2011-02-06, 18:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Tja, varför inte? Allt som hänvisas till är ju hur hon har tyckt och agerat förut. Nu kanske hon helt enkelt hade ledsnat på karlns eviga brutna löften.
Han däremot ville kanske ha henne kvar som som nr 2. Han tycktes ju aldrig vara nöjd med bara en kvinna. Så han kan väl ha fått hjärnsläpp när "gamla trogna Eva" faktiskt bad honom fara och flyga. Han verkar ju vara ganska fåfäng, och att bli dumpad kan vara hårt för den manliga stoltheten.

Ja, här är ytterligare utdrag och tillägg från vad jag tidigare tagit upp:
Det var måhända dessa stegvisa insikter Eva nådde när hon tog till åtgärder under 2010 som att säga upp sig från universitetet, byta bostad, byta jobb inleda förbindelse med en annan man (av utländsk härkomst som det talas om , eller andra förbindelser som vi - inte vet något om.

När MG upptäcker Evas förändrade attityd gentemot honom , att hennes frigörelseprocess har tagit stora kliv, och fortsätter att ta den riktning som MG = SB INTE står ut med,
nämligen att han inser att hon verkligen menar allvar att lämna honom, då börjar i sin tur hans hittillsvarande kontroll och upprätthållande av sin idealtillvaro rämna. Han riskerar att bli avslöjad offentligt med sitt driv och kör med dubbelspel mot båda kvinnorna, AA och EM, en ohållbar situation i ett dubbelliv som nu Eva visat att hon inte längre står ut med.

SB har skakad stått bredvid under året 2010 , och sett henne ta enorma frigörelsekliv från honom, något som han inte trodde var möjligt .
Citera
2011-02-06, 18:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
TantHilda
Möjligt att han är knepig, men jag tror inte Eva lät sig duperas av en casanova, som hon dessutom känt så länge.

Kärlek gör människor blinda det är konstaterat !
Ja vi kanske inte hade gått på en sån typ men alla är inte lika klarsynta
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-06 kl. 19:07.
Citera
2011-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det var måhända dessa stegvisa insikter Eva nådde när hon tog till åtgärder under 2010 som att säga upp sig från universitetet, byta bostad, byta jobb inleda förbindelse med en annan man (av utländsk härkomst som det talas om , eller andra förbindelser som vi - inte vet något om.

När MG upptäcker Evas förändrade attityd gentemot honom , att hennes frigörelseprocess har tagit stora kliv, och fortsätter att ta den riktning som MG = SB INTE står ut med,
nämligen att han inser att hon verkligen menar allvar att lämna honom, då börjar i sin tur hans hittillsvarande kontroll och upprätthållande av sin idealtillvaro rämna. Han riskerar att bli avslöjad offentligt med sitt driv och kör med dubbelspel mot båda kvinnorna, AA och EM, en ohållbar situation i ett dubbelliv som nu Eva visat att hon inte längre står ut med.

SB har skakad stått bredvid under året 2010 , och sett henne ta enorma frigörelsekliv från honom, något som han inte trodde var möjligt .
Ja det där kanske är ett bra manus till en dålig deckare. Men att det skulle vara fallet i detta, tror då jag inte
Citera
2011-02-06, 18:45
Medlem
Citat:

Ja, det står var och en fritt att spekulera. Men för mig känns detta som ren rapakalja baserad på lite selektivt utvalda artiklar kombinerat med egna spekulationer. Men du kanske sitter på info som vi andra inte känner till? I så fall blir det genast väldigt intressant.
Citera
2011-02-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kärlek gör människor blinda det är konstaterat !
Jag vi kanske inte hade gått på en sån typ men alla är inte lika klarsynta
Ja nog vet jag det Men just i detta fall, Eva, en klok självständig kvinna. Som känt honom så länge. Jag tror inte hon skulle finna sig så länge att vara nr 2. Speciellt inte som han avslutar och börjar andra förhållanden under tiden. Då skulle det isf blivit dom två då.
Citera
2011-02-06, 18:47
Medlem
PhDSalanders avatar
[quote=MrsMagoo]
Citat:

Att vara kär ska inte misstolkas som besatt och vad säger att det faktiskt inte va slut för ett år sedan som väninnan säger i en artikel.
Dessutom satsade BO utanför ÖU

Men annars vittnar det om GM prassel och casanova stil anser jag och han framstår som mer knepig än BO
Och att BO va duperad av denne knepiga SB.
Har man sex någon gång som SB säkert ville ha eller förnöja sig med lite spänning i tillvaron så har man en slags relation
Man ska inte tro att GM är någon oskyldig prick i det här förhållandet. Långt därifrån om jag får tro något .
It takes two to tango !

Hans livstil verkar mer bekymmersam än vad BOs var.

Nej, det är riktigt , det är stor skillnad på att vara "kär" och"besatt". Jag utgår från att omständigheterna talar för att EM inte på något sätt trivts med deras relationsupplägg, hon hade väntat länge på honom, och hon verkade inte vara nöjd med avslut, hon visade sig ju ledsen för det, och att hon haft fruktansvärda svårigheter att ta sig loss, pågått under flera år, med allt vad det innebär att vara i garnet på en casanova - manipulatör .

Räknar att orsaken till bindningen cementerats på ett sexuellt plan. Finns ingen sexuell attraktion längre kvar till den du skall avsluta förhållandet med, så nemas problemas.
Men här tyder på att det funnits ingrediens av den typen av sexuellt förgörande bindning, där parterna på ett närmast kemiskt sätt inte kan hålla sig från varandra.

Att EM försökt att bete sig förnuftigt och logiskt bryta, borde betyda att hon i så fall inte ens skulle gått med på att träffas , en sista gång, eller alls, eftersom bytet av jobb synes vara en markering, i allt annat hon företagit sig under 2010 särskilt, eller ha kontakt what so ever.
Sådant brukar vara regel nummer ett att följa i liknande fall.

Det tycks inte som hon klarat det, att hon kämpat och lidit för att komma loss, att det till slut blivit synligt med viktras och slitenhet, och det bygger jag mitt övriga resonemang på.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-02-06 kl. 18:52.
Citera
2011-02-06, 18:49
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Mycket diskusion om vem av dom som ville lämna vem. Är det bara jag som inte tror att det handlar om det? Inte för att jag vet anledningen till mordet. Men nåt annat, någon annan än SB.

Jag tror inte heller.
Citera
2011-02-06, 18:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

E har funnits med som andra kvinna sedan åtminstone 2004. Byta bostad görs det ofta i den familjen. Hon var fortfarande anställd på Öru t.o.m 28.02.11.

Ni som gillar skriva romaner i era inlägg vill ni vara snälla och använda spoilerfunktionen.
Citera
2011-02-06, 18:58
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
De uppgifter som är mest sannolika och trovärdiga blir ständigt ifrågasatta jag undrar varför
Butiksbiträdet?
Citera
2011-02-06, 19:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
E har funnits med som andra kvinna sedan åtminstone 2004. Byta bostad görs det ofta i den familjen. Hon var fortfarande anställd på Öru t.o.m 28.02.11.

Ni som gillar skriva romaner i era inlägg vill ni vara snälla och använda spoilerfunktionen.

Verifierat av vem/ vad?
Citera
2011-02-06, 19:03
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

Mycket bra "tänk" och detta tror jag stämmer. Här har vi nog orsaken till att hon blev mördad
Citera
2011-02-06, 19:06
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja nog vet jag det Men just i detta fall, Eva, en klok självständig kvinna. Som känt honom så länge. Jag tror inte hon skulle finna sig så länge att vara nr 2. Speciellt inte som han avslutar och börjar andra förhållanden under tiden. Då skulle det isf blivit dom två då.

Ja, det var ju 7 år "till och från". Det var tillsammans efter att han separerade från frun men de gick skilda vägar. Han träffade AA och flyttar ihop med henne 1 år sen. Och just ett år sen relationen med Eva skulle ha tagit slut enligt hennes vännina. Men det blev inte slut? Hon fotsatte träffa honom trots att han blev sambo med annan kvinna?
Det där jag inte fattar. Hur ens en man är manipulerande, duperande så en sån handling, flytta ihop med annan kvinna är tillräckligt talande. Man måste vara verkligen desperat att inte inse fakta!
Jag tycker att allt som kommer från hennes vänner är så motsägelsefullt... Men, det kan återspegla hennes psykiska tillstånd helt enkelt. Hon handlade motsägelsefullt. Det är rätt så normalt när man älskar så galet.
Och på frågan om hon ville avsluta den relation finns det bara ett svar: både ja och nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in