom är utsatta för någon form av hjärntvätt och dom få som kommer loss ur det kan för sitt liv inte förstå hur dom kunde hamna i den här sitsen.

Av det vi har fått höra om SB och Eva så kan jag tänka mig att det är något sånt här som har pågått.[/quote]

Om detta facebook-meddelande är autentiskt så är det värt otroligt mycket för polisens och GMP-gruppens och hela utredningens analys av motivbilden.

Jag uppfattar meddelandet som äkta, inkännande och empatiskt skrivet, man undrar vem det är som skrivit dessa ord? En nära väninna, en elev, eller kollega?

Jag uppfattar formuleringen på två sätt:

1. som att de träffades i december 2010, det hade då gått tre år sedan de såg varandra, och att de stötte ihop på stationen i Örebro.
Men om de var på väg - i samma betydelse som " höll på " - var på gång att träffas, att träffas i december, stämmer inte uttrycket att de "stötte ihop" på stationen. Så tror faktiskt att det betyder att den som skrivit var på väg att kontakta Eva i december, de kanske haft mailkontakt för att bestämma ett möte, men att hon menar att de aldrig träffades , utan det var tre år sedan bakåt i tiden från december som detta möte ägde rum i Fellingsbro.

Så att det som Eva berättade var läget som var för tre år sedan.

Samtidigt stämmer första alternativet inte in så bra i skribentens detaljerade berättelse, vad hon sagt och hur samtalet förlöpte, efter tre år som gått, vore svårt att minnas så detaljrikt vem som sagt vad och hur känslorna låg exakt.
Så detta andra tolkningsalternativ talar för att det var i december 2010 de båda möttes då det återges så detaljrikt vad gäller stämning. Men om mötet har gjort djupt intryck på skribenten, kan det naturligtvis även efter 3 år framstå så levande, i och med det upprivande ämnet.

Vore mycket intressant att kolla upp dessa uppgifter, true_ maniac. Att se till så polisen får ta del av meddelandet, om det inte är gjort.
För min del mycket intressant då det stämmer bra överens med min bild av GM.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-02-11 kl. 22:19.
Citera
2011-02-11, 22:04
Bannlyst
Citat:
Det har du rätt men... jag spekulerar så klart och försöker jag visa att det kan vara annorlunda.
Har levt tillräckligt länge för att se olika fall. Och trots att jag är kvinna ser jag inte att det är alltid mannen som är manipulerande, duperande... kvinnor kan vara det med...Och i det där fallet fanns det en gammal skolkamrat som på väldigt subtil sätt försökte påvisa detta.

Ja, det så mycket ofta kvinnor duperar. Men det ska inte göra man ska lagligen döda och skära och stycka. Det är våran lag den säger så. Kvinnor kan dupera men dom inte aldrig styckar som man inte ska.
Citera
2011-02-11, 22:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Det var det jag menade, det kan vara åt vilket håll som helst så jag höll med dig.
Citera
2011-02-11, 22:07
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast folk tyckte att hon var en hyvens tjej hon med. Det var inte så att hon var i en allmän underlägesposition gentemot honom. Och ponera att hon kunde dra fram ett och annat bevis för sina påståenden också?

Absolut! Och hon kunde inte fatta varför skulle de inte kunde vara ihop. För problem är för att övervinna och hon kunde klara av allt men... hon hade svårt att ta att alla är inte skapta så?
Att det finns folk som nöjer sig med mindre som gör livet enklare?
Citera
2011-02-11, 22:12
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:

Där har vi samma erfarenheter..
Kvinnor är inte alltid de menlösa offer man vill framställa dom som.
Särskilt inte de som beskrivs som "driftiga", "drivande", " kan gå över lik för att få som dom vill" etc.
Att de kan vägra se sej som förlorare till förmån för en annan kvinna är inget nytt under solen.
Det har inte hänt mycket sen Medea skrevs..
Citera
2011-02-11, 22:15
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Ja, det så mycket ofta kvinnor duperar. Men det ska inte göra man ska lagligen döda och skära och stycka. Det är våran lag den säger så. Kvinnor kan dupera men dom inte aldrig styckar som man inte ska.

Menar du att män alltid styckar när de duperar?

Jag varken försvarar eller låter mörda för man är dupera. En mördare har ofta motiv och det är det vi är ute efter. Hade SB motiv att döda henne? Det kunde vara nåt underbyggt i hans psyke...att han kunde inte bli av med henne likaså att han ville inte släppa henne.
Eller är han oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in